Het in Hamburg gevestigde Sport Alliance haalt kapitaalinjectie binnen van €60 miljoen bij Amerikaanse techinvesteerder PSG
- Sport Alliance, het op fitness-gerichte softwarebedrijf, haalt een kapitaalinjectie binnen van €60 miljoen bij de toonaangevende investeringsmaatschappij PSG.
- De investering van PSG zal worden ingezet om het productportfolio verder te ontwikkelen en de internationale expansie te versnellen door strategische acquisitie en de go-to-market teams te versterken.
HAMBURG, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– Sport Alliance (“de Groep”), het in Hamburg gevestigde bedrijf met innovatieve softwareoplossingen en services voor de fitnessindustrie, kondigt vandaag aan dat het een kapitaalinjectie van €60 miljoen heeft binnengehaald via PSG, een toonaangevend beleggingsbedrijf dat zich richt op samenwerkingen met middelgrote software- en techbedrijven.
Met de visie ‘More Sports’ wil Sport Alliance de wereldwijde fitnessindustrie digitaliseren. De moedermaatschappij levert innovatieve softwareoplossingen en services aan fitnessketens, franchisesystemen en onafhankelijke fitness-providers. Het bedrijf tracht hiermee het management van sportscholen efficiënter te maken en tegelijkertijd toegang tot sport en beweging voor iedereen via een digitaal ecosysteem toegankelijk te maken.
Sport Alliance heeft meer dan 5000 sport- en gezondheidsfaciliteiten als klanten in de DACH-regio. De investering van PSG is daarom met name bedoeld om de internationale expansie te versnellen. Het productportfolio van de Groep is momenteel beschikbaar in landen als Italië, Spanje, Frankrijk, Benelux, het VK en de VS.
COVID-19 versnelt de digitalisering van de fitnessindustrie
“De fitnessindustrie ondergaat nog meer veranderingen als gevolg van de pandemie dan voorheen. We hebben al een marktleidende positie in de DACH-regio en nu willen we de volgende stap zetten en ons wereldwijd positioneren als een tech-provider voor de industrie. We zijn dan ook blij met dit nieuws, omdat we geloven dat de investering van PSG ons verder zal helpen onze ambitieuze doelen te bereiken”, zegt Daniel Hanelt, CEO van Sport Alliance.
Ondanks de moeilijke COVID-19 omstandigheden is de Groep blijven groeien en heeft het ingespeeld op de groeiende vraag naar digitalisering in de fitnessbranche. “Bij PSG zijn we enthousiast over het groeipotentieel van Sport Alliance”, aldus Skip Besthoff, Managing Director bij PSG. “Het bedrijf is de afgelopen twee jaar blijven groeien, ondanks de tegenwind waarmee de vrijetijds- en fitnesssector wordt geconfronteerd als gevolg van Covid-19, wat volgens ons de kracht van het aanbod van Sports Alliance aan zijn klanten aantoont.”
‘Magicline’ met geïntegreerde member-app als vlaggenschip van het bedrijf
Het vlaggenschip van Sport Alliance is de cloud-based softwareoplossing voor fitnessstudio’s, ‘Magicline’, en de bijbehorende member-app die wordt gebruikt door miljoenen leden van sportscholen en studio’s. De app is volledig geïntegreerd en wordt gebruikt door grote fitnessketens, waaronder McFIT en Gold’s Gym, die beide deel uitmaken van RSG Group, maar ook door clever fit en Bodystreet, die beide al lang klant zijn van Sport Alliance.
PSG: “We willen de marktpositie van Sport Alliance verder uitbouwen”
“We kijken er naar uit om samen te werken met Daniel en zijn team om de marktpositie van Sport Alliance in de DACH-regio verder uit te bouwen. We zijn overtuigd dat Sport Alliance met onze support het potentieel heeft om globale marktleider van bedrijfskritische softwareoplossingen voor elk type sportfaciliteit te worden.”
Internationale schaalvergroting en het versterken van onze teams
“We geloven dat we in PSG de juiste partner hebben gevonden om het volgende hoofdstuk van Sport Alliance te schrijven — door toegang tot sport en beweging wereldwijd te vereenvoudigen. We kijken ernaar uit om in de toekomst met het PSG-team samen te werken”, voegde Hanelt eraan toe. Naast de uitbreiding naar strategische groeimarkten, staat ook het versterken van onze teams hoog op de agenda.
Opmerkingen voor de redactie
PSG
PSG is een investeringsmaatschappij dat samenwerkt met middelgrote software- en techbedrijven en hen verder helpt bij het bereiken van hun groeipotentieel, door strategische kansen te benutten en het bouwen van sterke teams. Na meer dan 80 bedrijven te hebben ondersteund en meer dan 325 add-on acquisities te hebben gefaciliteerd, beschikt PSG over uitgebreide kennis en ervaring, diepgaande expertise in software en technologie alsook over een toegewijde samenwerking met managementteams. PSG, opgericht in 2014, opereert vanuit kantoren in Boston, Kansas City en Londen. https://www.psgequity.com/
Sport Alliance
Sport Alliance, met het hoofdkantoor in Hamburg, is gespecialiseerd in innovatieve softwareoplossingen, financiële diensten en het inkoopbeheer voor de fitnessbranche. De moedermaatschappij heeft meer dan 5000 sport- en gezondheidsfaciliteiten in haar klantportfolio, waaronder McFIT (RSG Group), clever fit en Bodystreet.
Met Magicline biedt Sport Alliance een van Europa’s meest toonaangevende cloud-based alles-in-één software voor de fitnessindustrie en ondersteunt het ondernemers bij het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. Naast Magicline bestaat het portfolio van het bedrijf uit MySports, als boekingsportaal en trainingsapp Bedarf.de , complete e-commerce platform gespecialiseerd in het inkoopbeheer, en tenslotte Finion en PAYDUE, twee financiële dienstverleners die zich richten op het innen van automatische afschrijvingen en debiteurenbeheer.
Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op de website:
www.sportalliance.com
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210819005304/nl/
Contacts
Contacten
PSG
Ryan Smith, Prosek Partners
rsmith@prosek.com
+44 785 475 0943
Sport Alliance
Artur Jagiello
Head of Marketing & Communication
Sport Alliance GmbH
Raboisen 6
20095 Hamburg
artur.jagiello@sportalliance.com