CreatorIQ breidt zijn leiderschapspositie uit met de overnam van het nummer 1 influencer-marketinganalyseplatform Tribe Dynamics
Combinatie van toonaangevende prestatiebeheer- en analyseoplossingen creëert de definitieve platformleider voor de makerseconomie
LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– Influencer-marketingplatform, CreatorIQ, de meest vertrouwde partner die de makerseconomie bevordert voor merken als AB InBev, Disney, Sephora en Unilever, kondigde vandaag de overname aan van het nummer 1 influencer marketinganalyseplatform, Tribe Dynamics.
De deal brengt de geavanceerde analyse- en benchmarkingoplossingen van Tribe Dynamics, de industriestandaard voor beauty- en modemerken zoals Estee Lauder, Fashion Nova en LVMH, samen met de mogelijkheid om die inzichten bruikbaar te maken via de Creator Intelligence Cloud van CreatorIQ.
Het gecombineerde bedrijf breidt de leidende positie van CreatorIQ als het grootste influencer-marketing SaaS-platform uit in termen van omzet, groei, gegevensautoriteit en wereldwijde expansie met meer dan 450 klanten, 250 werknemers en $ 90 miljoen aan financiering. De bedrijven bieden een end-to-end-oplossing voor marketeers om hun relaties met makers te vinden, activeren, beheren en meten. Aangezien influencer-marketing blijft groeien in omvang, reikwijdte en volwassenheid, hebben merken industriestandaard modellen en gegevens nodig, samen met een 360-graden beeld van de prestaties. CreatorIQ leidt de weg om deze normen vast te stellen en in het algemeen een nieuw niveau van verfijning naar de ruimte te brengen.
“We zijn verheugd om zo’n snelgroeiende, gezaghebbende leider als Tribe Dynamics over te nemen. Met deze unie versnelt CreatorIQ onze focus op geavanceerde gegevenswetenschap en -analyse”, zei Igor Vaks, oprichter van en CEO bij CreatorIQ. “Toepassen van de eigen modellen van Tribe Dynamics, die de standaard zijn in de schoonheid- en modebranches, tot aanvullende verticale markten, stellen ons in staat om analyse- en meetbenchmarks voor de hele branche aan te bieden. Deze samenwerking legt de lat hoger voor wat leiders mogen verwachten van een influencer-marketingplatform.”
“Dit is een grote deal. Tribe Dynamics komt samen met CreatorIQ en is meer dan alleen twee influencer-marketingleiders die hun krachten bundelen met elkaar aanvullende sterke punten. Het is een geweldige kans om standaarden te creëren voor de hele influencer-marketingsector en vertegenwoordigt een marktkans van meerdere miljarden dollars”, zei Conor Begley, President bij Tribe Dynamics. “Samen zullen we de onbetwiste leider in de markt vertegenwoordigen en we zijn toegewijd om te voorzien in de behoeften van merken over de hele wereld die investeren in influencer-marketing.”
CreatorIQ heeft de afgelopen vijf jaar een snelle groei en klantenuitbreiding gezien en is vers van een nieuwe financieringsronde en voegt nog eens $ 40 miljoen toe aan zijn balans. De nieuwe financieringsronde werd geleid door eerdere investeerders TVC Capital, Kayne Partners Fund, de groei-private equity-groep van Kayne Anderson Capital Advisors, Affinity Group en Unilever Ventures. Silver Lake Waterman sloot zich aan bij de inspanning als nieuwe investeerder in het bedrijf.
Op het moment van overname bevond Tribe Dynamics zich in een periode van snelle groei met nieuwe boekingen die meer dan 100% op jaarbasis groeiden met een netto retentiepercentage van 110% in de eerste helft van 2021.
De transactie wordt naar verwachting in het najaar van 2021 afgerond, waarna Tribe Dynamics in de nabije toekomst als zelfstandig bedrijf zal blijven opereren. Cooley LLC vertegenwoordigde CreatorIQ als raadsman bij de transactie, terwijl Perkins Coie als raadsman diende voor Tribe Dynamics. Truist was de investeringsbank voor Tribe Dynamics.
Over CreatorIQ
CreatorIQ is de meest vertrouwde software om geavanceerde influencer-marketing te verenigen en aan te sturen voor ‘s werelds meest innovatieve ondernemingen. De Intelligence Cloud faciliteert het ontdekken van makers op basis van gegevenswetenschap, stroomlijnt de workflow, zorgt voor merkveiligheid en stimuleert zinvolle metingen. AB InBev, Airbnb, Calvin Klein, CVS, Disney, H&M, Sephora en Unilever zijn slechts enkele van de merken die het CreatorIQ-platform gebruiken om echte bedrijfsresultaten te genereren in hun influencer-marketingecosystemen.
CreatorIQ is in 2014 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in Los Angeles en kantoren in San Francisco, Denver, Austin, Detroit, Chicago, Toronto, Miami, New York City, Londen, Auckland en Kharkiv (UA). Ga meer informatie naar CreatorIQ.com.
Over Tribe Dynamics
Tribe Dynamics is het toonaangevende influencer-marketingplatform dat door passie gedreven merken helpt bij het stimuleren van digitale verdiende media. Tot zijn klantenkring behoren ‘s werelds best presterende merken op sociale media, zoals Gucci, Sephora, Colourpop, Fashion Nova, Drunk Elephant en Burberry. Onlangs werd Tribe Dynamics erkend als het nummer 2 best beoordeelde en nummer 1 gemakkelijkst te gebruiken platform op G2, van de 180 platformen die beoordelingen ontvingen. Met teamleden in San Francisco, New York en Londen, werkt Tribe Dynamics met merken in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en APAC. Ga meer informatie naar TribeDynamics.com en meld je aan voor Earned Summit 3.0, een gratis eendaags virtueel evenement.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210921006130/nl/
Contacts
Mike Gasbara
Fabric Media
mike@fabricmedia.net
518-227-8100