09:23 uur 20-10-2021

LR Health & Beauty lanceert nieuw productsegment ‘Aroma Wellness’

Het nieuwe merk LR SOUL OF NATURE speelt in op de huidige trends en toont een duidelijk engagement voor meer duurzaamheid

AHLEN, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– Geuren zijn altijd een integraal en succesvol onderdeel geweest van het productportfolio van LR Health & Beauty. Met het merk LR SOUL OF NATURE bouwt LR voort op dit succesverhaal en breidt het haar assortiment geurproducten uit. Wat dit zo bijzonder maakt, is dat dit nieuwe merk ‘natuurlijke geuren’ koppelt aan een emotionele aroma-wellness-component en gebruik maakt van gerecycled plastic en afvalglas als verpakking.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20211020005395/nl/

Product selection of the Mood World "LR SOUL OF NATURE Cheerful Soul" (Photo: LR Health & Beauty)

Product selection of the Mood World “LR SOUL OF NATURE Cheerful Soul” (Photo: LR Health & Beauty)

Investeren in een groeimarkt

Door haar productportfolio uit te breiden, investeert LR in een aantrekkelijke groeimarkt: “Analyse* heeft aangetoond dat de marktwaarde van essentiële oliën wereldwijd zal stijgen van USD 17,36 miljard in 2017 tot USD 27,49 miljard in 2022,” verklaart Andreas Friesch, CEO en woordvoerder van de directie. “En aanvullend diepgaand marktonderzoek heeft ons aangemoedigd om dit productsegment te betreden. We zijn er daarom zeker van dat deze strategische beslissing zal leiden tot een nieuw geweldig hoofdstuk in het succesverhaal van LR.”

Duidelijk toegewijd aan meer duurzaamheid: productverpakkingen van gerecycled PET en afvalglas

Maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en hulpbronnen besparen is voor LR een vanzelfsprekendheid. Om steeds duurzamer te handelen, heeft LR al verschillende interne projecten gelanceerd – en met succes, want het duurzaamheidsaspect komt ook tot uiting in het nieuwe merk. Zo is de SOUL OF NATURE-verpakking voornamelijk** gemaakt van gerecycled plastic (rPET) en glas met een hoog percentage afvalglas. “Door gerecycled PET te gebruiken, besparen we natuurlijke hulpbronnen,” legt Friesch uit. Hij vervolgt: “Met het nieuwe merk streven we er actief naar om mensen te bereiken die veel waarde hechten aan aandacht voor de natuur.” Het LR SOUL OF NATURE-productportfolio omvat acht 100% pure en natuurlijke essentiële oliën en vier aroma-stemmingswerelden met elk vier tot vijf verzorgingsproducten.

* Bron(nen): PR Newswire; Transparency Market Research

** Afdichtingen, doppen en deksels van plastic (PP)

LR Health & Beauty

‘Meer kwaliteit voor je leven’ – dat is waar de LR-bedrijvengroep, met hoofdkantoor in Ahlen, Westfalen, voor staat. Het produceert en verkoopt een breed scala aan gezondheids- en verzorgingsproducten in ongeveer 28 landen. Als modern sociaal verkoopplatform koppelt het bedrijf persoonlijke uitwisseling binnen zijn gemeenschap aan efficiënte, digitale oplossingen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

LR Global Holding GmbH

Almut Kellermeyer, hoofd PR / Public Affairs

Tel.: 02382 7658-106

E-mail: A.Kellermeyer@LRworld.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr