Zynga maakt financiële resultaten van het vierde kwartaal en van het gehele jaar 2021 bekend
Omzet en boekingen vooruitlopend op de richtlijnen
Grootste jaarlijkse mobiele doelgroep ooit
Hoogste jaaromzet en boekingen in de geschiedenis van Zynga
Sterk kwartaal- en jaar-cashflow uit exploitatie
SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– Zynga Inc. (NASDAQ: ZNGA) heeft vandaag de financiële resultaten bekendgemaakt voor het vierde kwartaal en het volledige jaar eindigend op 31 december 2021.
“Onze sterke resultaten van het 4e kwartaal overtroffen onze recordprestaties in 2021, waar we onze hoogste jaarlijkse omzet en boekingen ooit behaalden, terwijl we het grootste mobiele publiek in de geschiedenis van Zynga bereikten”, zei Frank Gibeau, CEO van Zynga. “Ik ben trots op de uitvoering van ons team in alle aspecten van onze groeistrategie, inclusief live diensten, de ontwikkeling van nieuwe games en investeringen in ons advertentieplatform, nieuwe markten en technologieën om Zynga te versterken als een toonaangevende mobile-first, gratis te spelen live diensten bedrijf.”
Financiële samenvatting vierde kwartaal 2021
$ in miljoenen |
4e kwartaal 2021 |
4e kwartaal 2020 |
Variantie $ |
|
Variantie % |
4e kwartaal 2021 |
Variantie $ |
Variantie % |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
Omzet |
$ |
695 |
|
|
$ |
616 |
|
|
$ |
79 |
|
|
13 |
% |
|
$ |
675 |
|
|
$ |
20 |
|
|
3 |
% |
|
Wijziging in uitgestelde omzet en andere aanpassingen van boekingen |
$ |
(31 |
) |
|
$ |
(83 |
) |
|
$ |
52 |
|
|
(62 |
%) |
|
$ |
(40 |
) |
|
$ |
9 |
|
|
(22 |
%) |
|
Boekingen |
$ |
727 |
|
|
$ |
699 |
|
|
$ |
28 |
|
|
4 |
% |
|
$ |
715 |
|
|
$ |
12 |
|
|
2 |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Netto-inkomen (verlies) |
$ |
(67 |
) |
|
$ |
(53 |
) |
|
$ |
(14 |
) |
|
27 |
% |
|
$ |
(60 |
) |
|
$ |
(7 |
) |
|
12 |
% |
|
Aangepaste EBITDA |
$ |
147 |
|
|
$ |
90 |
|
|
$ |
57 |
|
|
63 |
% |
|
$ |
122 |
|
|
$ |
25 |
|
|
20 |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NB: Bepaalde maatregelen zoals gepresenteerd verschillen vanwege de impact van afronding.
(1) Richtlijn zoals gecommuniceerd bij de resultaten van het 3e kwartaal 2021.
- Omzet en boekingen: We hebben in het 4e kwartaal een recordomzet van $ 695 miljoen behaald, een stijging van 13% op jaarbasis en onze beste kwartaalboekingen ooit van $ 727 miljoen, een stijging van 4% op jaarbasis. De omzet uit online games of gebruikersbetalingen bedroegen $ 534 miljoen, een stijging van 7% op jaarbasis, en boekingen voor gebruikersbetalingen waren $ 555 miljoen, een daling van 5% op jaarbasis. Reclame en andere inkomsten waren een kwartaalrecord van $ 161 miljoen, een stijging van 37% op jaarbasis, en reclame en andere boekingen waren een record van $ 171 miljoen, een stijging van 46% op jaarbasis.
- Doelgroepstatistieken: De gemiddelde dagelijkse actieve mobiele gebruikers (DAU’s) waren 37 miljoen, een stijging van 3% op jaarbasis, en de gemiddelde mobiele maandelijkse actieve gebruikers (MAU’s) waren 184 miljoen, een stijging van 38% op jaarbasis. De gemiddelde mobiele boekingen per mobiele DAU (ABPU) van $ 0,204 daalden met 1% op jaarbasis.
- Kosten en uitgaven: De kosten van de omzet bedroegen $ 260 miljoen of 37% van de omzet, vergeleken met 41% van de omzet in hetzelfde kwartaal vorig jaar. De niet-GAAP-omzetkosten bedroegen $ 194 miljoen of 27% van de boekingen, een daling van 28% van de boekingen in hetzelfde kwartaal vorig jaar. GAAP-bedrijfskosten bedroegen $ 437 miljoen, wat neerkomt op 63% van de omzet en een verbetering ten opzichte van 64% in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Niet-GAAP-bedrijfskosten van $ 357 miljoen vertegenwoordigden 49% van de boekingen, tegenover 47% in hetzelfde kwartaal vorig jaar.
- Winstgevendheid en cashflow: Het nettoverlies bedroeg $ 67 miljoen, vergeleken met $ 53 miljoen in hetzelfde kwartaal vorig jaar, en de aangepaste EBITDA bedroeg $ 147 miljoen, een stijging van $ 57 miljoen op jaarbasis. We genereerden een operationele cashflow van $ 158 miljoen, een daling van $ 48 miljoen op jaarbasis.
Jaarlijks financieel overzicht 2021
$ in miljoenen |
Boekjaar 2021 |
Boekjaar 2020 |
Variantie $ |
|
Variantie % |
Boekjaar 2021 |
Variantie $ |
Variantie % |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Omzet |
$ |
2.801 |
|
|
$ |
1.975 |
|
|
$ |
826 |
|
42 |
% |
|
$ |
2.780 |
|
|
$ |
20 |
|
|
1 |
% |
|
Wijziging in uitgestelde omzet en andere aanpassingen van boekingen |
$ |
(25 |
) |
|
$ |
(295 |
) |
|
$ |
270 |
|
(91 |
%) |
|
$ |
(34 |
) |
|
$ |
9 |
|
|
(26 |
%) |
|
Boekingen |
$ |
2.826 |
|
|
$ |
2.270 |
|
|
$ |
556 |
|
24 |
% |
|
$ |
2.814 |
|
|
$ |
12 |
|
|
0 |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Netto-inkomen (verlies) |
$ |
(104 |
) |
|
$ |
(429 |
) |
|
$ |
325 |
|
(76 |
%) |
|
$ |
(97 |
) |
|
$ |
(7 |
) |
|
8 |
% |
|
Aangepaste EBITDA |
$ |
641 |
|
|
$ |
266 |
|
|
$ |
374 |
|
141 |
% |
|
$ |
616 |
|
|
$ |
25 |
|
|
4 |
% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NB: Bepaalde maatregelen zoals gepresenteerd verschillen vanwege de impact van afronding.
(1) Richtlijn zoals gecommuniceerd bij de resultaten van het 3e kwartaal 2021.
- Omzet en boekingen: We hebben onze hoogste jaaromzet ooit behaald van $ 2.801 miljoen, een stijging van 42% op jaarbasis en onze beste jaarlijkse boekingen ooit van $ 2.826 miljoen, een stijging van 24% op jaarbasis. De omzet uit online games waren een record van $ 2.249 miljoen, een stijging van 35% op jaarbasis, en boekingen voor gebruikersbetalingen waren een record van $2.265 miljoen, een stijging van 15% op jaarbasis. Omzet uit reclame en overige waren een record van $ 551 miljoen, een stijging van 79% op jaarbasis, en reclame- en andere boekingen waren een record van $ 561 miljoen, een stijging van 83% op jaarbasis.
- Doelgroepstatistieken: Record jaarlijkse gemiddelde mobiele DAU’s waren 39 miljoen, een stijging van 41% op jaarbasis, en de beste jaarlijkse gemiddelde mobiele MAU’s ooit waren 184 miljoen, een stijging van 107% op jaarbasis. De jaarlijkse mobiele ABPU van $ 0,194 daalde met 12% op jaarbasis.
- Kosten en uitgaven: De kosten van de omzet bedroegen $ 1.015 miljoen of 36% van de omzet, vergeleken met 41% van de omzet in het voorgaande jaar. De niet-GAAP-omzetkosten bedroegen $ 787 miljoen of 28% van de boekingen, vergeleken met 30% van de boekingen in het voorgaande jaar. GAAP-bedrijfskosten bedroegen $ 1.730 miljoen, wat neerkomt op 62% van de omzet en een aanzienlijke verbetering ten opzichte van 78% in het voorgaande jaar. Niet-GAAP bedrijfskosten van $ 1.386 miljoen vertegenwoordigden 49% van de boekingen tegenover 46% in het voorgaande jaar.
- Winstgevendheid en cashflow: Het nettoverlies bedroeg $ 104 miljoen, een verbetering van $ 325 miljoen op jaarbasis, en de aangepaste EBITDA bedroeg $ 641 miljoen, een stijging van $ 374 miljoen op jaarbasis. We genereerden een operationele cashflow van $ 254 miljoen, een daling van $ 176 miljoen op jaarbasis, en sloten het jaar af met ongeveer $ 1,2 miljard aan contanten en investeringen.
Vanwege de lopende transactie met Take-Two Interactive Software, aangekondigd op 10 januari 2022, organiseert Zynga geen telefonische vergadering of geeft het geen toekomstgerichte richtlijnen in verband met de publicatie van de kwartaalresultaten.
Raadpleeg hier het originele persbericht waarin de lopende transactie met Take-Two Interactive Software wordt aangekondigd: https://investor.zynga.com/news-releases/news-release-details/take-two-and-zynga-combine-bringing-together-best-class
Over Zynga Inc.
Zynga is een wereldmarktleider in interactief entertainment met een missie om de wereld via games te verbinden. Met een enorm wereldwijd bereik in meer dan 175 landen en regio’s, heeft Zynga een gevarieerde portfolio van populaire gamefranchises die meer dan vier miljard keer zijn gedownload op mobiele apparaten, waaronder CSR Racing™, Empires & Puzzles™, FarmVille™, Golf Rival™, Hair Challenge™, Harry Potter: Puzzles & Spells™, High Heels!™, Merge Dragons!™, Merge Magic!™, Toon Blast™, Toy Blast™, Words With Friends™ en Zynga Poker™. Met Chartboost, een toonaangevend platform voor mobiel adverteren en het genereren van inkomsten, is Zynga een toonaangevend platform van de volgende generatie met de mogelijkheid om programmatische advertenties en opbrengsten op schaal te optimaliseren. Zynga is in 2007 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in Californië en vestigingen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie naar www.zynga.com of volg Zynga op Twitter, Instagram, Facebook of de blog van Zynga.
Belangrijke operationele statistieken
We beheren ons bedrijf door verschillende operationele statistieken bij te houden: ‘Mobiele DAU’s’, die dagelijks actieve gebruikers van onze mobiele games meten, ‘Mobiele MAU’s’ die maandelijks actieve gebruikers van onze mobiele games meten, en ‘Mobiele ABPU’, die onze gemiddelde dagelijkse mobiele boekingen per gemiddelde mobiele DAU meet, elk van die wordt geregistreerd en geschat door onze interne analysesystemen. We bepalen deze en andere operationele statistieken met behulp van interne bedrijfsgegevens op basis van het bijhouden van de activiteiten van gebruikersaccounts. We gebruiken ook informatie die door derde partijen wordt verstrekt, inclusief netwerkaanmeldingen van derde partijen die door platformproviders worden verstrekt, om ons te helpen te achterhalen of een speler die is ingelogd onder twee of meer verschillende gebruikersaccounts dezelfde persoon is. Over het algemeen zijn we van mening dat de bedragen redelijke schattingen zijn van ons gebruikersbestand voor de toepasselijke meetperiode en dat de methoden die we gebruiken en van tijd tot tijd bijwerken, redelijkerwijs zijn gebaseerd op onze inspanningen om trends in het gedrag van spelers te identificeren. Factoren met betrekking tot gebruikersactiviteit en systemen en ons vermogen om pogingen om legitieme spelersactiviteit te repliceren te identificeren en te detecteren, kunnen echter van invloed zijn op deze aantallen.
Mobiele DAU’s. We definiëren dagelijks actieve mobiele gebruikers (DAU’s) als het aantal personen dat één van onze mobiele games op een bepaalde dag heeft gespeeld. Het gemiddelde dagelijks actieve mobiele gebruikers voor een bepaalde periode is het gemiddelde van de dagelijks actieve mobiele gebruikers voor elke dag gedurende die periode. In deze statistiek wordt een persoon die twee verschillende mobiele games op dezelfde dag speelt, geteld als twee dagelijks actieve gebruikers. Om deze verdubbeling te beperken, gebruiken we informatie van externe partijen om ons te helpen personen te identificeren die dezelfde game spelen. We beschikken echter niet over de netwerkaanmeldingsgegevens van derden om een persoon te koppelen die met meerdere gebruikersaccounts heeft gespeeld voor onze hyper-casual games (waaronder de games die in oktober 2020 van Rollic zijn gekocht), mobiele messenger-games (vóór het derde kwartaal van 2021), Puzzle Combat, Merge Magic! en games overgenomen van Gram Games in mei 2018, Small Giant in januari 2019, Peak in juli 2020 en StarLark in oktober 2021, en dienovereenkomstig kunnen de werkelijke mobiele DAU’s lager zijn dan gerapporteerd vanwege de mogelijke duplicatie van deze personen. We gebruiken dagelijks actieve mobiele gebruikers als maatstaf voor de betrokkenheid van het publiek.
Mobiele MAU’s. We definiëren MAU’s als het aantal personen dat één van onze mobiele games heeft gespeeld in de periode van 30 dagen eindigend op de berekeningsdatum. Het gemiddelde aantal mobiele MAU’s voor een bepaalde periode is het gemiddelde van het aantal mobiele MAU’s aan het einde van iedere maand gedurende die periode. Bij deze maatstaf wordt een persoon die twee verschillende mobiele games in dezelfde periode van 30 dagen speelt, geteld als twee mobiele MAU’s. Om deze verdubbeling te beperken, gebruiken we informatie van externe partijen om ons te helpen personen te identificeren die dezelfde game spelen. We beschikken echter niet over de netwerkaanmeldingsgegevens van derden om een persoon te koppelen die met meerdere gebruikersaccounts heeft gespeeld voor onze hyper-casual games (waaronder de games die in oktober 2020 van Rollic zijn gekocht), mobiele messenger-games (vóór het derde kwartaal van 2021), Puzzle Combat, Merge Magic! en games overgenomen van Gram Games in mei 2018, Small Giant in januari 2019, Peak in juli 2020 en StarLark in oktober 2021, en dienovereenkomstig kunnen de werkelijke mobiele MAU’s lager zijn dan gerapporteerd vanwege de mogelijke duplicatie van deze personen. We gebruiken mobiele MAU’s als een maatstaf voor de totale omvang van het publiek van de game.
Mobiele ABPU. We definiëren mobiele ABPU als onze totale mobiele boekingen in een bepaalde periode, gedeeld door het aantal dagen in die periode, gedeeld door de gemiddelde mobiele DAU’s gedurende de periode. Wij zijn van mening dat mobiele ABPU op dezelfde manier nuttige informatie levert aan investeerders en anderen om onze resultaten op dezelfde manier te begrijpen en te evalueren als het management. We gebruiken mobiele ABPU als een maatstaf voor het genereren van inkomsten van al onze spelers door de verkoop van virtuele items en reclame.
Ons bedrijfsmodel rond onze sociale games is zo ontworpen dat, naarmate meer spelers onze games spelen, de sociale interacties toenemen en des te waardevoller onze games en ons bedrijf worden. Alle betrokken spelers van onze games helpen om onze boekingen te stimuleren en, daardoor, zowel de online game-omzet als reclame-omzet. Virtuele items worden gekocht door spelers die socializen, concurreren of samenwerken met andere spelers, van wie de meesten geen virtuele items kopen. Dienovereenkomstig richten we ons voornamelijk op mobiele DAU’s, mobiele MAU’s en mobiele ABPU, die volgens ons samen het beste de belangrijkste doelgroepstatistieken weerspiegelen.
Niet-GAAP financiële maatstaven
We hebben in dit persbericht bepaalde niet-GAAP financiële maatstaven verstrekt ter aanvulling van onze geconsolideerde jaarrekening opgesteld in overeenstemming met U.S. GAAP (onze ‘GAAP financiële overzichten’). Het management gebruikt intern niet-GAAP financiële maatstaven bij het analyseren van onze financiële resultaten om operationele prestaties en liquiditeit te beoordelen. Onze niet-GAAP financiële maatstaven kunnen verschillen van niet-GAAP financiële maatstaven die door andere bedrijven worden gebruikt.
De presentatie van onze niet-GAAP financiële maatstaven is niet bedoeld om afzonderlijk te worden beschouwd of als vervanging voor, of beter dan, onze GAAP financiële overzichten. Wij zijn van mening dat zowel het management als de investeerders er baat bij hebben om naar onze niet-GAAP financiële maatstaven te verwijzen bij het beoordelen van onze prestaties en bij het plannen, voorspellen en analyseren van toekomstige periodes. Wij zijn van mening dat onze niet-GAAP financiële maatstaven nuttig zijn voor beleggers omdat ze meer transparantie mogelijk maken met betrekking tot de belangrijkste financiële maatstaven die we gebruiken bij het nemen van operationele beslissingen en omdat onze beleggers en analisten ze gebruiken om de gezondheid van ons bedrijf te beoordelen.
We hebben onze niet-GAAP financiële maatstaven die in dit persbericht zijn gebruikt, afgestemd op de meest direct vergelijkbare GAAP financiële maatstaven in de volgende tabellen. Vanwege de volgende beperkingen van onze niet-GAAP financiële maatstaven, dient u rekening te houden met de niet-GAAP financiële maatstaven die in dit persbericht met onze GAAP financiële overzichten worden gepresenteerd.
De belangrijkste beperkingen van onze niet-GAAP financiële maatstaven zijn:
- De boekingen weerspiegelen niet dat we de omzet uit online gamen en omzet uit bepaalde advertentietransacties over de geschatte gemiddelde speelperiode van betalers voor duurzame virtuele items of zoals geconsumeerd voor consumeerbare virtuele items uitstellen en erkennen; boekingen bevatten ook andere aanpassingen;
- De aangepaste EBITDA omvat niet de impact van op aandelen gebaseerde compensatie-uitgaven, acquisitiegerelateerde transactiekosten, voorwaardelijke vergoeding aanpassing marktwaarde en kosten gemaakt door ontbonden leaseovereenkomsten (inclusief opgenomen bijzondere waardeverminderingen);
- De aangepaste EBITDA weerspiegelt geen voorzieningen voor of voordelen uit winstbelastingen en omvat geen andere inkomsten (kosten), netto, waaronder winsten en verliezen uit hoofde van deviezen en activa, rentelasten en niet rentedragende inkomsten;
- De aangepaste EBITDA is exclusief waardevermindering en afschrijvingen van materiële en immateriële activa. Hoewel waardevermindering en afschrijvingen niet-contante kosten zijn, moeten de activa die worden afgewaardeerd of afgeschreven in de toekomst mogelijk worden vervangen;
- De vrije cashflow wordt afgeleid van de netto cashflow die wordt geleverd door bedrijfsactiviteiten, verminderd met de contanten die zijn uitgegeven aan kapitaaluitgaven; en
- Niet-GAAP-kosten van omzet en niet-GAAP-bedrijfskosten omvatten niet de impact van afschrijvingen van immateriële activa uit acquisities, voorwaardelijke vergoeding aanpassing marktwaarde, acquisitiegerelateerde transactiekosten, kosten gemaakt door ontbonden leases of op aandelen gebaseerde vergoedingen.
ZYNGA INC. GECONSOLIDEERDE BALANS (In miljoenen, niet geaudit) |
||||||||
|
31 december |
|
31 december |
|||||
|
|
2021 |
|
2020 |
||||
Activa |
|
|
|
|
|
|
||
Vlottende activa: |
|
|
|
|
|
|
||
Contanten en equivalenten van contanten |
|
$ |
984,0 |
|
|
$ |
1.364,4 |
|
Kortetermijninvesteringen |
|
|
169,0 |
|
|
|
208,4 |
|
Debiteuren, netto van vergoeding van $ 0,9 op 31 december 2021 en $ 0,5 op 31 december 2020 |
|
|
242,5 |
|
|
|
217,5 |
|
Aan restricties onderhevige geldmiddelen |
|
|
161,0 |
|
|
|
— |
|
Vooruitbetaalde kosten |
|
|
56,7 |
|
|
|
40,0 |
|
Overige vlottende activa |
|
|
35,4 |
|
|
|
29,5 |
|
Totaal vlottende activa |
|
|
1.648,6 |
|
|
|
1.859,8 |
|
Langetermijninvesteringen |
|
|
— |
|
|
|
2,0 |
|
Goodwill |
|
|
3.601,1 |
|
|
|
3.160,8 |
|
Immateriële activa, netto |
|
|
900,5 |
|
|
|
838,1 |
|
Onroerend goed en apparatuur, netto |
|
|
30,3 |
|
|
|
39,3 |
|
Activa met gebruiksrecht |
|
|
86,4 |
|
|
|
131,9 |
|
Aan restricties onderhevige geldmiddelen |
|
|
40,2 |
|
|
|
136,0 |
|
Vooruitbetaalde kosten |
|
|
25,0 |
|
|
|
21,6 |
|
Overige niet vlottende activa |
|
|
26,8 |
|
|
|
17,0 |
|
Totale activa |
|
$ |
6.358,9 |
|
|
$ |
6.206,5 |
|
Passiva en eigen vermogen |
|
|
|
|
|
|
||
Kortlopende passiva: |
|
|
|
|
|
|
||
Crediteuren |
|
$ |
95,6 |
|
|
$ |
57,2 |
|
Inkomstenbelasting te betalen |
|
|
52,2 |
|
|
|
39,6 |
|
Uitgestelde omzet |
|
|
748,1 |
|
|
|
747,7 |
|
Operationele leaseverplichtingen |
|
|
17,1 |
|
|
|
18,5 |
|
Andere kortlopende passiva |
|
|
650,4 |
|
|
|
462,4 |
|
Totaal kortlopende passiva |
|
|
1.563,4 |
|
|
|
1.325,4 |
|
Converteerbare niet-achtergestelde obligaties, netto |
|
|
1.343,8 |
|
|
|
1.289,9 |
|
Uitgestelde omzet |
|
|
0,3 |
|
|
|
0,3 |
|
Uitgestelde belastingverplichtingen, netto |
|
|
93,8 |
|
|
|
126,3 |
|
Langlopende operationele leaseverplichtingen |
|
|
133,4 |
|
|
|
122,0 |
|
Andere langlopende passiva |
|
|
112,3 |
|
|
|
401,1 |
|
Totaal passiva |
|
|
3.247,0 |
|
|
|
3.265,0 |
|
Eigen vermogen: |
|
|
|
|
|
|
||
Gewone aandelen en aanvullend gestort kapitaal |
|
|
5.625,0 |
|
|
|
5.276,5 |
|
Gecumuleerde niet-gerealiseerde resultaten (verlies) |
|
|
(107,1 |
) |
|
|
(50,7 |
) |
Gecumuleerd tekort |
|
|
(2.406,0 |
) |
|
|
(2.284,3 |
) |
Totaal eigen vermogen |
|
|
3.111,9 |
|
|
|
2.941,5 |
|
Totale passiva en eigen vermogen |
|
$ |
6.358,9 |
|
|
$ |
6.206,5 |
|
ZYNGA INC. GECONSOLIDEERDE BEDRIJFSOVERZICHTEN (In miljoenen, exclusief gegevens per aandeel, niet geauditeerd) |
||||||||||||||||||||
|
|
Drie maanden eindigend op |
|
Twaalf maanden eindigend op |
||||||||||||||||
|
|
31 december |
|
30 september |
|
31 december |
|
31 december |
|
31 december |
||||||||||
Omzet: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Online game |
|
$ |
534,0 |
|
|
$ |
571,1 |
|
|
$ |
498,6 |
|
|
$ |
2.249,2 |
|
|
$ |
1.667,2 |
|
Reclame en andere |
|
|
161,4 |
|
|
|
133,6 |
|
|
|
117,4 |
|
|
|
551,3 |
|
|
|
307,5 |
|
Totale omzet |
|
|
695,4 |
|
|
|
704,7 |
|
|
|
616,0 |
|
|
|
2.800,5 |
|
|
|
1.947,8 |
|
Kosten en uitgaven: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Kosten van omzet |
|
|
260,1 |
|
|
|
240,8 |
|
|
|
250,4 |
|
|
|
1.014,9 |
|
|
|
811,8 |
|
Onderzoek en ontwikkeling |
|
|
151,9 |
|
|
|
143,5 |
|
|
|
122,0 |
|
|
|
545,9 |
|
|
|
713,7 |
|
Verkoop en marketing |
|
|
245,6 |
|
|
|
216,7 |
|
|
|
238,5 |
|
|
|
955,1 |
|
|
|
683,5 |
|
Algemeen en administratief |
|
|
39,1 |
|
|
|
49,2 |
|
|
|
32,6 |
|
|
|
162,0 |
|
|
|
136,0 |
|
Bijzondere waardevermindering met betrekking tot vastgoedactiva |
|
|
— |
|
|
|
66,8 |
|
|
|
— |
|
|
|
66,8 |
|
|
|
— |
|
Totale kosten en uitgaven |
|
|
696,7 |
|
|
|
717,0 |
|
|
|
643,5 |
|
|
|
2.744,7 |
|
|
|
2.345,0 |
|
Inkomsten (verlies) uit bedrijfsvoering |
|
|
(1,3 |
) |
|
|
(12,3 |
) |
|
|
(27,5 |
) |
|
|
55,8 |
|
|
|
(370,2 |
) |
Niet rentedragende inkomsten |
|
|
1,4 |
|
|
|
1,6 |
|
|
|
1,3 |
|
|
|
6,4 |
|
|
|
11,6 |
|
Rentelasten |
|
|
(15,0 |
) |
|
|
(14,8 |
) |
|
|
(9,0 |
) |
|
|
(59,2 |
) |
|
|
(30,3 |
) |
Andere inkomsten (kosten), netto |
|
|
(10,2 |
) |
|
|
(0,6 |
) |
|
|
(11,7 |
) |
|
|
(11,2 |
) |
|
|
(16,5 |
) |
Inkomsten (verlies) voor inkomstenbelasting |
|
|
(25,1 |
) |
|
|
(26,1 |
) |
|
|
(46,9 |
) |
|
|
(8,2 |
) |
|
|
(405,4 |
) |
Voorziening voor (voordeel van) inkomstenbelasting |
|
|
42,1 |
|
|
|
15,6 |
|
|
|
6,1 |
|
|
|
96,0 |
|
|
|
24,0 |
|
Netto-inkomen (verlies) |
|
$ |
(67,2 |
) |
|
$ |
(41,7 |
) |
|
$ |
(53,0 |
) |
|
$ |
(104,2 |
) |
|
$ |
(429,4 |
) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Netto-inkomen (verlies) per aandeel toewijsbaar aan gewone aandeelhouders: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Basis |
|
$ |
(0,06 |
) |
|
$ |
(0,04 |
) |
|
$ |
(0,05 |
) |
|
$ |
(0,09 |
) |
|
$ |
(0,42 |
) |
Verwaterd |
|
$ |
(0,06 |
) |
|
$ |
(0,04 |
) |
|
$ |
(0,05 |
) |
|
$ |
(0,09 |
) |
|
$ |
(0,42 |
) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Gewogen gemiddelde gewone aandelen gebruikt om het netto-inkomen (verlies) per aandeel toe te rekenen aan gewone aandeelhouders: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Basis |
|
|
1.124,9 |
|
|
|
1.097,1 |
|
|
|
1.079,9 |
|
|
|
1.099,1 |
|
|
|
1.016,8 |
|
Verwaterd |
|
|
1.124,9 |
|
|
|
1.097,1 |
|
|
|
1.079,9 |
|
|
|
1.099,1 |
|
|
|
1.016,8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Op aandelen gebaseerde compensatie-uitgaven opgenomen in de bovenstaande regelitems |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Kosten van omzet |
|
$ |
0,8 |
|
|
$ |
0,8 |
|
|
$ |
0,5 |
|
|
$ |
2,8 |
|
|
$ |
2,0 |
|
Onderzoek en ontwikkeling |
|
|
27,7 |
|
|
|
29,9 |
|
|
|
24,8 |
|
|
|
110,7 |
|
|
|
73,4 |
|
Verkoop en marketing |
|
|
4,8 |
|
|
|
4,4 |
|
|
|
3,8 |
|
|
|
17,8 |
|
|
|
14,7 |
|
Algemeen en administratief |
|
|
8,9 |
|
|
|
9,5 |
|
|
|
8,7 |
|
|
|
35,9 |
|
|
|
32,5 |
|
Totaal op aandelen gebaseerde compensatie-uitgaven |
|
$ |
42,4 |
|
|
$ |
44,6 |
|
|
$ |
37,8 |
|
|
$ |
167,2 |
|
|
$ |
122,6 |
|
ZYNGA INC. GECONSOLIDEERDE OVERZICHTEN VAN CASHFLOWS (In miljoenen, niet geaudit) |
||||||||||||||||||||
|
|
Drie maanden eindigend op |
|
Twaalf maanden eindigend op |
||||||||||||||||
|
|
31 december |
|
30 september |
|
31 december |
|
31 december |
|
31 december |
||||||||||
Cashflows uit bedrijfsactiviteiten: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Netto-inkomen (verlies) |
|
$ |
(67,2 |
) |
|
$ |
(41,7 |
) |
|
$ |
(53,0 |
) |
|
$ |
(104,2 |
) |
|
$ |
(429,4 |
) |
Aanpassingen om het netto-inkomen (verlies) in overeenstemming te brengen met de netto cashflow geleverd door (gebruikt in) bedrijfsactiviteiten: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Waardevermindering en afschrijvingen |
|
|
68,2 |
|
|
|
58,1 |
|
|
|
55,0 |
|
|
|
238,9 |
|
|
|
142,1 |
|
Op aandelen gebaseerde compensatie-uitgaven |
|
|
42,3 |
|
|
|
44,6 |
|
|
|
37,8 |
|
|
|
167,2 |
|
|
|
122,6 |
|
(Winst) verlies uit derivaten, verkoop van beleggingen en andere activa en vreemde valuta, netto |
|
|
18,3 |
|
|
|
(1,6 |
) |
|
|
13,5 |
|
|
|
13,4 |
|
|
|
16,0 |
|
(Waardetoename) en afschrijving op verhandelbare effecten |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
0,1 |
|
|
|
— |
|
|
|
(2,2 |
) |
Niet-contante leasekosten |
|
|
4,0 |
|
|
|
4,2 |
|
|
|
4,1 |
|
|
|
16,9 |
|
|
|
15,9 |
|
Niet-contante rentelasten |
|
|
13,7 |
|
|
|
13,5 |
|
|
|
7,5 |
|
|
|
53,9 |
|
|
|
26,4 |
|
Wijziging in uitgestelde inkomstenbelastingen en overige |
|
|
(6,9 |
) |
|
|
(9,9 |
) |
|
|
(21,8 |
) |
|
|
(49,9 |
) |
|
|
(32,9 |
) |
Bijzondere waardevermindering met betrekking tot vastgoedactiva |
|
|
— |
|
|
|
66,8 |
|
|
|
— |
|
|
|
66,8 |
|
|
|
— |
|
Wijzigingen in bedrijfsactiva en passiva: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Debiteuren, netto |
|
|
(33,5 |
) |
|
|
68,0 |
|
|
|
33,3 |
|
|
|
(9,2 |
) |
|
|
4,8 |
|
Vooruitbetaalde kosten en andere activa |
|
|
(3,1 |
) |
|
|
(10,7 |
) |
|
|
2,7 |
|
|
|
(25,0 |
) |
|
|
9,1 |
|
Crediteuren |
|
|
45,0 |
|
|
|
5,8 |
|
|
|
10,2 |
|
|
|
37,6 |
|
|
|
5,5 |
|
Uitgestelde omzet |
|
|
22,1 |
|
|
|
(36,6 |
) |
|
|
81,2 |
|
|
|
17,9 |
|
|
|
291,5 |
|
Inkomstenbelasting te betalen |
|
|
(20,4 |
) |
|
|
(12,9 |
) |
|
|
17,3 |
|
|
|
4,7 |
|
|
|
36,7 |
|
Operationele lease- en andere verplichtingen |
|
|
75,6 |
|
|
|
(49,0 |
) |
|
|
18,0 |
|
|
|
(175,2 |
) |
|
|
223,1 |
|
Netto contanten geleverd door (gebruikt in) bedrijfsactiviteiten |
|
|
158,1 |
|
|
|
98,6 |
|
|
|
205,9 |
|
|
|
253,8 |
|
|
|
429,2 |
|
Cashflows uit investeringsactiviteiten: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Aankopen van investeringen |
|
|
(1,5 |
) |
|
|
(3,1 |
) |
|
|
(117,1 |
) |
|
|
(614,2 |
) |
|
|
(677,1 |
) |
Looptijd van investeringen |
|
|
83,5 |
|
|
|
194,2 |
|
|
|
13,9 |
|
|
|
652,3 |
|
|
|
1.038,5 |
|
Verkoop van investeringen |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
549,9 |
|
Acquisitie van onroerend goed en apparatuur |
|
|
(5,7 |
) |
|
|
(2,5 |
) |
|
|
(2,7 |
) |
|
|
(12,5 |
) |
|
|
(18,8 |
) |
Opbrengsten uit verkoop van onroerend goed en apparatuur |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
0,1 |
|
Bedrijfscombinaties, na aftrek van verworven contanten en in borg aangehouden aan restricties onderhevige geldmiddelen |
|
|
(286,1 |
) |
|
|
(192,2 |
) |
|
|
(151,4 |
) |
|
|
(508,3 |
) |
|
|
(942,5 |
) |
Acquisities van activa van immateriële activa |
|
|
— |
|
|
|
(1,1 |
) |
|
|
(6,0 |
) |
|
|
(4,3 |
) |
|
|
(6,0 |
) |
Vrijgave van in borg aangehouden aan restricties onderhevige geldmiddelen uit bedrijfscombinatie |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(30,0 |
) |
Overige investeringsactiviteiten, netto |
|
|
(8,0 |
) |
|
|
(4,9 |
) |
|
|
(0,2 |
) |
|
|
(13,9 |
) |
|
|
(1,8 |
) |
Netto contanten geleverd door (gebruikt in) investeringsactiviteiten |
|
|
(217,8 |
) |
|
|
(9,6 |
) |
|
|
(263,5 |
) |
|
|
(500,9 |
) |
|
|
(87,7 |
) |
Cashflows uit financieringsactiviteiten: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Opbrengst uit uitgifte van schuld, exclusief uitgiftekosten |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
856,7 |
|
|
|
(1,2 |
) |
|
|
856,7 |
|
Aankoop van gelimiteerde calls |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(63,0 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(63,0 |
) |
Betaalde belastingen met betrekking tot de netto-aandelenvereffening van aandelentoekenningen aan aandeelhouders |
|
|
(2,5 |
) |
|
|
(3,0 |
) |
|
|
(14,3 |
) |
|
|
(17,5 |
) |
|
|
(57,2 |
) |
Opbrengst van uitgifte van gewone aandelen |
|
|
18,3 |
|
|
|
4,4 |
|
|
|
0,6 |
|
|
|
33,4 |
|
|
|
16,9 |
|
Betalingen van acquisitiegerelateerde voorwaardelijke vergoedingen |
|
|
— |
|
|
|
(31,0 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(56,1 |
) |
|
|
(63,6 |
) |
Netto contanten geleverd door (gebruikt in) financieringsactiviteiten |
|
|
15,8 |
|
|
|
(29,6 |
) |
|
|
780,0 |
|
|
|
(41,4 |
) |
|
|
689,8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Effect van wisselkoerswijzigingen op contanten, equivalenten van contanten en aan restricties onderhevige geldmiddelen |
|
|
(19,3 |
) |
|
|
(5,0 |
) |
|
|
4,5 |
|
|
|
(26,7 |
) |
|
|
15,8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Netto wijziging in contanten, equivalenten van contanten en aan restricties onderhevige geldmiddelen |
|
|
(63,2 |
) |
|
|
54,4 |
|
|
|
726,9 |
|
|
|
(315,2 |
) |
|
|
1.047,1 |
|
Contanten, equivalenten van contanten en aan restricties onderhevige geldmiddelen, begin periode |
|
|
1.248,4 |
|
|
|
1.194,0 |
|
|
|
773,5 |
|
|
|
1.500,4 |
|
|
|
453,3 |
|
Contanten, equivalenten van contanten en aan restricties onderhevige geldmiddelen, einde periode |
|
$ |
1.185,2 |
|
|
$ |
1.248,4 |
|
|
$ |
1.500,4 |
|
|
$ |
1.185,2 |
|
|
$ |
1.500,4 |
|
ZYNGA INC. AFSTEMMING VAN GAAP NAAR NIET-GAAP RESULTATEN (In miljoenen, niet geaudit) |
||||||||||||||||||||
|
|
Drie maanden eindigend op |
|
Twaalf maanden eindigend op |
||||||||||||||||
|
|
31 december |
|
30 september |
|
31 december |
|
31 december |
|
31 december |
||||||||||
Afstemming van omzet naar boekingen: Totaal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Omzet |
|
$ |
695,4 |
|
|
$ |
704,7 |
|
|
$ |
616,0 |
|
|
$ |
2.800,5 |
|
|
$ |
1.947,8 |
|
Wijziging in uitgestelde omzet |
|
|
21,2 |
|
|
|
(37,0 |
) |
|
|
82,9 |
|
|
|
15,3 |
|
|
|
295,1 |
|
Andere boekingsaanpassingen |
|
|
10,0 |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
10,0 |
|
|
|
— |
|
Boekingen |
|
$ |
726,6 |
|
|
$ |
667,7 |
|
|
$ |
698,9 |
|
|
$ |
2.825,8 |
|
|
$ |
2.269,9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Afstemming van omzet naar boekingen: Mobile |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Omzet |
|
$ |
673,9 |
|
|
$ |
685,1 |
|
|
$ |
595,3 |
|
|
$ |
2.719,0 |
|
|
$ |
1.899,1 |
|
Wijziging in uitgestelde omzet |
|
|
21,1 |
|
|
|
(35,8 |
) |
|
|
84,4 |
|
|
|
16,3 |
|
|
|
296,4 |
|
Boekingen |
|
$ |
695,0 |
|
|
$ |
649,3 |
|
|
$ |
679,7 |
|
|
$ |
2.735,3 |
|
|
$ |
2.195,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Afstemming van omzet naar boekingen: Reclame en andere |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Omzet |
|
$ |
161,4 |
|
|
$ |
133,6 |
|
|
$ |
117,4 |
|
|
$ |
551,3 |
|
|
$ |
307,5 |
|
Wijziging in uitgestelde omzet |
|
|
0,1 |
|
|
|
— |
|
|
|
(0,2 |
) |
|
|
(0,1 |
) |
|
|
(1,1 |
) |
Andere boekingsaanpassingen |
|
|
10,0 |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
10,0 |
|
|
|
— |
|
Boekingen |
|
$ |
171,5 |
|
|
$ |
133,6 |
|
|
$ |
117,2 |
|
|
$ |
561,2 |
|
|
$ |
306,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Afstemming van netto-inkomen (verlies) op aangepaste EBITDA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Netto-inkomen (verlies) |
|
$ |
(67,2 |
) |
|
$ |
(41,7 |
) |
|
$ |
(53,0 |
) |
|
$ |
(104,2 |
) |
|
$ |
(429,4 |
) |
Voorziening voor inkomstenbelasting |
|
|
42,1 |
|
|
|
15,6 |
|
|
|
6,1 |
|
|
|
96,0 |
|
|
|
24,0 |
|
Andere inkomsten (kosten), netto |
|
|
10,2 |
|
|
|
0,6 |
|
|
|
11,7 |
|
|
|
11,2 |
|
|
|
16,5 |
|
Niet rentedragende inkomsten |
|
|
(1,4 |
) |
|
|
(1,6 |
) |
|
|
(1,3 |
) |
|
|
(6,4 |
) |
|
|
(11,6 |
) |
Rentelasten |
|
|
15,0 |
|
|
|
14,8 |
|
|
|
9,0 |
|
|
|
59,2 |
|
|
|
30,3 |
|
Waardevermindering en afschrijvingen |
|
|
67,6 |
|
|
|
57,7 |
|
|
|
55,0 |
|
|
|
237,9 |
|
|
|
142,1 |
|
Acquisitiegerelateerde transactiekosten |
|
|
4,6 |
|
|
|
15,7 |
|
|
|
1,1 |
|
|
|
25,2 |
|
|
|
12,5 |
|
Voorwaardelijke vergoeding aanpassing marktwaarde |
|
|
28,9 |
|
|
|
21,6 |
|
|
|
23,5 |
|
|
|
80,0 |
|
|
|
359,2 |
|
Kosten gemaakt door vrijgekomen lease(1) |
|
|
4,6 |
|
|
|
69,8 |
|
|
|
— |
|
|
|
74,4 |
|
|
|
— |
|
Op aandelen gebaseerde compensatie-uitgaven |
|
|
42,4 |
|
|
|
44,6 |
|
|
|
37,8 |
|
|
|
167,2 |
|
|
|
122,6 |
|
Aangepaste EBITDA |
|
$ |
146,6 |
|
|
$ |
197,1 |
|
|
$ |
89,9 |
|
|
$ |
640,5 |
|
|
$ |
266,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Afstemming van GAAP-bedrijfskosten naar niet-GAAP-bedrijfskosten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
GAAP-bedrijfskosten |
|
$ |
436,6 |
|
|
$ |
476,2 |
|
|
$ |
393,1 |
|
|
$ |
1.729,8 |
|
|
$ |
1.533,2 |
|
Acquisitiegerelateerde transactiekosten |
|
|
(4,6 |
) |
|
|
(15,7 |
) |
|
|
(1,1 |
) |
|
|
(25,2 |
) |
|
|
(12,5 |
) |
Voorwaardelijke vergoeding aanpassing marktwaarde |
|
|
(28,9 |
) |
|
|
(21,6 |
) |
|
|
(23,5 |
) |
|
|
(80,0 |
) |
|
|
(359,2 |
) |
Kosten gemaakt door vrijgekomen lease(1) |
|
|
(4,6 |
) |
|
|
(69,8 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(74,4 |
) |
|
|
— |
|
Op aandelen gebaseerde compensatie-uitgaven |
|
|
(41,4 |
) |
|
|
(43,8 |
) |
|
|
(37,3 |
) |
|
|
(164,4 |
) |
|
|
(120,6 |
) |
Niet-GAAP-bedrijfskosten |
|
$ |
357,1 |
|
|
$ |
325,3 |
|
|
$ |
331,2 |
|
|
$ |
1.385,8 |
|
|
$ |
1.040,9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Reconciliatie van contanten geleverd door bedrijfsactiviteiten met vrije cashflow |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Netto contanten geleverd door (gebruikt in) bedrijfsactiviteiten |
|
|
158,1 |
|
|
|
98,6 |
|
|
|
205,9 |
|
|
|
253,8 |
|
|
|
429,2 |
|
Acquisitie van onroerend goed en apparatuur |
|
|
(5,7 |
) |
|
|
(2,5 |
) |
|
|
(2,7 |
) |
|
|
(12,5 |
) |
|
|
(18,8 |
) |
Vrije cashflow |
|
$ |
152,4 |
|
|
$ |
96,1 |
|
|
$ |
203,2 |
|
|
$ |
241,3 |
|
|
$ |
410,4 |
|
(1) |
Het bedrag omvat $ 66,8 miljoen niet-contante waardeverminderingen met betrekking tot ons kantoorgebouw in San Francisco en gerelateerde verbeteringen aan de huurovereenkomsten, vastgoed en apparatuur gemaakt in augustus 2021, evenals latere huur- en andere kosten (inclusief afschrijvingen) in verband met het kantoorgebouw |
ZYNGA INC. AFSTEMMING VAN GAAP NAAR NIET-GAAP KOSTEN EN UITGAVEN (In miljoenen, niet geaudit) |
||||||||||||||||||||||||||
|
|
Drie maanden eindigend op 31 december 2021 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
GAAP- |
|
Afschrijvingen |
|
Voorwaardelijke |
|
Acquisitie |
|
Uitgaven |
|
Op aandelen |
|
Niet-GAAP- |
||||||||||||
Kosten van omzet |
|
$ |
260,1 |
|
$ |
(65,7 |
) |
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
(0,8 |
) |
|
$ |
193,6 |
Bedrijfskosten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Onderzoek en ontwikkeling |
|
|
151,9 |
|
|
— |
|
|
|
(28,9 |
) |
|
|
(1,4 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(27,7 |
) |
|
|
93,9 |
Verkoop en marketing |
|
|
245,6 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(0,1 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(4,8 |
) |
|
|
240,7 |
Algemeen en administratief |
|
|
39,1 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(3,1 |
) |
|
|
(4,6 |
) |
|
|
(8,9 |
) |
|
|
22,5 |
Totale bedrijfskosten |
|
|
436,6 |
|
|
— |
|
|
|
(28,9 |
) |
|
|
(4,6 |
) |
|
|
(4,6 |
) |
|
|
(41,4 |
) |
|
|
357,1 |
Totale kosten en uitgaven |
|
$ |
696,7 |
|
$ |
(65,7 |
) |
|
$ |
(28,9 |
) |
|
$ |
(4,6 |
) |
|
$ |
(4,6 |
) |
|
$ |
(42,4 |
) |
|
$ |
550,7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
Drie maanden eindigend op 31 december 2020 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
GAAP- |
|
Afschrijvingen |
|
Voorwaardelijke |
|
Acquisitie |
|
Uitgaven |
|
Op aandelen |
|
Niet-GAAP- |
||||||||||||
Kosten van omzet |
|
$ |
250,4 |
|
$ |
(51,3 |
) |
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
(0,5 |
) |
|
$ |
198,6 |
Bedrijfskosten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Onderzoek en ontwikkeling |
|
|
122,0 |
|
|
— |
|
|
|
(23,5 |
) |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(24,8 |
) |
|
|
73,7 |
Verkoop en marketing |
|
|
238,5 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(3,8 |
) |
|
|
234,7 |
Algemeen en administratief |
|
|
32,6 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(1,1 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(8,7 |
) |
|
|
22,8 |
Totale bedrijfskosten |
|
|
393,1 |
|
|
— |
|
|
|
(23,5 |
) |
|
|
(1,1 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(37,3 |
) |
|
|
331,2 |
Totale kosten en uitgaven |
|
$ |
643,5 |
|
$ |
(51,3 |
) |
|
$ |
(23,5 |
) |
|
$ |
(1,1 |
) |
|
$ |
— |
|
|
$ |
(37,8 |
) |
|
$ |
529,8 |
ZYNGA INC. AFSTEMMING VAN GAAP NAAR NIET-GAAP KOSTEN EN UITGAVEN (In miljoenen, niet geaudit) |
||||||||||||||||||||||||||
|
|
Twaalf maanden eindigend op 31 december 2021 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
GAAP- |
|
Afschrijvingen |
|
Voorwaardelijke |
|
Acquisitie |
|
Uitgaven |
|
Op aandelen |
|
Niet-GAAP- |
||||||||||||
Kosten van omzet |
|
$ |
1.014,9 |
|
$ |
(225,2 |
) |
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
(2,8 |
) |
|
$ |
786,9 |
Bedrijfskosten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Onderzoek en ontwikkeling |
|
|
545,9 |
|
|
— |
|
|
|
(80,0 |
) |
|
|
(5,5 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(110,7 |
) |
|
|
349,7 |
Verkoop en marketing |
|
|
955,1 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(2,9 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(17,8 |
) |
|
|
934,4 |
Algemeen en administratief |
|
|
162,0 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(16,8 |
) |
|
|
(7,6 |
) |
|
|
(35,9 |
) |
|
|
101,7 |
Bijzondere waardevermindering met betrekking tot vastgoedactiva |
|
|
66,8 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(66,8 |
) |
|
|
— |
|
|
|
— |
Totale bedrijfskosten |
|
|
1.729,8 |
|
|
— |
|
|
|
(80,0 |
) |
|
|
(25,2 |
) |
|
|
(74,4 |
) |
|
|
(164,4 |
) |
|
|
1.385,8 |
Totale kosten en uitgaven |
|
$ |
2.744,7 |
|
$ |
(225,2 |
) |
|
$ |
(80,0 |
) |
|
$ |
(25,2 |
) |
|
$ |
(74,4 |
) |
|
$ |
(167,2 |
) |
|
$ |
2.172,7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
Twaalf maanden eindigend op 31 december 2020 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
GAAP- |
|
Afschrijvingen |
|
Voorwaardelijke |
|
Acquisitie |
|
Uitgaven |
|
Op aandelen |
|
Niet-GAAP- |
||||||||||||
Kosten van omzet |
|
$ |
811,8 |
|
$ |
(130,0 |
) |
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
— |
|
|
$ |
(2,0 |
) |
|
$ |
679,8 |
Bedrijfskosten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Onderzoek en ontwikkeling |
|
|
713,7 |
|
|
— |
|
|
|
(359,2 |
) |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(73,4 |
) |
|
|
281,1 |
Verkoop en marketing |
|
|
683,5 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(14,7 |
) |
|
|
668,8 |
Algemeen en administratief |
|
|
136,0 |
|
|
— |
|
|
|
— |
|
|
|
(12,5 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(32,5 |
) |
|
|
91,0 |
Totale bedrijfskosten |
|
|
1.533,2 |
|
|
— |
|
|
|
(359,2 |
) |
|
|
(12,5 |
) |
|
|
— |
|
|
|
(120,6 |
) |
|
|
1.040,9 |
Totale kosten en uitgaven |
|
$ |
2.345,0 |
|
$ |
(130,0 |
) |
|
$ |
(359,2 |
) |
|
$ |
(12,5 |
) |
|
$ |
— |
|
|
$ |
(122,6 |
) |
|
$ |
1.720,7 |
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220209005208/nl/
Contacts
Investor Relations:
Rebecca Lau
Investors@zynga.com
Mediarelaties:
Kenny Johnston
Press@zynga.com