00:53 uur 16-02-2022

Iets heel moois: Mary Kay Inc. verwerft begin 2022 vijf topwerkgevers-awards in de VS, Europa en Maleisië

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Roze kraag-medewerkers over de hele wereld hebben gesproken: Mary Kay Inc., het iconische bedrijf voor de ontwikkeling van schoonheid en ondernemerschap, is opnieuw verkozen tot een van de beste plekken om te werken. In de eerste 60 dagen van 2022 heeft het merk vijf prestigieuze werkgeversprijzen verworven via Forbes en Kincentric in de Verenigde Staten, Europa, Tsjechië, Spanje en Maleisië. De erkenning komt op de hielen van verschillende andere werkgeversonderscheidingen die de afgelopen drie jaar zijn verdiend.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220215005279/nl/

Melinda Foster Sellers, Chief People Officer at Mary Kay Inc. (Photo: Mary Kay Inc.)

Melinda Foster Sellers, Chief People Officer at Mary Kay Inc. (Photo: Mary Kay Inc.)

Forbes Beste werkgevers van 2022 werden geïdentificeerd in een onafhankelijk onderzoek dat werd gehouden door ongeveer 60.000 Amerikaanse werknemers die werken voor bedrijven met meer dan 1.000 werknemers in de Verenigde Staten. In totaal werden 1.000 werkgevers erkend in 25 verschillende industriesectoren. Dit is niet de eerste keer dat Mary Kay een felbegeerde Forbes werkgeversvermelding heeft binnengehaald. Onlangs heeft Forbes Mary Kay ook uitgeroepen tot Beste middelgrote werkgever, Beste werkgever voor diversiteit en Beste werkgever voor vrouwen.

De Kincentric werkgevers-awards van Mary Kay in Europa, Tsjechië, Spanje en Maleisië zijn het resultaat van een gedegen beoordeling die organisaties die hun personeelspraktijken hebben getransformeerd om betere bedrijfsresultaten te behalen, meet en identificeert. Volgens Kincentric antwoorden bijna 8 van de 10 deelnemende Mary Kay-werknemers met ‘ja’ toen hen het volgend werd gevraagd: “Mary Kay inspireert me om elke dag mijn beste werk te leveren”, en 87% van de werknemers reageerde bevestigend op de stelling: “De missie van deze organisatie geeft mij betekenisvolle richting.” Dat is 19 punten hoger dan het wereldwijde Kincentric-gemiddelde.

“Mary Kay is vereerd om opnieuw erkend te worden voor toonaangevende werknemerspraktijken en betrokkenheidsscores”, zei Melinda Foster Sellers, Chief People Officer bij Mary Kay Inc. “Onze mensen vormen de basis van het ongelooflijke werk dat we over de hele wereld doen en zijn de reden dat we bijna 60 jaar na onze oprichting een topmerk voor schoonheidsproducten zijn. We hebben een eenvoudige arbeidsfilosofie bij Mary Kay: als onze medewerkers elke dag naar hun werk komen in de overtuiging dat ze helpen om van de wereld een betere plek te maken, dan zijn we op de goede weg.”

Die filosofie is de basis geweest voor elke interne beslissing van werknemers gedurende zes decennia. Als gevolg hiervan werkt 41% van de Mary Kay-werknemers wereldwijd al meer dan tien jaar bij het bedrijf, wordt 75% van de nieuwe functies van binnenuit gepromoot en biedt het merk verschillende programma’s aan die gericht zijn op professionele ontwikkeling, innovatief denken en het welzijn van werknemers. Mary Kay biedt werknemers een robuust menu met betaalbare medische, tandheelkundige en visuele voordelen, levensverzekeringen, spaarrekeningen voor gezondheidszorg en zorg voor afhankelijke personen, dekking voor overlijden door ongeval en verminking, en een pensioenspaarplan dat zowel een 401k als een genereus winstdelingsprogramma omvat. Deze toewijding om succes te delen is een hoeksteen van de toewijding van Mary Kay aan de mensen die dit mogelijk maken.

“Ik ben misschien nog wel het meest trots op onze inspanningen op het gebied van diversiteit”, voegde Sellers eraan toe. “Als onderdeel van onze toewijding aan diversiteit en inclusie hebben meer dan 1.000 van onze leiders een training voor onbewuste vooroordelen gevolgd en er volgen er nog meer. We schakelen ook de hulp in van externe leveranciers van bedrijfsverificatie en diversiteitsgegevens om onze toeleveringsketen te beoordelen om ervoor te zorgen dat we bedrijven die eigendom zijn van vrouwen, minderheden en veteranen op de juiste manier vertegenwoordigen.”

Vanaf maart 2021 is 61% van het wereldwijde personeelsbestand van Mary Kay vrouw en 64% van de marktleiders vrouw.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 57 jaar geleden met drie doelen opgericht: veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

(+1) 972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr