23:08 uur 17-03-2022

Agendia benoemt Elizabeth Hanna als Executive Vice President en Chief Commercial Officer en versterkt wereldwijde marktgroeistrategie van het bedrijf

IRVINE, Calif. & AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Agendia, Inc., een bedrijf in de commerciële fase dat zich richt op het mogelijk maken van geoptimaliseerde besluitvorming door artsen te voorzien van diagnostische en informatie-oplossingen van de volgende generatie die kunnen worden gebruikt om de resultaten voor borstkankerpatiënten over de hele wereld te helpen verbeteren, heeft vandaag de benoeming aangekondigd van wereldwijde commerciële leider Elizabeth (Betsy) Hanna als Executive Vice President en Chief Commercial Officer, met ingang van 15 maart 2022.

“We zijn verheugd Betsy te verwelkomen als een kritisch lid van ons leiderschapsteam. Betsy is een vooraanstaande wereldwijde leidinggevende in de gezondheidszorg en biotechnologie met een bewezen staat van dienst bij het opbouwen van marktwaarde in medische apparatuur en diagnostische bedrijven in de VS en wereldwijd,” aldus Mark Straley, Chief Executive Officer van Agendia. “Haar uitgebreide functionele ervaring om wereldwijde groeistrategieën te creëren en uit te voeren, zal Agendia goed van pas komen, aangezien ze een integraal onderdeel wordt van ons leiderschapsteam en het voortouw neemt bij alle commerciële activiteiten. We kijken ernaar uit om gebruik te maken van Betsy’s strategisch denkwijzen en verantwoordelijke leiderschap om onze wereldwijde commerciële impact verder uit te breiden naar het bereiken van onze missie.”

Meest recentelijk heeft mw. Hanna gediend als President en Chief Executive Officer bij Clinical Genomics, waar ze go-to-market-strategieën ontwikkelde en uitvoerde en de commercialisering van vloeibare biopsietests voor het opsporen van colorectale kanker versnelde. Voorafgaand aan Clinical Genomics was mw. Hanna de President en Chief Operating Officer bij Origin, Inc., een biotechbedrijf in de klinische fase, waar haar verantwoordelijkheden onder meer productontwikkeling en productie, het onderhandelen over het ontwerp van klinische studies met de Amerikaanse FDA en het creëren van strategische plannen om particuliere financiering te ondersteunen voor een klasse III medisch apparaat waren.

Mw. Hanna brengt een schat aan kennis met zich mee uit haar tijd in commerciële en leidinggevende functies bij Johnson & Johnson Vision Care en Ortho Clinical Diagnostics. Tijdens haar tijd bij deze twee divisies van Johnson & Johnson was ze verantwoordelijk voor de wereldwijde productstrategie en plannen voor wereldwijde en regionale groei van het marktaandeel. Tijdens haar dienstverband bij Ortho lanceerde mw. Hanna wereldwijd twee nieuwe diagnoseplatforms en verdubbelde de marktgroei van het bedrijf in Europa. Mw. Hanna is lid van de Raad van Bestuur van Treace Medical Concepts, Inc., een snelgroeiend orthopedisch bedrijf. Ze behaalde een BS in Chemical Engineering aan de University of Illinois en een MBA aan de Harvard Business School.

“Het is een opwindende tijd om deel uit te maken van het groeiende zakelijke momentum van Agendia en ik ben vooral geïnspireerd door de unieke benadering van het bedrijf om zinvolle genomische diagnostische oplossingen te bieden aan de borstkankergemeenschap,” aldus Hanna. “Ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van het gevestigde en getalenteerde commerciële team van Agendia en de Amerikaanse en wereldwijde bedrijven te leiden om de toegang tot deze belangrijke tests te versnellen ter begeleiding van de besluitvorming voor vrouwen met borstkanker en hun artsen.”

De Raad van Bestuur en het managementteam van Agendia zetten zich in om sterk uitvoerend en operationeel talent op alle niveaus binnen te halen en te gebruiken om zich af te stemmen de superieure uitvoering en zich te concentreren op het stimuleren van de vooruitgang van het bedrijf op alle gebieden. Het bedrijf is van mening dat deze toewijding zich vertaalt in uitzonderlijke wetenschap, bruikbaar en transformerend onderzoek en het op de markt brengen van innovatieve nieuwe producten om ervoor te zorgen dat patiënten met borstkanker, hun families en hun artsen toegang hebben tot de informatie die ze nodig hebben om de beste beslissingen te nemen over het behandeltraject. Lees hier meer.

Over Agendia

Agendia is een commercieel bedrijf met een missie, gericht op het mogelijk maken van optimale besluitvorming door artsen te voorzien van de modernste diagnostische en informatie-oplossingen, die gebruikt kunnen worden om de resultaten voor borstkankerpatiënten wereldwijd te helpen verbeteren. Het bedrijf levert momenteel twee commercieel beschikbare genomische profileringstesten die chirurgen, oncologen en pathologen helpen om de behandeling van een vrouw af te stemmen op haar persoonlijke situatie, op kritieke interventiepunten tijdens de tijd als patiënt.

MammaPrint® is een prognostische test met 70 genen die, samen met andere klinisch-pathologische factoren, het risico op terugkeer van borstkanker bij een specifieke patiënt bepaalt. BluePrint® is een moleculaire subtyperingstest met 80 genen die de onderliggende biologie van een individuele borstkanker identificeert om informatie te verstrekken over het gedrag, de langetermijnprognose en de mogelijke respons op systemische therapie. Samen bieden MammaPrint® en BluePrint® een holistisch beeld van de borstkanker van een individuele patiënt, waardoor artsen objectief het beste behandelplan kunnen selecteren.

Ga voor meer informatie over de tests en lopende onderzoeken van Agendia naar www.agendia.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media

Terri Clevenger

ICR Westwicke Healthcare PR

Tel.: 203.856.4326
Terri.Clevenger@icrinc.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr