01:07 uur 31-03-2022

Vuori breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Nederland, Australië en Canada

Na jaren van explosieve groei en een investering van $ 400 miljoen van SoftBank Vision Fund 2, begint de activewear-eenhoorn met een waarde van $ 4 miljard aan zijn wereldwijde uitbreiding

ENCINITAS, Californië–(BUSINESS WIRE)– Vandaag wordt het door Zuid-Californië geïnspireerde activewear-merk Vuori gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Nederland, Australië en Canada en markeert de eerste stappen van een wereldwijde uitrol die eind vorig jaar werd aangekondigd. Consumenten in deze landen hebben nu toegang tot het populaire kledingmerk via e-commerce. In geselecteerde markten zal Vuori binnenkort worden verkocht bij verschillende toonaangevende groothandelspartners, waaronder Selfridges, Brown Thomas, Cotswold Outdoor, Barry’s Bootcamp en Bever.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220330005780/nl/

Vuori makes premium performance apparel inspired by the active Coastal California lifestyle; an integration of fitness, surf, sport, and art. Breaking down the boundaries of traditional activewear, Vuori is a new perspective on performance apparel. (Photo: Business Wire)

Vuori makes premium performance apparel inspired by the active Coastal California lifestyle; an integration of fitness, surf, sport, and art. Breaking down the boundaries of traditional activewear, Vuori is a new perspective on performance apparel. (Photo: Business Wire)

Vuori is in 2015 opgericht door oprichter en CEO Joe Kudla en is uitgegroeid tot de status van eenhoorn dankzij zijn gedifferentieerde, veelzijdige kijk op prestatiekleding. In oktober 2021 werd Vuori door SoftBank Vision Fund 2, dat $ 400 miljoen in het merk investeerde, gewaardeerd op $ 4 miljard. Zowel de investering als de waardering worden beschouwd als een van de grootste in de geschiedenis voor een niet-beursgenoteerd kledingbedrijf.

“We zijn trots om de allereerste uitbreiding van Vuori buiten de VS aan te kondigen”, zei Joe Kudla, oprichter en CEO van Vuori. “We zijn ons team, dat heeft geholpen om deze gedeelde visie tot leven te brengen, oneindig dankbaar en zijn verheugd om de nieuwe kijk op prestatiekleding van Vuori naar deze markten te brengen. 2022 wordt het grootste jaar tot nu toe voor Vuori en we kijken ernaar uit om de komende weken en maanden nog veel meer mee te delen.”

Shoppers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Nederland, Australië en Canada kunnen nu door de volledige collectie heren- en dameskleding van Vuori bladeren op de respectievelijke webadressen van hun land hieronder. In het Verenigd Koninkrijk worden Vuori-producten binnenkort verkocht door Selfridges (alle vier de locaties en online, alleen voor heren), Cotswold Outdoor (20 locaties en online) en in de winkels op alle 11 Barry’s Bootcamp-locaties in het land. Dit jaar is het merk van plan om zijn Britse vlaggenschipwinkel in de stad Londen te openen. De Ierse Brown Thomas biedt Vuori (twee locaties en online) aan, evenals de in Nederland gevestigde outdoor-retailer Bever (20 locaties en online). Ga voor meer informatie over locaties en beschikbaarheid naar www.vuoriclothing.com.

Terwijl het nieuwe markten over de hele wereld bereikt, werkt Vuori eraan om zijn productaanbod verder uit te breiden, belangrijke investeringen te doen in infrastructuur en mensen, en zowel een distributiecentrum in het VK als een innovatiecentrum in Taiwan te openen. Het bedrijf, dat via partnerschappen met organisaties zoals Climate Neutral en CleanHub zijn koolstof- en kunststofvoetafdruk compenseert en tegelijkertijd stappen onderneemt om dit jaar 80% van het kunststof uit zijn verzend- en toeleveringsketen te verwijderen, zal continu investeren in zijn duurzaamheidsinspanningen. Vuori is sinds 2017 winstgevend en wordt ondersteund door SoftBank Vision Fund 2 en Norwest Venture Partners.

Over Vuori

Vuori is in 2015 gelanceerd en combineert technische kleding met een West Coast-esthetiek die er geweldig uitziet en aanvoelt. Bij het creëren van Vuori hoefde oprichter Joe Kudla niet ver te zoeken naar inspiratie. Het merk, met hoofdkantoor in de ambitieuze strandgemeenschap van Encinitas, Californië, is een natuurlijke uitbreiding van zijn thuisomgeving waar actieve, bewuste en creatieve mensen de mensen om hen heen elke dag inspireren. Naast een bloeiend e-commercebedrijf en fysieke winkels in Berkeley, Boulder, Cherry Creek, Del Mar, Encinitas, La Jolla, Malibu, Manhattan Beach, Newport Beach, San Francisco, San Jose, Scottsdale, Studio City en Venice Beach, wordt Vuori ook verkocht in de meeste winkels van Nordstrom en REI. Ga naar www.vuoriclothing.com voor meer informatie.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de pers: Casey McDonald | casey@theleadpr.com 212.584.5668

Check out our twitter: @NewsNovumpr