TheoremOne kondigt fusie aan met S4Capital. De fusie zal helpen om de praktijk van technologische services te leiden
TheoremOne®, een innovatie- en engineeringpartner van de Global 1000, vergroot de adviesmogelijkheden voor technologie van S4Capital.
LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– TheoremOne, een leider in agile, full-stack innovatie, engineering en design die grote ondernemingen helpt bij het realiseren van strategische digitale transformatie, kondigde vandaag de samenvoeging aan met S4Capital plc (SFOR.L), een technologiegedreven bedrijf voor digitale reclame- en marketingdiensten.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220517005588/nl/
TheoremOne’s merger with S4Capital will accelerate their shared vision to disrupt the technology consulting ecosystem. (Graphic: Business Wire)
De fusie versnelt de transitie van S4Capital naar een technologie- en innovatiebedrijf, aangedreven door de samenvoeging van kunst en wetenschap. Als innovatie- en engineeringpartner van de Global 1000 speelt TheoremOne een cruciale rol in deze evolutie.
Als resultaat van de samenvoeging heeft TheoremOne nu toegang tot tientallen nieuwe mogelijkheden, waaronder die in het verticale aanbod van media, content, data en analyse. De fusie met S4Capital brengt unieke en innovatieve bureaus in de baan van TheoremOne, waaronder: Media.Monks — een leider in digitale merkervaringen, content en marketinggegevens.
“We wilden een partner die zowel als een versneller voor onze groei kon dienen en die gepassioneerd was om ons te helpen het ecosysteem voor technologieconsulting te verstoren. Door onze krachten te bundelen met Media.Monks en S4Capital betreden we het veld met een aantal van de beste talenten in de wereld”, zei Brady Brim-DeForest, CEO van TheoremOne. “De ondernemende, op groei gerichte cultuur bij S4Capital is er een waarvan ik zeker weet dat ons team zich er meteen thuis zal voelen.”
S4Capital plc (SFOR.L) is het door technologie geleide, new age/new era digitale reclame- en marketingdienstenbedrijf, opgericht door Sir Martin Sorrell in mei 2018. De strategie is om een puur digitale advertentie- en marketingdiensten op te bouwen voor wereldwijde, multinationale, regionale en lokale klanten, evenals millennial-gedreven influencer-merken. Dit wordt bereikt door toonaangevende bedrijven te integreren in drie praktijkgebieden: Content, gegevens en digitale media, en technologische diensten, samen met de nadruk op ‘snellere, betere, goedkopere’ uitvoeringen in een altijd actieve, door de consument geleide omgeving, met een uniforme structuur.
Sir Martin Sorrell, uitvoerend voorzitter van S4Capital zei: “Omdat de kruising van marketing, verkoop en informatietechnologie een belangrijk onderwerp blijft voor merken en alle C-suite executives, bouwen we bij S4Capital een echt geïntegreerd aanbod voor onze klanten, bestaande uit de allerbeste technologiediensten gecombineerd met expertise op het gebied van content, en gegevens en digitale media. We zijn verheugd om Brady, Will, David en hun collega’s te verwelkomen. Hun visie en ambitie zullen ongetwijfeld goed bij ons passen.”
TheoremOne blijft autonoom opereren en het leiderschapsteam behoud de operationele controle. Brim-DeForest blijft aan als CEO, oprichter William Jessup als Head of Services en David Kullmann als Head of Staffing en Embedded Teams. Het leiderschap van TheoremOne rapporteert rechtstreeks aan het uitvoerend comité van S4Capital met een breed mandaat om door te gaan met het uitbouwen van zijn capaciteiten en klantenbestand van wereldklasse.
“We zijn verheugd om te beginnen aan de volgende fase van de groei en ontwikkeling van TheoremOne met onze partners bij Media.Monks en S4Capital”, zei Will Jessup, oprichter van TheoremOne en Head of Services.
“We zijn verheugd om onze visie op het verstoren van het traditionele adviesmodel te delen met Media.Monks en S4Capital. Samen zullen we gebruikmaken van de mogelijkheden van TheoremOne om de door technologie ondersteunde bedrijfstransformatie te stimuleren. Deze unieke fusie levert exponentiële waarde aan onze gezamenlijke klantenportefeuille en daarbuiten”, zei David Kullmann, TheoremOne Partner en Head of Staffing Services.
Over TheoremOne®
TheoremOne is een innovatie- en engineeringbedrijf dat klanten adviseert over productstrategie, engineering, ontwerp en cultuur, en vervolgens met hen samenwerkt om technologiegedreven oplossingen voor hun meest complexe problemen te bouwen en te lanceren.
TheoremOne werd in 2007 opgericht door Will Jessup (oprichter en Head of Services) en wordt sinds 2017 geleid door Brady Brim-DeForest (CEO). Met een team van meer dan 370 experts verspreid over de hele wereld (70% in Noord-Amerika), helpt TheoremOne klanten zoals American Express, AT&T, Intel, Starbucks, Caterpillar en een aantal van ’s werelds toonaangevende technologiebedrijven bedenken, bouwen, ondersteunen en beheren hun digitale producten, diensten en ervaringen.
TheoremOne wordt door klanten gekozen wanneer resultaten het belangrijkst zijn. De aanjager van verandering worden en een transformatie aansturen waarbij niet alleen technologie, maar ook mensen, processen en leiderschap betrokken zijn.
Het hoofdkantoor van TheoremOne is gevestigd in Los Angeles en het wereldwijde team van ingenieurs, ontwerpers, technologen, onderzoekers, strategen en adviseurs van TheoremOne heeft diepgaande expertise in een breed scala van industrieën, waaronder consumentenelektronica, automobielindustrie, productie, toeleveringsketen, gezondheidszorg, financiën en entertainment.
Over S4Capital
S4Capital plc (SFOR.L) is het door technologie geleide, new age/new era digitale reclame- en marketingdienstenbedrijf, opgericht door Sir Martin Sorrell in mei 2018.
De strategie is om een puur digitale advertentie- en marketingdiensten op te bouwen voor wereldwijde, multinationale, regionale, lokale klanten en millennial-gedreven influencer-merken. Dit wordt bereikt door toonaangevende bedrijven te integreren in drie praktijkgebieden: Content, gegevens en digitale media, en technologische diensten, samen met de nadruk op ‘snellere, betere, goedkopere’ uitvoeringen in een altijd actieve, door de consument geleide omgeving, met een uniforme structuur.
Digitaal is verreweg het snelst groeiende segment van de advertentiemarkt. S4Capital schat dat digitaal in 2021 goed was voor meer dan 60% (voor het eerst) of $ 400-450 miljard van de totale wereldwijde advertentie-uitgaven van $ 680-700 miljard (exclusief meer dan $ 500 miljard aan marketing voor handelspromotie, het primaire doel van het Amazon-advertentieplatform) en projecten die tegen 2025 de totale wereldwijde advertentie-uitgaven zullen uitbreiden tot $ 975 miljard. Het aandeel van digitaal zal groeien tot ongeveer 70%, versneld door de impact van covid-19. In feite zal 97% van de verwachte groei in advertentie-uitgaven tussen 2021 en 2025 afkomstig zijn van digitaal. De wereldwijde uitgaven voor digitale transformatie (de primaire adresseerbare markt voor technologiediensten) groeien met 21% CAGR en zullen naar verwachting in 2025 $ 879 miljard bedragen.
In 2018 ging S4Capital samen met MediaMonks, het toonaangevende AdAge A-genoteerde creatieve productiebedrijf voor digitale content onder leiding van Victor Knaap en Wesley ter Haar, en vervolgens met MightyHive, de marktleidende leverancier van digitale media-oplossingen voor toekomstgerichte marketeers en bureaus, geleid door Peter Kim en Christoffel S. Maarten.
Sindsdien werken MediaMonks en MightyHive samen met meer dan 25 bedrijven op het gebied van Content, gegevens en digitale media, en technologiediensten. Ga voor een volledige lijst naar de website van S4Capital.
In augustus 2021 lanceerde S4Capital zijn uniforme merk door MediaMonks en MightyHive samen te voegen tot Media.Monks, vertegenwoordigd door een dynamisch logo met de iconische zeshoek van MightyHive. Als het operationele merk ondersteunt Media.Monks flexibiliteit, digitale kennis en efficiëntie van S4Capital en is de volgende stap in het nakomen van zijn fundamentele belofte om content, gegevens en digitale media, en technologiediensten te verenigen.
Victor Knaap, Wesley ter Haar, Pete Kim, Christopher Martin, Mary Basterfield en Scott Spirit sloten zich allemaal aan bij de raad van S4Capital als uitvoerend bestuurders. In de raad van S4Capital zitten ook Rupert Faure Walker, Paul Roy, Daniel Pinto, Sue Prevezer, Elizabeth Buchanan, Naoko Okumoto, Margaret Ma Connolly, Miles Young en Peter Rademaker.
Het bedrijf heeft nu meer dan 8.800 mensen in 33 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Afrika, en Azië-Pacific. De huidige marktkapitalisatie is ongeveer £ 1,75 miljard (ongeveer $ 2,14 miljard) en eindigt in de FTSE 200. Het bereikte in iets meer dan een jaar de Unicorn-status, uniek in de reclame- en marketingdienstensector. Sir Martin was 33 jaar CEO van WPP en bouwde het op van een ‘lege’ vennootschap van £ 1 miljoen in 1985 tot ’s werelds grootste bedrijf voor reclame- en marketingdiensten met een marktkapitalisatie van meer dan £ 16 miljard op de dag dat hij vertrok. Tegenwoordig is de marktkapitalisatie £ 10,8 miljard, waarmee het voor de eerste keer ooit naar de derde plaats zakt achter Omnicom en Publicis. Daarvoor was Sir Martin negen jaar lang Group Financial Director van Saatchi & Saatchi Company Plc.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220517005588/nl/
Contacts
Andrew Upah
TheoremOne Public Relations
press@theoremone.co