Ondanks de kosten van levensonderhoud blijven consumenten toegewijd aan duurzaamheid terwijl de vraag naar groene detailhandel groeit, blijkt uit gegevens van Sensormatic Solutions
NEUHAUSEN, Zwitserland–(BUSINESS WIRE)– Ondanks de stijgende prijsgevoeligheid en het beschikbare inkomen van Europese shoppers onder druk door de crisis van de kosten van levensonderhoud, blijven consumenten toegewijd aan duurzaam winkelen, blijkt uit de nieuwste gegevens van Sensormatic Solutions, het toonaangevende wereldwijde portfolio met retailoplossingen van Johnson Controls.
Oorspronkelijk onderzoek onder meer dan 5.000 Europese shoppers in haar laatste rapport – ‘Greener Shopping: The New Era of Sustainable Retail’ – toonde aan dat consumenten sterk investeren in duurzaam winkelen. Meer dan een derde (34%) van de Europese shoppers zei dat ze sinds het begin van de pandemie duurzamer waren geworden, waarbij Spaanse consumenten de hoogste rangschikken van degenen wier houding ten opzichte van winkelen groener was geworden sinds het begin van de covid-19-uitbraak (40 %), gevolgd door het VK (37%). En dat komt bovenop de 10% Europeanen die al bewust waren van het milieu bij het winkelen voordat de pandemie begon.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220605005005/nl/
Contacts
Sarah Cole Fieldworks
Sensormatic Solutions
Sarah.cole@fieldworksmarketing.co.uk
+44 (0)7872 884 002