FedEx en FourKites kondigen alliantie aan om toeleveringsketens slimmer te laten werken
FedEx doet een strategische investering in FourKites, die FourKites zal gebruiken om FourKites X te ontwikkelen om wereldwijde toeleveringsketens te helpen transformeren met hoeveelheden data-inzichten uit de netwerken van beide bedrijven
AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– FedEx Corp. (NYSE: FDX) en het bedrijf voor zichtbaarheid van de toeleveringsketen FourKites hebben vandaag een strategische alliantie aangekondigd die bedrijven nieuwe, robuustere realtime zichtbaarheidsmogelijkheden bieden om hun meest alomtegenwoordige uitdagingen in de toeleveringsketens op te lossen, efficiënter te worden en nieuwe groeimogelijkheden te ontsluiten. Gebeurtenissen zoals de COVID-19-pandemie, aanhoudende geopolitieke problemen, verstopping van havens en andere wereldwijde verstoringen hebben de complexiteit onthuld om onderling verbonden toeleveringsketens over de hele wereld draaiende te houden. FedEx en FourKites werken samen om toeleveringsketens slimmer te maken door uitgebreide en zeer gedetailleerde zichtbaarheid te bieden in multimodale en multi-vervoerderoperaties met het diepe netwerk en rijke inzichten van hun gecombineerde netwerken.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220621005910/nl/
FedEx and FourKites Announce Alliance to Make Supply Chains Work Smarter (Graphic: Business Wire)
Het realtime zichtbaarheidsplatform van FourKites heeft geïntegreerde intelligentie op elk punt van de toeleveringsketen en ondersteunt momenteel 2,5 miljoen zendingen per dag, waardoor de toeleveringsketens van 50% van de Fortune 500-bedrijven met elkaar verbonden zijn. Door deze samenwerking zal FourKites zijn mogelijkheden voor machine learning en kunstmatige intelligentie gebruiken met data-inzichten van het FedEx-netwerk, dat meer dan 220 landen en regio’s bereikt en meer dan 99 procent van het wereldwijde BBP met elkaar verbindt, via meer dan 16,5 miljoen zendingen per dag, om een nieuw end-to-end intelligentieplatform voor toeleveringsketens genaamd FourKites X te creëren. FourKites X zal tools en inzichten bieden om grote verzenders en logistieke dienstverleners te helpen de gevolgen van aanhoudende uitdagingen te verminderen via een reeks aanbiedingen, variërend van dynamische planning en pre-verzending, tot verbeterde zichtbaarheid en proactieve waarschuwingen, tot inzichten in optimalisatie van toeleveringsketens.
Om deze alliantie en de lancering van FourKites X te ondersteunen, heeft FedEx een strategische investering gedaan in FourKites.
“Dit is een enerverende samenwerking tussen twee marktleiders en innovators die samenkomen om nieuwe kansen voor onze klanten te ontsluiten”, zei Sriram Krishnasamy, CEO van FedEx Dataworks. “Als we de afgelopen twee jaar iets hebben geleerd, is het wel dat bedrijven moeten samenwerken om slimmer en sneller te kunnen werken. Onze samenwerking met FourKites creëert een data-ecosysteem dat een nieuw niveau van voorspelbaarheid en zichtbaarheid zal bieden om bedrijven te helpen slimmere toeleveringsketens op te bouwen in de onvoorspelbare en complexe huidige zakelijke omgeving.”
“We zijn verheugd om dit baanbrekende platform en deze strategische samenwerking met FedEx aan te kondigen”, zei Mathew Elenjickal, oprichter en CEO van FourKites. “Onze organisaties delen een niet-aflatende toewijding aan het succes van klanten via strategische innovatie. Samen werken we aan het effenen van de toekomst van wereldwijde toeleveringsketens, gebouwd op een fundament van data en machine learning om nieuwe waarde te leveren aan die wereldwijde toeleveringsketens.”
FourKites X – Een compleet beeld van wereldwijde toeleveringsketenactiviteiten
FedEx Dataworks, een bedrijfseenheid binnen FedEx gericht op het slimmer maken van toeleveringsketens via een krachtige datawetenschapsbenadering en machine learning-mogelijkheden, ondersteunt FourKites bij de ontwikkeling van het nieuwe platform, FourKites X. Het geeft klanten diepere bruikbare inzichten en nauwkeurigere ETA’s, en intelligentere toeleveringsketens om de volatiliteit van de toeleveringsketen te verminderen en de omzetgroei te verbeteren.
Het platform is ontworpen om grote vervoerders en logistieke dienstverleners te helpen bij het identificeren van kansen, zoals:
- Hoe Chief Supply Chain Officers de planning kunnen verbeteren om lege schappen en productievertragingen aan te pakken
- Hoe bedrijven data kunnen gebruiken om crises in de toeleveringsketen om te zetten in kansen om de klantervaring te verbeteren
- Hoe CFO’s toeleveringsketens kunnen optimaliseren voor groei en efficiëntie
“Als het gaat om toeleveringketensdata, is meer altijd beter”, zei Steve Banker, vice-president, Supply Chain Services, bij ARC Advisory Group. “De samenwerking tussen FourKites en FedEx is uitzonderlijk in zowel de hoeveelheid data die het zal verzamelen, als in de mate waarin het de voorspelde aankomsttijden, planning en meer zou kunnen verbeteren. FourKites X kan een grote stap voorwaarts zijn voor deze markt.”
Klanten van FourKites X kunnen het platform integreren met bestaande systemen en kunnen op modulaire wijze nieuwe mogelijkheden ontvangen met ondersteuning van data-ingenieurs, datawetenschappers en experts op het gebied van gebruikerservaring. De FourKites X-oplossing bevat kant-en-klare toepassingen en een intuïtief dashboard waarmee klanten zaken als weeradviezen vóór verzending en inzichten in de toeleveringsketen kunnen ontsluiten.
Voor meer informatie over FourKites X, Klikt u hier.
Over FedEx Corp.
FedEx Corp. (NYSE: FDX) biedt klanten en bedrijven wereldwijd een brede portfolio van transport, e-commerce en zakelijke diensten. Met een jaarlijkse omzet van $ 92 miljard biedt het bedrijf geïntegreerde bedrijfsoplossingen via operationele bedrijven die collectief concurreren, samenwerken en digitaal innoveren onder leiding van het gerespecteerde FedEx-merk. Consistent gerangschikt onder de meest bewonderde en betrouwbare werkgevers ter wereld, inspireert FedEx haar bijna 550.000 werknemers om gefocust te blijven op veiligheid, de hoogste ethische en professionele normen en de behoeften van hun klanten en gemeenschappen. FedEx zet zich in om mensen en mogelijkheden over de hele wereld op een verantwoorde en vindingrijke manier met elkaar te verbinden, met als doel om tegen 2040 CO2-neutraal te opereren. Ga voor meer informatie naar fedex.com/about.
Over FourKites®
Het toonaangevende zichtbaarheidsplatform voor toeleveringsketens, FourKites®, breidt zijn zichtbaarheid verder uit dan transport naar werven, magazijnen, winkels en daarbuiten. FourKites volgt dagelijks meer dan 2,5 miljoen zendingen via de weg, het spoor, de oceaan, de lucht, via pakketpost en koeriers en bereikt meer dan 200 landen. FourKites combineert realtime-gegevens en krachtig machineleren om bedrijven te helpen hun end-to-end toeleveringsketens te digitaliseren. Meer dan 1.000 van ’s werelds meest erkende merken, waaronder 9 van de top-10 CPG en 18 van de top-20 van voedsel- en drankenbedrijven, vertrouwen op FourKites om hun bedrijf te transformeren en alertere, efficiëntere en duurzamere toeleveringsketens te ontwikkelen. Ga voor meer informatie naar www.fourkites.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220621005910/nl/
Contacts
Scott Johnston
Europese PR-directeur, FourKites
+31 62 147 8442