NielsenIQ versnelt uitbreiding van wereldwijde retailstrategie met toevoeging van leider van Retail Lab, Dawn E. Norvell
CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ heeft zijn toonaangevende wereldwijde retailpraktijk versterkt met de toevoeging van Dawn E. Norvell als wereldwijd hoofd van het nieuw gevormde NielsenIQ Retail Lab. In haar nieuwe rol zal Norvell leidinggeven aan een vooruitstrevend team dat is opgericht om de behoeften van retailklanten beter te identificeren, oplossingen te ontwerpen en retailers in staat te stellen de volledige reeks producten van NielsenIQ te gebruiken om hun bedrijf te stimuleren. Norvell zal een verkoop- en commerciële managementstrategie ontwikkelen die is ontworpen om de focus van NielsenIQ op retailanalyse uit te breiden en groei binnen de business unit mogelijk te maken.
“Het NielsenIQ Retail Lab is een belangrijk onderdeel van onze wereldwijde retailstrategie en bedrijfssucces, en Dawns toonaangevende kennis en achtergrond op de wereldmarkt geven een zeldzaam beeld van het huidige winkelklimaat,” aldus David Johnson, Global President Retail bij NielsenIQ. “Haar uitgebreide ervaring uit de eerste hand zal ons brede scala aan go-to-market-klantaanbiedingen verbeteren en aanzienlijke diepte toevoegen aan ons retailteam. We zijn verheugd dat NielsenIQ het hoogste talent van innovatieve denkers en visionaire leiders blijft aantrekken.”
Norvell is een visionaire bedrijfsleider met een bewezen staat van dienst op het gebied van succes en uitgebreide retailervaring. Haar expertise in gegevensanalyse van consumenten en fabrikanten, het bruggen slaan voor complexe oplossingen om zakelijke problemen op te lossen en in winst- en verliesbeheer en door de consument geleide bedrijfsstrategie, zal ons in staat stellen om sterke bedrijfsresultaten op de lange termijn te leveren.
“De overstap naar NielsenIQ is een opwindende voor mij omdat de reputatie van het bedrijf op het gebied van uitstekende klantenservice en zijn toewijding aan het leveren van deskundige analyses van consumenten- en markttrends ongeëvenaard is,” stelde Dawn E. Norvell. “Ik voelde me ook aangetrokken tot het nieuwe Retail Lab van het bedrijf, een echt innovatief laboratoriumconcept dat het mogelijk maakt de kernproblemen van een retailer te ontdekken, deze problemen aan te pakken en de mogelijkheid om geld te verdienen met de sterke punten van de retailer. Ik kijk ernaar uit om sterke bedrijfsresultaten te behalen door een uiteenlopend team van innovatieve denkers en getalenteerde professionals te leiden en te ontwikkelen in het NielsenIQ Retail Lab.”
Voordat ze bij NielsenIQ kwam werken, werkte Norvell meer dan 10 jaar bij Walmart, waar ze zowel senior handelaar als categoriemarketeer was op het gebied van levensmiddelen, verbruiksartikelen en schoonheidsproducten. Ze is erkend door verschillende brancheprijzen, waaronder de Merchandising Excellence Impact Award van Walmart en de Risk Thinking Award van Walmart. Bovendien was Norvell een belangrijke spreker op tal van branche-evenementen en werd ze genoemd als een ‘Pretty Powerful’-schoonheidssectorleider in ‘Black Women in Beauty: 15 Beauty Executives Who Are Changing the Industry’ van Essence Magazine.
Over NielsenIQ
NielsenIQ, een wereldwijd informatieservicebedrijf, levert de gouden standaard op het gebied van consumenten- en retailmetingen door middel van het meest verbonden, volledige en bruikbare begrip van de evoluerende wereldwijde, omnichannel-consument. NielsenIQ is de bron van vertrouwen voor de industrieën die we bedienen en de pionier die de volgende eeuw van consumenten- en retailmetingen bepaalt. Onze gegevens, verbonden inzichten en voorspellende analyses optimaliseren de prestaties van CPG- en retailbedrijven, zodat ze dichter bij de gemeenschappen die ze bedienen worden gebracht en helpen de groei daarvan te stimuleren.
NielsenIQ, een Advent International-portfoliobedrijf, is actief in meer dan 90 markten en bestrijkt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar NielsenIQ.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220627005241/nl/
Contacts
Gillian Mosher
VP, Communication
Gillian.mosher@nielseniq.com