PROVEN Skincare kondigt internationale uitbreiding aan; gepersonaliseerde, adaptieve en AI-ondersteunde huidverzorgingsproducten zijn nu ook verkrijgbaar in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk.
Het bedrijf staat bekend om zijn eigen, prijswinnende Skin Genome Project™, de grootste schoonheidsdatabase op aarde
SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– PROVEN, de expert in gepersonaliseerde huidverzorging, heeft vandaag hun internationale uitbreiding naar de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk bekendgemaakt. De producten kunnen nu worden gekocht. Dit is de eerste internationale uitbreiding van PROVEN sinds het bedrijf in juli 2021 in Canada werd geïntroduceerd. Het team van PROVEN nam de beslissing om naar de andere kant van de Atlantische oceaan uit te breiden vanwege de wereldwijde vraag naar gepersonaliseerde huidverzorgingsoplossingen. De uitbreiding volgt op een periode van buitengewone groei voor het bedrijf, welke de lancering omvat van hun eerste nieuwe product sinds 2019, de Eye Cream Duo, en na het verkrijgen van een baanbrekend patent dat PROVEN’s gebruik van personalisatie in huidverzorging beschermt.
Sinds de oprichting in 2017 en de lancering in 2019 is PROVEN Skincare snel uitgegroeid tot het toonaangevende huidverzorgingspersonalisatiemerk. Het bedrijf heeft vijf producten gelanceerd die zijn gepersonaliseerd naar de unieke behoeften van klanten, ontving de Artificial Intelligence Technology Award van MIT in 2018, werd bekroond met de Best Use of Technology bij de Glossy Beauty Awards 2022 voor hun eigen Skin Genome Project™ en behaalde een omzet van ruim $ 30 miljoen in slechts drie jaar.
“Ik ben er ongelooflijk trots op dat we de gepersonaliseerde, gegevens- en AI-ondersteunde producten van PROVEN naar mensen in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk kunnen brengen,” aldus medeoprichter en CEO van PROVEN Ming S. Zhao. “Teveel consumenten vertrouwen nog op de universele huidverzorgingsproducten die geen rekening houden met hun unieke zorgen en behoeften. PROVEN biedt gepersonaliseerde, adaptieve, effectieve huidverzorgingsoplossingen die rekening houden met de huid, het leven en de omgeving van iemand. Het gehele team van PROVEN is er enthousiast over om deze nieuwe markten te betreden en mensen te voorzien van huidverzorgingsproducten die even uniek zijn als zij.”
Om gepersonaliseerde huidverzorging te bieden aan klanten over geheel Europa en het Verenigd Koninkrijk verzamelde het PROVEN-team uitgebreide omgevingsgegevens over de regio en realiseerde een belangrijke tech-constructie om deze te integreren in de bestaande AI van PROVEN. Het integreren van plaatselijke condities in de huidverzorgingsformules is essentieel voor effectieve huidverzorgingsproducten.
PROVEN werd opgericht in 2017 door Ming Zhao en Dr. Amy Yuan en gelanceerd in 2019. Ming zat midden in haar carrière in vermogensbeheer, werkte lange dagen toen ze begon te merken dat de kwaliteit van haar huid te lijden had. Zij begon aan een persoonlijke missie om producten te vinden om haar problemen op te lossen maar ontdekte dat het merendeel duur was, niet consequent werkte en om proefondervindelijk iets te vinden dat werkte, kostte veel tijd.
Zij besprak dit met haar vriendin Amy die toevallig computationeel fysicus was bij Stanford en die haar eigen huidproblemen had. Na de erkenning dat de schoonheidsindustrie een merk miste dat gepersonaliseerde en effectieve oplossingen bood, bundelden zij hun krachten om een holistische, gepersonaliseerde benadering voor huidverzorging te creëren die volledig door data wordt ondersteund. Het resultaat werd PROVEN dat is uitgerust met de kracht van big data en AI om gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten te maken.
PROVEN creëert eenvoudige, gepersonaliseerde en klinisch bewezen huidverzorgingsproducten op schaal dankzij hun eigen Skin Genome Project™ — de grootste schoonheidsdatabase op aarde. Het Skin Genome Project™ houdt rekening met de volgende gegevens om gepersonaliseerde producten voor consumenten te vervaardigen:
- De effectiviteit van meer dan 20.238 huidverzorgingsingrediënten.
- Informatie over meer dan 100.000 individuele producten (luxe, op recept, generiek, etc.).
- Meer dan 20 miljoen aanbevelingen van mensen zoals u en ik.
- Meer dan 4000 wetenschappelijke publicaties.
- De hardheid van het water, (lucht)vochtigheid en UV-index van waar u woont.
PROVEN biedt momenteel vijf producten die zijn gepersonaliseerd naar de unieke behoeften van de klant. De producten omvatten gepersonaliseerde reiniger, gepersonaliseerde vochtinbrenger voor overdag, gepersonaliseerde vochtinbrengende nachtcrème, gepersonaliseerde vochtinbrengende oogdagcrème en gepersonaliseerde vochtinbrengende oognachtcrème. De producten kunnen handig als systemen worden gekocht of als los product.
PROVEN was tot deze uitbreiding uitsluitend verkrijgbaar in de Verenigde Staten en Canada.
Over PROVEN
PROVEN is een technologiebedrijf dat de kracht van big data en AI gebruikt om gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten te maken. Bij PROVEN bouwen we aan een wereldwijde zelfverzorgingsbeweging gebaseerd op technologie en personalisatie. Door ons eigen Skin Genome Project™ — de grootste schoonheidsdatabase op aarde — hebben we meer dan 25 miljoen consumentenaanbevelingen en 4000 huidgerelateerde wetenschappelijke papers geanalyseerd om eenvoudige, gepersonaliseerde en klinisch bewezen huidverzorgingsproducten te creëren. PROVEN is een Y-Combinator-alumnus en ontvanger van de AI Technology Award van MIT in 2018. Meer informatie vindt u op www.provenskincare.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220719005337/nl/
Contacts
J. Halpin
press@provenskincare.com