Mary Kay Inc. blijft tijdens de International Women’s Forum Cornerstone Conference in Chili de emancipatie van vrouwen ondersteunen
Exclusief onderzoek naar de vooruitgang op het gebied van gendergelijkheid in de afgelopen 25 jaar in 18 Latijns-Amerikaanse landen onthuld
DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc.. zet haar steun voor vrouwelijk ondernemerschap, emancipatie en opinieleiderschap als sponsor voor het International Women’s Forum (IWF) Cornerstone Conference 2022 voort. De conferentie vond plaats van 17 t/m 18 mei in Santiago en riep mondiale besluitvormers bijeen die de meest dringende uitdagingen onderzochten om vooruitgang te boeken op het gebied van gendergelijkheid voor de Latijns-Amerikaanse regio.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005260/nl/
IWF Latinobarómetro MKI Latin American Women Democracy & Society from a Gender Perspective Research (Graphic: Mary Kay Inc.)
Voor de eerste keer ooit heeft IWF met financiering door Mary Kay opdracht gegeven voor baanbrekend onderzoek als onderdeel van haar jaarlijkse conferentieprogrammering. Uitgevoerd door de Latinobarómetro opgericht door Marta Lagos, is dit onderzoek, getiteld “ Latin American Women: Democracy & Society from a Gender Perspective (Latijns-Amerikaanse vrouwen: Democratie en samenleving vanuit een genderperspectief),” de allereerste analyse van een kwart eeuw (1995-2020) van de publieke opinie en houding ten opzichte van en door vrouwen over gendergelijkheidskwesties in 18 Latijns-Amerikaanse landen.
“Marta Lagos, een van ’s werelds meest vooraanstaande opiniepeilers, onthulde de belangrijkste bevindingen van meer dan 25 jaar genderonderzoek door haar bedrijf Latinobarómetro. Al decennia lang houdt ze de vinger aan de pols van Latijns-Amerika en volgt ze verschuivingen in de houding ten opzichte van politiek, samenleving en cultuur”, zei Stephanie O’Keefe, CEO van International Women’s Forum. “We zijn echt trots om deze belangrijke bevindingen met de wereld te delen dankzij onze samenwerking met Mary Kay.”
“Nu is het verzamelen van gendergegevens, meer dan ooit, cruciaal om belangenbehartiging en beleidswerk te informeren. Ik ben zo blij dat Mary Kay deze indrukwekkende compilatie van onderzoek ondersteunt, “Latijns-Amerikaanse vrouwen: Democratie en samenleving vanuit een genderperspectief.” Het is onze collectieve en individuele verantwoordelijkheid om te leren van de ervaringen van vrouwen in Latijns-Amerika en om deze gegevens te gebruiken om de naald te blijven duwen om gendergelijkheid in de regio en over de hele wereld te bereiken”, zei Deborah Gibbins, Chief Operating Officer bij Mary Kay Inc.
Dit onderzoek onthult niet alleen de belangrijkste veranderingen in de meningen, houdingen en gedragingen van Latijns-Amerikaanse vrouwen in de afgelopen 25 jaar, maar het kijkt ook naar de belemmeringen voor verandering. De meest recente gegevens zijn verzameld in oktober 2020 aan het einde van de eerste golf van de COVID-19-pandemie en weerspiegelen daarom de eerste impact van de pandemie en de terugdraaiing van de vooruitgang op het gebied van gendergelijkheid die we wereldwijd hebben gezien.
Toegang tot het volledige onderzoek en de samenvatting vindt u hier.
- 453.817 interviews afgenomen in de afgelopen kwart eeuw door Latinobarómetro in 18 Latijns-Amerikaanse landen van 1995 tot oktober 2020.
- Landenlijst: Argentinië, Bolivia, Brazilië, Chili, Colombia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela.
- De studie is beschikbaar in het Spaans en Engels.
OVER MARY KAY
Mary Kay Ash, een van de eersten die door het glazen plafond braken, richtte in 1963 haar droomschoonheidsbedrijf op met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Als onderneming voor de ontwikkeling van ondernemerschap zet Mary Kay zich in om vrouwen sterker te maken op hun traject via onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging, netwerken en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay gelooft in het verrijken van het leven van vandaag voor een duurzame toekomst, door samen te werken met organisaties van over de hele wereld die zich richten op het promoten van uitmuntende bedrijfsvoering, het ondersteunen van kankeronderzoek, het bevorderen van gendergelijkheid, het beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, het verfraaien van onze gemeenschappen en het aanmoedigen van kinderen om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, zoek ons op Facebook, Instagram, en LinkedIn of volg ons op Twitter.
OVER HET INTERNATIONAL WOMEN’S FORUM
Het International Women’s Forum (IWF) is een netwerk van de meest talentvolle vrouwen ter wereld, alleen op uitnodiging. Het IWF verbindt vrouwelijke leiders in elke professionele sector ter ondersteuning van elkaar en de gemeenschappelijke missie om het leiderschap van vrouwen te bevorderen en wereldwijd op te komen voor gelijkheid. Het IWF is in 1974 opgericht in New York City en bestaat tegenwoordig uit meer dan 7.500 vooraanstaande vrouwelijke leiders in 33 landen. Het IWF is de enige organisatie van deze omvang die significante relaties opbouwt tussen vrouwen van het C-niveau uit elke sector over de hele wereld. Meer informatie op www.iwforum.org.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005260/nl/
Contacts
Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com