18:17 uur 31-08-2022

Mary Kay Inc. belicht haar wereldwijde duurzame strategie op de internationale conferentie voor een duurzame toekomst in Praag, Tsjechië

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– We hebben allemaal de verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor het milieu en de wereld om ons heen. Duurzaamheid moet een gezamenlijke inspanning en een wereldwijde betrokkenheid zijn. Eind juni vond de internationale conferentie voor een duurzame toekomst, gesponsord door Mary Kay Inc., plaats in het historische Martinic Palace, een UNESCO-werelderfgoed. Opinieleiders, experts, bedrijven en non-profitbestuurders uit verschillende sectoren kwamen op historische gronden om te delen, netwerken en publiek voor te lichten over het succesvol implementeren van innovatieve en duurzame normen in de strijd om de kostbare hulpbronnen van de wereld te behouden voor huidige en toekomstige generaties.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220830005156/nl/

“Because of our global footprint, we know our moral imperative is to continue Mary Kay’s legacy of doing the right thing – today, tomorrow, always. We are focused on efficient manufacturing operations by reducing our environmental impact and identifying opportunities for resource improvement. We are challenging ourselves to further entrench sustainable practices in our business through product development, design, responsible sourcing, and mitigation of plastic pollution,” said Edita Szaboova, General Manager of Mary Kay Czech Republic and Slovakia. (Photo Credit: Mary Kay Inc.)

“Because of our global footprint, we know our moral imperative is to continue Mary Kay’s legacy of doing the right thing – today, tomorrow, always. We are focused on efficient manufacturing operations by reducing our environmental impact and identifying opportunities for resource improvement. We are challenging ourselves to further entrench sustainable practices in our business through product development, design, responsible sourcing, and mitigation of plastic pollution,” said Edita Szaboova, General Manager of Mary Kay Czech Republic and Slovakia. (Photo Credit: Mary Kay Inc.)

Mary Kay Inc., al jarenlang een belangenbehartiger voor duurzaamheid, liep vooruit op het evenement door in 2021 haar nieuwe duurzaamheidsstrategie aan te kondigen: Enriching Lives Today for a Sustainable Tomorrow. Enriching Lives Today for a Sustainable Tomorrow is ontwikkeld met de belangrijkste belanghebbenden van het bedrijf en is afgestemd op de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, waardoor Mary Kay een belangrijk onderdeel is van een wereldwijde coalitie om verandering teweeg te brengen voor een betere toekomst.

De internationale conferentie voor een duurzame toekomst werd georganiseerd door: Startup Disrupt, een wereldwijde marktplaats voor startende bedrijven die een nieuwe generatie startende oprichters, ingenieurs, ontwikkelaars, technische innovators en anderen willen helpen slagen. Het evenement richtte zich op de thema’s slimme steden (infrastructuur, ontwikkeling), elektromobiliteit (e-mobiliteit, energie en hernieuwbare bronnen, economie en beleid), duurzaam ondernemen (milieu, taxonomie, duurzame financiering) en duurzaam leven (agrotechniek, voedselverspilling, modeverstoring, slimme landbouw).

Sprekers met uiteenlopende achtergronden en ervaringen deelden hun wijsheid op de conferentie voor een duurzame toekomst en vertegenwoordigden verschillende sectoren zoals startup-oprichters, bestuurders van grote en kleine bedrijven, ministeries, verenigingen, vakbonden, kamers, investeringsgroepen, beleidsmakers (Europese Commissie), wetenschap en onderzoek instituten, universiteiten en non-profitorganisaties.

“De wereldwijde duurzaamheidsstrategie van Mary Kay, Enriching Lives Today for a Sustainable Tomorrow, is verankerd in de drie dimensies van duurzame ontwikkeling: economisch, ecologisch en sociaal”, zei Edita Szaboova, algemeen directeur van Mary Kay Tsjechië en Slowakije. “Vanwege onze wereldwijde voetafdruk weten we dat het onze morele plicht is om de erfenis van Mary Kay om het juiste te doen – vandaag, morgen, altijd voort te zetten. We zijn gericht op efficiënte productieactiviteiten door onze impact op het milieu te verminderen en mogelijkheden voor verbetering van hulpbronnen te identificeren. We dagen onszelf uit om duurzame praktijken in ons bedrijf verder te verankeren via productontwikkeling, ontwerp, verantwoorde inkoop en beperking van plasticvervuiling.”

“Er is geen planeet B! Dit motto moeten we altijd in gedachten houden. Binnen de Europese Unie richten veel bedrijven zich op duurzame bedrijfspraktijken. Op de internationale conferentie voor een duurzame toekomst lieten we het beste zien van wat we hier in Tsjechië hebben bereikt en tegelijkertijd inspireerden we beste praktijken over de hele wereld. Mary Kay met haar sterke visie op duurzaamheid is een opkomende kracht om mee samen te werken”, zei Patrik Juránek, oprichter en CEO van Startup Disrupt.

De volgende top georganiseerd door Startup Disrupt vindt plaats in Tsjechië op 13 september in Clam-Gallas Palace in Praag. Het thema van de top is Diversiteit, waar meer dan 50 hoofdthemasprekers van verschillende Tsjechische en wereldwijde merken zullen samenkomen. Sprekers en opinieleiders nemen deel aan discussiepanels over een breed scala aan onderwerpen op het gebied van diversiteit, gelijkheid en inclusie (Diversity, Equity, and Inclusion, DEI): Vooroordelen en microagressie, dienstverband voor mensen met een handicap, inclusief ontwerp en innovatie, en versterking van vrouwen, om er maar een paar te noemen. Virginie Naigeon-Malek, wereldwijd hoofd van duurzaamheid en sociale impact bij Mary Kay Inc. zal op de top spreken over het onderwerp versterking van vrouwen en genderbewuste inkoop als een krachtige strategie voor inclusieve duurzame groei.

“Wereldwijd hebben 1 op de 3 bedrijven een vrouwelijke eigenaar. Toch winnen door vrouwen gerunde bedrijven wereldwijd gemiddeld minder dan 1% van alle inkoopuitgaven van grote bedrijven en overheden”, zegt Virginie Naigeon-Malek. “Deze twee statistieken zijn twee kanten van dezelfde medaille: de schokkende realiteit aan een kant en de enorme kans die voor ons ligt aan de andere kant. Effectief inkoopbeleid en effectieve inkooppraktijken kunnen worden gebruikt als een krachtige strategie om vrouwelijke ondernemers te ondersteunen bij onze inspanningen om te herstellen van de economische gevolgen van de pandemie, en om bedrijfspraktijken te heroverwegen met een DEI-mentaliteit om over te schakelen naar inclusieve groei. Deze enorme kloof in vertegenwoordiging biedt de mogelijkheid om actie te ondernemen om bedrijven van vrouwen over de hele wereld te ondersteunen. Het is een unieke kans om niet alleen beter terug op te bouwen, maar, belangrijker nog, om gelijk op te bouwen.”

OVER MARY KAY

Mary Kay Ash, een van de eersten die door het glazen plafond braken, richtte in 1963 haar droomschoonheidsbedrijf op met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Als onderneming voor de ontwikkeling van ondernemerschap zet Mary Kay zich in om vrouwen sterker te maken op hun traject via onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging, netwerken en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay gelooft in het verrijken van het leven van vandaag voor een duurzame toekomst, door samen te werken met organisaties van over de hele wereld die zich richten op het promoten van uitmuntende bedrijfsvoering, het ondersteunen van kankeronderzoek, het bevorderen van gendergelijkheid, het beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, het verfraaien van onze gemeenschappen en het aanmoedigen van kinderen om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, zoek ons op Facebook, Instagram, en LinkedIn of volg ons op Twitter.

OVER STARTUP DISRUPT

Startup Disrupt is in 2020 opgericht en is toegewijd aan het helpen van bedrijfs- en techniekverstoorders om de ‘oude’ manier van denken in sectoren, producten en diensten te veranderen. Het idee is ontwikkeld door mensen uit wereldwijde ondernemersgemeenschappen en enthousiastelingen van startups. Het doel van Startup Disrupt is om een startup-platform te worden dat is ontworpen om kennis, inspiratie en verbinding te bieden aan ondernemers, startup-oprichters, technologie-innovators en startup-gemeenschappen over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar https://www.startupdisrupt.com/.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr