09:00 uur 16-11-2022

Saffron publiceert Tourism City Brand Barometer-rapport van 2022 over 104 steden

Tokyo passeert Parijs en Londen in een nieuw tijdperk van mondiaal toerisme.

  • In zijn vijftiende jaar publiceert Saffron zijn meest wereldwijde City Brand Barometer.
  • Spanje blijft het enige land met twee in de Top 10, Barcelona en Madrid.
  • Abu Dhabi signaleert de opkomst van stadsmerken in het Midden-Oosten, van een ‘One to Watch’ in 2020 naar een Top 20 Challenger. Dubai blijft sterk in de top 10.
  • Riyadh en Jeddah debuteren met veelbelovende stadsmerktroeven.
  • Noord-Amerikaanse stadsmerken domineren de ‘buzz’ buiten de Top 20.

LONDEN & MADRID–(BUSINESS WIRE)– Saffron Brand Consultants heeft de Tourism City Brand Barometer 2022 gelanceerd, een eigen tweejaarlijkse studie die meet welke steden van over de hele wereld de sterkste merken hebben om internationaal toerisme aan te trekken. Tokyo heeft Parijs en Londen ingehaald en heeft volgens dit nieuwe onderzoek van het onafhankelijke wereldwijde merkadviesbureau het sterkste merk voor toeristische steden opgebouwd.

Na de Business-editie in 2021 analyseert de City Brand Barometer 2022 het zeer competitieve post-pandemische landschap en meet 104 van de meest relevante steden voor de wereldwijde toerismesector. Om de kracht van het ‘toerismemerk’ van elke stad te bepalen, beoordeelde Saffron hun ‘buzz,’ oftewel de perceptie van elke stad, en combineerde deze met hun ‘assets’ (troeven) zoals het weer, de kosten, het aantal attracties, de algehele infrastructuur en ontwikkeling. Uitgelichte breakout-lijsten zijn onder meer de Top Ten (top tien), de Challengers (uitdagers), de Underperformers (onderpresteerders) en de Ones to Watch (steden om in de gaten te houden).

De City Brand Barometer, voor het eerst uitgebracht in 2008, heeft door de jaren heen toerisme- en bedrijfsmerken voor steden geanalyseerd. Dit is het eerste CBB-toerismerapport waarin Tokyo de nummer één heeft bereikt. Het CBB 2022-rapport bevat vergelijkende casestudies over stadsmerken in Spanje, Japan en Saoedi-Arabië, en Challengers Abu Dhabi en Jaipur, en de One to Watch Miami.

Ben Knapp, Chief Growth Officer en Place Brand Practice Leader bij Saffron, merkte op: “Nu reizen pre-pandemische niveaus bereikt, is de concurrentie om de aandacht en koopkracht van toeristen intenser dan we in de afgelopen 15 jaar hebben gezien. Dit houdt in dat steden, om relevant en gedifferentieerd te zijn, duidelijkheid moeten bieden op basis van welke troeven hun merk is gebouwd en hoe ze internationaal de beste perceptie kunnen genereren.”

###

Raadpleeg het volledige rapport, de resultaten, methodologie en casestudies op https://cbb22.saffron-consultants.com/

Visuale items hier.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mediacontact en interviewverzoeken:
Liz Moe

liz.moe@saffron-consultants.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr