Europese banken zeggen dat traditionele hulpmiddelen voor geldbeheer niet aan de verwachtingen voldoen
Nieuw rapport onthult: Minder dan 50% van de klanten van banken maakt gebruik van traditionele PFM en hulpmiddelen voor geldbeheer
LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Personetics, de wereldwijde leider in datagestuurde klantbetrokkenheid voor financiële diensten, heeft vandaag een rapport uitgebracht met de titel Spotlight Op Europa: Banken moeten het financiële welzijn van klanten bevorderen. Het rapport, gebaseerd op een onderzoek uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Personetics, beschrijft de kansen en uitdagingen die gepaard gaan met het gebruik van hulpmiddelen voor geldmanagement om de betrokkenheid van klanten te vergroten en de levenslange waarde te verhogen.
“Meer dan ooit eisen klanten meer controle over hun financiën en verwachten ze van hun bank dat ze realtime, op financiële gegevens gebaseerd, gepersonaliseerd advies en langetermijnplanning leveren,” aldus Dorel Blitz, VP strategie en bedrijfsontwikkeling bij Personetics. “Uit het rapport van Forrester blijkt echter dat de bestaande hulpmiddelen voor Personal Financial Management (PFM) niet voldoen aan de verwachtingen van de klant en ook geen zakelijke impact hebben voor banken. De banken die zullen gedijen zijn de banken die gebruik maken van de mogelijkheid om geavanceerde en bewezen mogelijkheden voor geldbeheer te bieden.”
Forrester baseerde zijn conclusies op reacties van belangrijke besluitvormers bij banken. Uit het rapport blijkt dat hoewel de meeste banken basismogelijkheden voor PFM en geldbeheer aanbieden, er een groeiende, dringende behoefte bestaat bij zowel banken als hun klanten om “hun aanpak te ontwikkelen om met succes het niveau van financieel welzijn van klanten te verhogen”.
Uit het Europese onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat de acceptatie en de betrokkenheid van klanten bij hulpmiddelen voor digitaal geldbeheer teleurstellend laag is. Hoewel bijna driekwart (73%) van de bankiers zegt hun klanten al een of ander digitaal hulpmiddel voor geldbeheer aan te bieden, verklaart 77% dat minder dan de helft van hun klanten deze hulpmiddelen actief gebruikt.
Uit het rapport blijkt dat de toepassing laag is omdat de bestaande hulpmiddelen voor geldbeheer geen tastbare resultaten opleveren voor klanten. De huidige hulpmiddelen voor geldbeheer volgen een one-size-fits-all benadering, wat betekent dat ze de eindgebruiker te veel belasten en er niet in slagen klanten te helpen hun financiële doelen te bereiken.
Mr. Blitz voegde toe: “Het goede nieuws is dat banken zich bewust zijn van de problemen waarmee ze worden geconfronteerd. Nu is het zaak de juiste weg vooruit te vinden, via proactieve, hypergepersonaliseerde oplossingen op schaal die vandaag het verschil kunnen maken.”
Hieronder volgen de belangrijkste bevindingen voor heel Europa.
Banken hebben hoge verwachtingen van oplossingen voor geldbeheer.
Gevraagd naar de voordelen van de toepassing van digitale technologieën voor dit doel, waren de top drie voordelen een grotere betrokkenheid van de klant (47%), hogere inkomsten door upsell en cross-sell (43%) en nieuwe klantenwerving (43%).
Traditioneel PFM slaagt er niet in om effectieve resultaten voor de klant op te leveren.
Een van de grootste uitdagingen bij het inzetten van deze digitale mogelijkheden is het ontbreken van een bedrijfsbrede aanpak om de resultaten voor de klant te verbeteren. Iets meer dan de helft van de banken zegt voldoende gepersonaliseerde financiële inzichten en adviezen te kunnen bieden op basis van de financiële gegevens van klanten. Hierdoor beschikt een aanzienlijk aantal banken niet over de middelen om hun klanten concurrerende en aantrekkelijke aanbiedingen en producten aan te bieden.
Er ligt een grote kans voor innovatieve banken.
Banken moeten een geavanceerd geldbeheerplatform gebruiken om zakelijke impact te leveren, de inkomsten, winstgevendheid en de waarde van de klant te verhogen. Daartoe moeten financiële instellingen samenwerken met de juiste leverancier en investeren in geavanceerde mogelijkheden, een op financiële gegevens gebaseerde aanpak hanteren en oplossingen leveren die klanten nodig hebben wanneer zij die nodig hebben.
Lees hier het volledige verslag.
Over Personetics
Personetics is een wereldwijd platform voor gepersonaliseerde klantbetrokkenheid op basis van financiële gegevens voor financiële diensten. De missie van het bedrijf is om de toekomst van “Self-Driving Finance” vorm te geven, waarbij financiële instellingen consumenten proactief kunnen helpen hun financiële welzijn te verbeteren en financiële doelen te bereiken.
Personetics bedient meer dan 100 financiële instellingen in 32 wereldwijde markten en bereikt 140 miljoen klanten. Het bedrijf wordt gesteund door toonaangevende risicokapitaal- en private equity-investeerders, met kantoren in New York, Londen, Tel Aviv, Singapore, Tokio, Parijs, Spanje en Australië.
Meer informatie op personetics.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230130005692/nl/
Contacts
Michal Milgalter, wereldwijd hoofd marketing
michal.milgalter@personetics.com