Nieuw onderzoek toont aan dat chatbots nog altijd niet aan de verwachtingen van de consument voldoen
Uit wereldwijd onderzoek blijkt dat consumenten de kwaliteit van hun chatbot-ervaringen beoordelen met een 6,4/10
REDWOOD CITY, Calif.–(BUSINESS WIRE)– Vandaag heeft Cyara, leverancier van het bekroonde Automated Customer Experience (CX) Assurance-platform, een nieuw wereldwijd onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat, hoewel de meeste klanten chatbots willen gebruiken voor geautomatiseerde ondersteuning, veel bedrijven er niet in slagen positieve chatbot-ervaringen te leveren, ook al vertrouwen ze er steeds meer op als primaire methode voor online klantinteracties. Bovendien gelooft meer dan de helft van de klanten dat een positieve of negatieve chatbot-ervaring een weerspiegeling van het algemene merk is.
Het onderzoek dat in november 2022 door Forrester Consulting in opdracht van Cyara is uitgevoerd, onderzoekt het consumentensentiment over chatbots.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230201005222/nl/
Contacts
Adele Fairclough / Jacqueline Booker
Cyara@ElevenHundredAgency.com
T: +44(0)20 7688 5202