15:13 uur 07-03-2023

Allucent breidt gebruik van Medidata Clinical Cloud uit om de ontwikkeling van nieuwe medicijnen voor onvervulde patiëntenbehoeften te versnellen

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Medidata, een bedrijf van Dassault Systèmes, heeft vandaag aangekondigd dat Allucent, een contractonderzoeksorganisatie (CRO) die innovatie biedt aan biofarmaceutische bedrijven, het wereldwijde gebruik van Medidata’s Clinical Cloud uitbreidt om zijn end-to-end klinische onderzoeksactiviteiten te bevorderen.

De overeenkomst breidt Allucent’s bestaande gebruik van Medidata-technologieën uit. Deze omvatten Rave EDC, eCOA, RTSM, en Rave Imaging, ter ondersteuning van kritieke ontwikkelingsgebieden, waaronder oncologie, zeldzame en weesindicaties en cel- en gentherapieën. Als onderdeel van deze overeenkomst heeft het team van Allucent ook de 100% Rave EDC-certificering behaald, wat hun streven naar kwaliteit versterkt en hun klanten voorziet van de beste technologie in hun segment.

“Ons partnerschap met Medidata stelt ons in staat onze klanten het niveau van patiëntgerichtheid en inzichten te blijven bieden dat zij nodig hebben en verwachten”, aldus Emily Moore, president Biometrics bij Allucent. “Het beschikbaar maken van het Medidata Clinical Cloud-platform voor onze klanten was een belangrijke stap om ons in staat te stellen de ontwikkeling van klinische studies voor onze klanten – kleine en middelgrote biotechbedrijven – te versnellen.”

“Allucent maakt gebruik van de kracht van de Medidata Clinical Cloud om hun positie in de voorhoede van de klinische technologie te verstevigen”, zegt Janet Butler, hoofd Global Sales bij Medidata. “Hun werk met nieuwe therapieën vereist flexibele, patiëntgerichte oplossingen. We zijn er trots op dat we kunnen voortbouwen op onze achtjarige samenwerking om de digitale transformatie van biowetenschappen te bevorderen en klinische innovaties te leveren om hun doelen te helpen bereiken.”

Allucent, een sponsor van Medidata NEXT London, zal een presentatie geven over data-analyse voor oncologisch onderzoek in een vroege fase. Dit omvat hoe de samenwerking met Medidata hen heeft geholpen strategieën en visualisatietechnieken toe te passen om de volledige waarde van informatie voor alle belanghebbenden te benutten.

Medidata is een volledige dochteronderneming van Dassault Systèmes, dat met zijn 3DEXPERIENCE-platform de digitale transformatie van de biowetenschappen in het tijdperk van de gepersonaliseerde geneeskunde kan leiden met het eerste end-to-end wetenschappelijke en zakelijke platform, van onderzoek tot commercialisering.

Over Medidata

Medidata leidt de digitale transformatie van de biowetenschappen en schept hoop voor miljoenen patiënten. Medidata helpt het bewijs en de inzichten te genereren om farmaceutische, biotechnologische, medische en diagnostische bedrijven en academische onderzoekers te helpen de waarde te versnellen, de risico’s te minimaliseren en de resultaten te optimaliseren. Meer dan een miljoen geregistreerde gebruikers bij meer dan 2.100 klanten en partners hebben toegang tot ‘s werelds meest vertrouwde platform voor klinische ontwikkeling, commerciële en praktijkgegevens. Medidata, een onderneming van Dassault Systèmes (Euronext Parijs: FR0014003TT8, DSY.PA), heeft zijn hoofdkantoor in New York en heeft kantoren over de hele wereld om aan de behoeften van zijn klanten te voldoen. Ontdek meer op www.medidata.com en volg ons @Medidata.

Over Dassault Systèmes

Dassault Systèmes, de 3DEXPERIENCE Company, is een katalysator voor menselijke vooruitgang. Wij voorzien bedrijven en mensen van samenwerkende virtuele 3D-omgevingen om duurzame innovaties te bedenken. Door met ons 3DEXPERIENCE platform en toepassingen virtuele tweelingervaringen van de echte wereld te creëren, verleggen onze klanten de grenzen van innovatie, leren en productie om een duurzamere wereld te realiseren voor patiënten, burgers en consumenten. Dassault Systèmes levert waarde aan meer dan 300.000 klanten van alle groottes, in alle industrieën, in meer dan 140 landen. Ga voor meer informatie naar www.3ds.com.

3DEXPERIENCE, het Compass pictogram, het 3DS logo, CATIA, BIOVIA, GEOVIA, SOLIDWORKS, 3DVIA, ENOVIA, NETVIBES, MEDIDATA, CENTRIC PLM, 3DEXCITE, SIMULIA, DELMIA en IFWE zijn commerciële handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Dassault Systèmes, een Franse “société européenne” (Versailles Commercial Register # B 322 306 440), of haar dochterondernemingen in de Verenigde Staten en/of andere landen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Tom Paolella

Senior Directeur, Bedrijfscommunicatie en -zaken

+1-848-203-7596

thomas.paolella@3ds.com

Paul Oestreicher

Directeur Externe Communicatie

+1-917-522-4692

paul.oestreicher@3ds.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr