Mary Kay viert Ocean’s Week door partnerschap met The Nature Conservancy te herbevestigen
DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay viert Ocean’s Week door haar decennialange samenwerking met The Nature Conservancy (TNC) ter ondersteuning van het behoud van de oceaan en de bescherming van koraalriffen te herbevestigen. Koraalriffen, vaak de regenwouden van de zee genoemd, beslaan minder dan 1% van het wereldoppervlak, maar ondersteunen 25% van al het zeeleven en meer dan een miljard mensen.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20230608005585/nl/
Dr. Elizabeth McLeod, The Nature Conservancy’s Global Oceans Director, conducting research in Ulong Channel, Palau as part of the Super Reefs project, a collaborative effort to discover the secrets of “super reefs” with support from Mary Kay. (Credit: © Kip Evans/CCC Marketing)
Daar traditionele strategieën voor het behoud van riffen niet voldoende zijn geweest om het wereldwijde verlies van koraalriffen tegen te gaan, biedt Mary Kay, een ondertekenaar van de UN Global Compact Sustainable Ocean Principles, ondersteuning aan experts van TNC, Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) en Stanford University terwijl deze hun krachten bundelen om de geheimen van ‘superriffen’ te ontdekken: een diverse koraalgemeenschap binnen een rifsysteem dat beter bestand of veerkrachtiger is tegen schadelijke hittegolven, in pogingen om kritieke koraalriffen te voorspellen, te bewijzen en te beschermen.C
Mary Kay’s voortdurende steun aan de Global Oceans- en Super Reefs-programma’s van TNC stelt onderzoekers in staat om de gezondheid van riffen te beoordelen, potentiële superriflocaties te identificeren en mogelijkheden te bespreken om het rifbeheer lokaal te verbeteren. Deze informatie zal helpen bij het begeleiden van conserverings- en restauratie-inspanningen. Huidige interessegebieden voor superriffen zijn Hawaï, Palau, Indonesië, de Marshalleilanden, de Bahama’s, de Dominicaanse Republiek en Belize.
“Zoals alle rivieren en zijrivieren leiden de meeste goede dingen in onze wereld terug naar de oceanen,” aldus Deborah Gibbins, Chief Operations Officer bij Mary Kay Inc. “Mary Kay werkt samen met partners zoals The Nature Conservancy om de meest waardevolle hulpbronnen van de aarde te beschermen. Schoon, gezond water is niet alleen essentieel voor ons bedrijf, het is essentieel voor het leven overal.”
“TNC zet zich in voor het behoud tot 2030 van 4 miljard hectare oceaan, en we zijn dankbaar voor de steun van Mary Kay om dit cruciale doel te helpen bereiken. Sterke partnerschappen met overheden, non-profitorganisaties, bedrijven en lokale gemeenschappen zijn essentieel voor ons succes,” verklaarde Dr. Lizzie Mcleod, Global Oceans Director van TNC.
Dit jaar zal Mary Kay ook haar steun aan de Coastal Wetlands in Texas, de thuisstaat van het schoonheidsmerk, voortzetten. In 2023 blijft TNC werken aan zijn driejarige projectdoelstellingen:
- prioritaire wetlandgebieden identificeren voor bescherming en herstel langs meer dan 27.000 kilometer kustlijn langs de Golf van Mexico,
- een actieplan voor kustbehoud en -herstel produceren voor de drie blauwe koolstofecosystemen van Texas – mangroven, kwelder en zeegras – inclusief het in kaart brengen van gebieden waarvan we verwachten dat in de toekomst er wetlands naar zullen migreren als gevolg van klimaatverandering,
- de haalbaarheid beoordelen van markten voor blauwe koolstof ter ondersteuning van de behoeften op het gebied van wetlandbeheer op lange termijn in Texas, en
- een dynamische waterrijke kustlocatie identificeren die kan worden opgezet als een ‘levend laboratorium’ om conserveringstechnieken te delen, blauwe koolstofcompensaties te onderzoeken en het belang van deze kritieke ecosystemen te belichten.
In 1990 kondigden Mary Kay en TNC hun samenwerking aan. De natuurbeschermingsinspanningen van Mary Kay begonnen dicht bij huis en richtten zich op het beschermen en behouden van de natuurlijke hulpbronnen van Texas. In de afgelopen 33 jaar is de steun van Mary Kay uitgegroeid tot honderden projecten in samenwerking met TNC, waaronder oceaanwerk en herstel van koraalriffen over de hele wereld. Door haar samenwerking met TNC heeft Mary Kay ook het leiderschap van vrouwen op het gebied van behoud van het zeemilieu vergroot om programma’s te ondersteunen die gendergelijkheid inbouwen in natuurbeschermingsinspanningen.
Over Mary Kay
Then. Now. Always. Mary Kay Ash, een van de oorspronkelijke glazen plafondbrekers, richtte in 1963 haar droomschoonheidsmerk op in Texas met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf met miljoenen onafhankelijke verkopers in meer dan 35 landen. Al 60 jaar lang heeft de Mary Kay-kans vrouwen in staat gesteld hun eigen toekomst te bepalen door middel van opleiding, mentorschap, belangenbehartiging en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het vervaardigen van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het behoud van onze planeet voor toekomstige generaties, het beschermen van vrouwen die getroffen zijn door kanker en huiselijk geweld, en het aanmoedigen van jongeren om hun dromen te volgen. Kijk voor meer informatie op marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn, of volg ons op Twitter.
Over The Nature Conservancy
The Nature Conservancy is een wereldwijde natuurbeschermingsorganisatie die zich inzet voor het behoud van het land en de wateren waarvan al het leven afhankelijk is. Geleid door de wetenschap creëren we innovatieve, praktische oplossingen voor de grootste uitdagingen van onze wereld, zodat natuur en mensen samen kunnen gedijen. We pakken klimaatverandering aan, beschermen land, water en oceanen op ongekende schaal, zorgen voor duurzaam voedsel en water en helpen steden duurzamer te maken. We werken in 76 landen en gebieden – 37 door directe instandhoudingsimpact en 39 via partners – en maken gebruik van een gezamenlijke aanpak waarbij lokale gemeenschappen, overheden, de particuliere sector en andere partners betrokken zijn. Ga voor meer informatie naar www.nature.org of volg @nature_press op Twitter.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230608005585/nl/
Contacts
Mary Kay Inc.
Corporate Communications
marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com