Clarity AI opgenomen in de lijst “Brands That Matter” van 2023 van het tijdschrift Fast Company
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Clarity AI, het toonaangevende duurzaamheidstechnologieplatform, werd opgenomen in de prestigueuze jaarlijkse lijst van Fast Company: “Brands That Matter” in 2023.
Met deze lijst beoogt Fast Company, ‘s werelds toonaangevende businessmediamerk, om verder te gaan dan “bedrijfsvisieverklaringen en managementbesprekingspunten” en merken te erkennen die “bij hun klanten duidelijk enthusiasme wekken, door een model te bieden van wat andere merken zouden moeten nastreven en wat een merk op zijn hoogtepunt kan bereiken.”
Clarity AI werd uit mee dan 1.000 kandidaten geselecteerd voor haar bijdrage die “bedrijven, investeerders en dergelijke meer in staat stelt om ervoor te zorgen dat ze duurzaam investeren door metrieken te traceren, gaande van gegevens over klimaatimpact tot geslachtsgelijkheid en -diversiteit in de bestuursraden van prominente bedrijven.” Verder benadrukt Fast Company de rol van Clarity AI om “artificiële technologieën te verbeteren en de veelheid van voordelen die zij kunnen bieden te begrijpen.”
Rebeca Minguela, oprichter en CEO van Clarity AI, verklaart: “We zijn vereerd dat we in de lijst ‘Brands That Matter’ werden opgenomen, een getuigenis van de missie van ons merk om maatschappelijke impact naar de markten te brengen. We zijn altijd op zoek naar manieren om op de evoluerende duurzaamheidsbehoeften van onze klanten in te spelen en om investeerders, bedrijven, overheden en consumentenmerken de mogelijkheid te bieden om toegang te hebben tot betere gegevens, methodologieën en tools om meer verantwoorde beslissingen te nemen.”
De behoefte aan duurzaamheidsgegevens van hoogwaardige kwaliteit, gestandaardiseerde methodologieën en aanpasbare tools was nog nooit zo groot als in 2023. Nu regelgevingen inzake duurzaamheid over de hele wereld steeds meer worden ontplooid en in het licht van het gestegen belang om maatschappelijke en milieu-uitdagingen aan te pakken, is het van cruciaal belang om verplichte openbaarmakingen te vereenvoudigen en menselijke fouten (die goed zijn voor 80% van de vergissingen in rapporteringen) te beperken – centraal in het model van Clarity AI – teneinde duurzaamheidsdoelstellingen te bevorderen.
Als antwoord op de stijgende behoefte van klanten om inzicht te verwerven in de milieu-impact van hun aankopen, sloot Clarity AI een partnerschap met Klarna, een vooraanstaande provider van internationale betalingen, en Aspiration, een belangrijk internationaal klimaatfinancieringsbedrijf, als stap in de richting om toegang tot inzichten in duurzaamheid te democratiseren.
Naast deze award werd Clarity AI eerder dit jaar al opgenomen in de lijst “World’s Most Innovative Companies 2023” door Fast Company. Onlangs werd het bedrijf ook erkend met de award ‘Best Sustainable Investment Research & Ratings Provider’ door Investment Week.
Over Clarity AI
Clarity AI is een duurzaamheidstechnologieplatform dat gebruik maakt van machine learning en big data om milieu-inzichten en maatschappelijke inzichten te bieden aan investeerders, organisaties en consumenten. De capaciteiten van Clarity AI zijn een fundamentele tool voor end-to-end duurzaamheidsanalyse in verband met investeren, bedrijfsonderzoek, benchmarking, consumenten-e-commerce en regelgevende rapportering. Het platform van Clarity AI analyseert meer dan 70.000 bedrijven, 420.000 fondsen, 201 landen en 199 plaatselijke regeringen, wat een grotere reikwijdte voorstelt dan om het even welke andere speler op de markt.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20231004200602/nl/
Contacts
Media
Edelman
clarityAI@edelmansmithfield.com