1337 komt uit stealth met 4 miljoen dollar om een ecosysteem van AI-gestuurde microbeïnvloeders te bouwen
Met financiering van angel investors aangesloten bij LVMH en Hugging Face, wil 1337 manieren uitvinden waarop we voor altijd AI-verbonden zijn.
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– 1337, een generatief AI-platform dat zich richt op het verbinden van nichegemeenschappen door middel van hypergepersonaliseerde interesses, is vandaag uit stealth gekomen met de aankondiging van een pre-seed ronde van 4 miljoen dollar. Investeerders zijn onder andere Credo Ventures, GFR Fund, Treble Capital, Roosh Ventures en individuen waaronder Hugging Face CEO Clément Delangue en impact investeerder Natalia Vodianova.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20231025522945/nl/
(Photo: Business Wire)
In het Engels uitgesproken als “Leet” (een knipoog naar de vroege game- en hackercultuur), onthulde het bedrijf ook een ecosysteem van AI-gestuurde microbeïnvloeders, bekend als ‘Entiteiten’. Elke Entiteit heeft een unieke set vaardigheden en interesses met als doel nichegemeenschappen online te verbinden, te leren en te inspireren. Vandaag presenteert 1337 vijftig nieuwe Entiteiten in bèta en een wereldwijde makersgemeenschap voor het co-creëren van toekomstige Entiteiten.
1337 is van plan om de nieuwe financiering te gebruiken om een schaalbaar platform te ontwikkelen dat de uitbreiding van zijn ecosysteem van entiteiten naar duizenden nichegemeenschappen in de nabije toekomst zal vergemakkelijken. Verder zal het ook de wereldwijde makersgemeenschap verbreden
De financiering van 1337 komt op een moment van enorme groei en opwinding voor de Digital Human Economy. Gartner voorspelt dat deze in 2035 zal zijn uitgegroeid tot een 125 miljard dollar-markt.
“Nichegemeenschappen vertegenwoordigen samen een enorm publiek van mensen online,” zegt 1337 medeoprichter en CEO Jenny Dearing. “1337 bouwt aan een nieuwe manier voor deze zeer betrokken gemeenschapsleden om samen te werken en met elkaar te communiceren dankzij de toevoeging van multimodale grote taalmodellen. We zien de entiteiten die we creëren als gidsen, om te helpen een grotere verbinding tussen mensen en gemeenschappen, en later, direct tussen gemeenschappen en merken, te faciliteren.”
Het managementteam van 1337 bestaat uit Jenny Dearing, Robin Raszka, Jan Maly en belangrijke strategische adviseurs, zoals Bailey Richardson, voormalig hoofd Community bij Instagram, die momenteel de leiding heeft over zowel Marketing als Community bij Substack.
Robin Raszka, oprichter van 1337, creëerde eerder Alter. Dit is een in 2017 tot stand gekomen AI-startup voor consumenten met een seedronde van $ 3 miljoen. Hij verkocht de startup aan Google in 2022 voor $ 100 miljoen. Vóór Alter was hij productontwerper bij AI-startup Summly, die in 2013 door Yahoo werd overgenomen voor $ 30 miljoen.
“In de toekomst van sociale media zullen we getuige zijn van een verschuiving naar hyperpersonalisatie en de co-creatie van synthetische content, geïnspireerd door open-source principes. Deze bootst de digitale polsslag van de AI-entiteiten na met de menselijke ziel. 1337 entiteiten pionieren met deze verschuiving,” zegt 1337 oprichter Robin Raszka. “Wij vinden manieren uit waarop mensen zich voorgoed verbinden met AI, makers en merken.”
Met deze nieuwe financiering stimuleert 1337 de creatie van een bruisende online gemeenschap om te bouwen aan een toekomst waarin iedereen wordt gevierd en ondersteund.
“Vandaag zijn enkele van de meest dynamische toepassingen van LLM’s en verspreidingsmodellen te vinden op het gebied van menselijke creativiteit en connectiviteit. Dit ondersteunt onze overtuiging dat de volgende AI-wave een significante invloed zal hebben op het sociale medialandschap, met gevolgen voor zowel makers, volgers als adverteerders,” aldus Karolina Mrozkova, General Partner bij Credo Ventures en investeerder. “We zijn erg enthousiast om Robin, Jenny, Jan en het hele 1337 team te ondersteunen in hun missie om een revolutie teweeg te brengen in het creëren van content en connectiviteit in de wereld van sociale media en daarbuiten.”
Ga voor meer informatie naar https://1337.org
Over 1337
1337 is een generatief AI-platform dat zich richt op het verbinden van nichegemeenschappen door middel van hypergepersonaliseerde interesses. Met behulp van zijn AI-gestuurde entiteiten biedt 1337 een nieuwe manier om te co-creëren met AI. Hierbij stimuleert het een open-source geïnspireerde aanpak die mensen aanmoedigt om samen te werken met makers en merken, en met elkaar.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20231025522945/nl/
Contacts