01:59 uur 15-12-2023

Mary Kay’s zet haar emancipatiereis voort: het merk sluit zich aan bij de Women’s Empowerment Principles in Azië-Pacific

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., een wereldwijde pleitbezorger voor de empowerment van vrouwen heeft op de Women’s Entrepreneurship Day aangekondigd dat het officieel een ondertekenaar is geworden van de Women’s Empowerment Principles (WEP’s) in de regio Azië-Pacific. In maart 2019 zette Mary Kay Inc. de eerste stap op weg naar de WEP’s door wereldwijd ondertekenaar te worden tijdens het WEP-forum in de nevenlijn van de Commissie voor de Status van de Vrouw (CSW63).

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20231214716272/nl/

"At Mary Kay, we lead by enabling women from all walks of life with the right tools, mentorship, and education so they can make choices leading to a fulfilling and meaningful life for themselves, their families, and communities,” said Wendy Wang, President, Mary Kay Asia Pacific Region. (Photo credit: Mary Kay Inc.).

“At Mary Kay, we lead by enabling women from all walks of life with the right tools, mentorship, and education so they can make choices leading to a fulfilling and meaningful life for themselves, their families, and communities,” said Wendy Wang, President, Mary Kay Asia Pacific Region. (Photo credit: Mary Kay Inc.).

Mary Kay viert haar 60jarig bestaan en sluit zich aan bij de WEP’s om zich verder te positioneren als leider op het gebied van vrouwelijk ondernemerschap in de regio Azië-Pacific. Hier is het bedrijf synoniem aan ongeëvenaarde zakelijke mogelijkheden, het stimuleren van een ondersteunende werkplek en het teruggeven aan de gemeenschap door middel van haar initiatieven op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

De WEP’s bieden een holistisch kader voor bedrijven om gendergelijkheid en empowerment van vrouwen op de werkplek, op de markt en in de gemeenschap te bevorderen en positieve resultaten te behalen voor de maatschappij en het bedrijfsleven. De WEP’s, een in 2010 gestart initiatief van Global Compact en UN Women, zijn gebaseerd op internationale arbeids- en mensenrechtenstandaarden en op de erkenning dat bedrijven een belang en verantwoordelijkheid hebben voor gendergelijkheid en empowerment van vrouwen.

Wendy Wang, President, Mary Kay, regio Azië-Pacific, verklaarde:

“Door de wereldwijde WEP’s reis voort te zetten die Mary Kay in 2019 begon, bevestigt het bedrijf vandaag, in de regio Azië-Pacific, haar belofte om te helpen bij het sneller overbruggen van de genderkloven op de werkplek, op de markt en in de gemeenschap. Women’s empowerment’ gaat verder dan carrièresuccessen van vrouwen. Het heeft een holistische visie nodig, een routekaart naar gemeten vooruitgang en impact, evenals de betrokkenheid van alle belanghebbenden, inclusief de private sector – en de WEP’s doen precies dat. Bij Mary Kay nemen we het voortouw door vrouwen van alle rangen en standen de juiste hulpmiddelen, mentorschap en onderwijs te bieden, zodat ze keuzes kunnen maken die leiden tot een bevredigend en zinvol leven voor henzelf, hun gezinnen en gemeenschappen.”

Om de mijlpaal van de WEP’s voor Mary Kay in de regio Azië-Pacific te vieren, heeft Mary Kay China zojuist haar allereerste Mary Kay China Empowering Women Impact Report uitgebracht, getiteld: “Thinking Like A Woman.” Het rapport operationaliseert Principe 7: “Meten en rapporteren” en Principe 6: “Gemeenschapsinitiatieven en belangenbehartiging”.

WEP’s in actie:

Het rapport onthult het werk en de resultaten van Mary Kay China op het gebied van empowerment van vrouwen om succes te behalen door middel van een meervoudige aanpak op het gebied van leiderschap, markt, werkplek en gemeenschap. In toekomstige uitgaven van het rapport zullen de toezeggingen en de impact van Mary Kay in andere landen van de regio Azië-Pacific waar zij actief is, aan bod komen. In het rapport worden enkele van de volgende resultaten in het kader van de 7 WEP-principes belicht:

Lange tijd leider en wereldwijde pleitbezorger voor vrouwenemancipatie

  • Mary Kay Azië-Pacific regio wordt ondertekenaar van WEP’s.
  • Voert de ontwikkelingsstrategie “All For Her” uit om allround ondersteuning te bieden aan de onafhankelijke schoonheidsadviseurs.

Empowerment van vrouwen door ondernemen

  • Van 2022 tot maart 2023 hebben 1.327.082 onafhankelijke schoonheidsadviseurs deelgenomen aan trainingssessies.
  • Van 2020 tot 2022 investeerde Mary Kay meer dan 80 miljoen RMB (Chinese yuan) in digitale empowerment om online en offline bedrijfshulpmiddelen voor schoonheidsadviseurs te ontwikkelen.

Een geweldige werkplek voor vrouwen

  • In 2022 bestond het aandeel vrouwen onder het directieteam en de medewerkers van Mary Kay China beide uit 57%, terwijl 64% van de gepromoveerde medewerkers vrouw was.
  • In 2022 nam 93% van de medewerkers van Mary Kay China deel aan trainingen over projectmanagement, markttrends en leiderschap, met een gemiddelde van 1,6 trainingssessies per persoon, 6 uur trainingstijd en een trainingsinvestering van 1.500 renminbi.

Teruggeven aan de gemeenschap

  • In april 2023 hebben in totaal 257.117 vrouwen geprofiteerd van de programma’s voor maatschappelijk verantwoord ondernemen van Mary Kay China.
  • In 2022 hebben 1.267 onafhankelijke schoonheidsadviseurs en medewerkers van Mary Kay China meer dan 9.000 uur vrijwilligerswerk gedaan in verschillende functies: als niet-medische vrijwilligers werken in een centrum voor hazenlip- en gehemeltechirurgie, helpen bij het schoonmaken van hun gemeenschap of gratis schoonheidscursussen geven voor goede doelen.

Over Mary Kay

Toen. Nu. Altijd. Als een van de eerste doorbrekers van het zogenaamde glazen plafond, richtte Mary Kay Ash in 1963 haar schoonheidsbedrijf op als verwezenlijking van haar droom, met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom kwam tot bloei en werd een bedrijf van miljarden dollars, met miljoenen onafhankelijke leden van het verkoopteam in meer dan 35 landen. Al 60 jaar lang geeft de Mary Kay-kans vrouwen de mogelijkheid om hun eigen toekomst te bepalen door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het behoud van onze planeet voor toekomstige generaties, het beschermen van vrouwen die getroffen zijn door kanker en huiselijk geweld, en het aanmoedigen van jongeren om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn, of volg ons op X (vroeger Twitter).

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr