Billups breidt voetafdruk in EMEA uit met de overname van Outsight
Outsight is de derde overname van Billups sinds september, waarmee het bedrijf zich positioneert voor marktoverheersing en substantiële groei in 2024
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Billups, een internationaal, via OOH (Out-of-Home) beheerd servicesagentschap dat adverteerders en agentschappen helpt om mediaprestaties te versterken via een gepatenteerd analyse- en metingenplatform, kondigt met genoegen de overname aan van Outsight, een onafhankelijk OOH-agentschap met hoofdzetel in Brussel. Deze overname vindt plaats in het kielzog van Billups’ overnames van TAC Media in september en van OOH Labs in oktober.
“De toevoeging van Outsight aan de groep markeert een belangrijke mijlpaal in ons traject om het OOH-landschap in EMEA te herdefiniëren,” zegt David Krupp, internationale CEO van Billups. “Als inherent op locatie gebaseerd medium hadden we een partner nodig met diepe, gelokaliseerde expertise die de markt door en door kent en begrijpt. Jos en zijn team zijn op dat vlak ongeëvenaard, en hun passie voor OOH en inzet voor uitmuntendheid weerspiegelt onszelf. Hierdoor is dit partnerschap niet alleen strategisch, maar ook een perfecte culturele aanvulling.”
Outsight is een onafhankelijk, via OOH beheerd servicesagentschap dat een omvattend aanbod voorstelt van OOH reclameservices en -oplossingen, waaronder mediaplanning en aankoop, campagnebeheer en productieoverzicht. Het bedrijf staat vooral bekend om haar gepersonaliseerde, efficiënte OOH-campagnes met grote impact. In 2023 alleen al werkte Outsight met meer dan 150 adverteerders samen om meer dan 940 campagnes te ontwikkelen en te beheren binnen om en bij 1,6 miljoen posters.
“In deze digitale renaissance is technologie niet alleen maar een instrument. Het is de sleutel om gepersonaliseerde, immersieve en naadloos geïntegreerde merkervaringen te ontsluiten,” zegt Jos Van Campenhout, oprichter en CEO van Outsight. “Billups staat in de frontlinie van deze digitale transformatie, en verbetert de doeltreffendheid van OOH-campagnes door gepersonaliseerde, engagerende en goed geïntegreerde merkervaringen tot stand te brengen. Het is dan ook geweldig om ons bij hun groeiende netwerk ven gelokaliseerde OOH-partners te voegen.”
De overname markeert Billups’ debuut in de Belgische OOH-markt, een strategische zet bedoeld om de aanwezigheid en de armslag van het bedrijf binnen de Benelux-regio te verbeteren, en bovendien als contragewicht te dienen voor het Nederlandse kantoor en de Europese hoofdzetel van het bedrijf in Amsterdam. De voorbije jaren is de Benelux opgedoken als een innovatiehub vooor programmatische OOH, en Outsight speelde een belangrijke rol in het aansturen van deze transformatieve verschuiving.
“Temidden een snel evoluerende, gedigitaliseerde markt waar technologische investerigen onmisbaar zijn, erkent Outsight de essentiële nood aan een mondiale partner zoals Billups, die niet alleen zorgt voor extra structuur en klanten, maar ook technologische expertise als bijdrage levert,” zegt Koen Van Rhijn, Chief Operating Officer van Outsight. “In een gedeelde visie zullen we samen gewaagde stappen zetten in de toekomst van OOH-reclame, aangedreven door innovatie en ondersteund door het internationale netwerk van Billups, dat gelooft in de kracht van vooruitgang en verandering.”
Met de overname van Outsight heeft Billups nu een mondiale aanwezigheid in 16 landen in Noord-Amerika, Europa en Zuidoost-Azië, en het vertoont geen tekenen dat haar groei in 2024 zou kunnen vertragen.
“Met de overname van drie nieuwe bedrijven, de benoeming van diverse belangrijke leiders en de lancering van Billups Analytics, was het voorbije jaar een opmerkelijke periode van groei en innovatie voor ons bedrijf,” zegt Benjamin Billups, medeoprichter van Billups. “Vooruitblikkend naar 2024 zal onze aandacht gericht zijn op het integreren van onze nieuwe capaciteiten, het uitbreiden van onze globale voetafdruk en het verder investeren in het ontwikkelen van baanbrekende technologie en het rekruteren van toptalent. Onze visie voor het komende jaar is niet gewoon onze positie als de toonaangevende, onafhankelijke OOH-specialist behouden, maar ook te herdefiniëren wat in OOH mogelijk is, om ons uitgebreide globale netwerk en door gegevens aangestuurde oplossingen verder te verbeteren om meetbare en blijvende waarde aan onze klanten over de hele wereld te leveren.”
Voor meer informatie gaat u naar www.billups.com.
Over Outsight
Outsight is een onafhankelijke OOH-specialist en marktleider in België. We analyseren, adviseren en onderhandelen met volledige objectiviteit om het beste plan voor de beste prijs aan te bieden. Ons toegewijde, ervaren team van 14 professionals begeleidt adverteerders om op resultaten gerichte OOH en programmatische Dooh-campagnes te creëren met aandacht voor efficiëntie en impact. Bezoek ons op www.outsight.pub.
Over Billups
Billups vindt de Out-of-Home-planning en -plaatsing opnieuw uit voor het prestatietijdperk. Door kunst en wetenschap te combineren, is Billups toonaangevend in de sector met gepatenteerde wetenschappelijke targeting, nauwkeurige Out-of-Home-metingen en een door AI aangedreven aanbevelingsengine. Billups ondersteunt adverteerders, bureaus en media-eigenaren via diensten en platformtechnologie die Out-of-Home net zo geautomatiseerd en toewijsbaar maken als de meest effectieve digitale advertenties. Bezoek ons op www.billups.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240103417731/nl/
Contacts
Allie Mills
SalientMG
allie@salientmg.com