17:32 uur 06-02-2024

nShift: Communicatie is van doorslaggevend belang om voor een online shoppingervaring te zorgen waar consumenten naar verlangen

90% van de consumenten zijn op zoek naar snelle, stipte communicatie als kritisch onderdeel van e-commerce-ervaring – en geven elders geld uit als ze dit niet krijgen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– nShift, wereldleider op gebied van software voor het beheer van pakketleveringen, benadrukt het duidelijke commerciële belang om communicatie in de klantenervaring (CX) op het juiste spoor te krijgen. Zo’n 90% van de klanten beschouwt snelle antwoorden en communicatiekwaliteit als belangrijk voor hun algehele ervaring. Verder besteedt ongeveer 87% van de klanten minder bij merken die geen goeie service bieden, of verlaten die gewoonweg helemaal.

Het rapport van nShift, “Delivering for shoppers in 2024”, legt uit dat de manier waarop retailers zich in CX (klantenervaringen) onderscheiden dit jaar in retail een bepalende trend zal zijn.

“Consumenten verwachten niet dat de kwaliteit van hun ervaring moet inboeten gewoon omdat ze iets online kopen,” zegt Sean Sherwin-Smith, Product Director Post-Purchase van nShift. “Zij verwachten gewone en relevante communicatie. En ze gaan ervan uit dat deze communicatie hen zal bereiken via kanalen die voor hen werken, zoals telefoon, sociale media of e-mail. Met klanten tijdens shopping, levering en retours communiceren is eveneens een fantastische manier om merkgetrouwheid op te bouwen met shoppers en er zo voor te zorgen dat ze vaker blijven terugkomen.”

Vijf tips om de kosten van zwakke CX in te tomen

Om retailers te helpen een zo goed mogelijke klantenervaring (CX) te creëren, heeft nShift alvast de volgende vijf tips:

  • Leveringskeuzes bij de check-out – keuze is een essentieel component voor een goede leveringservaring. Het is belangrijk dat retailers ervoor zorgen dat ze leveringsopties aanbieden die hun klanten ook liggen. Los van het feit of hun prioriteit snelheid, de kostprijs of het gemak is.
  • Verbeter de communicatie met klanten – tools en technologieën zoals geautomatiseerde meldingen en tracering in realtime zorgen voor transparentie en verbeteren de communicatie. Communicatie na verkoop helpt eveneens om zeer geëngageerde retailmarketingkanalen tot stand te brengen die klantengetrouwheid opbouwen
  • Maak retourneren eenvoudig – eenvoudige retours zijn een belangrijke drijfveer voor klantengetrouwheid en standvastigheid. Een correct retourbeleid dat goed geïmplementeerd is, kan verlies minimaliseren en tot 30% terugbetalingen omzetten in omruiling
  • Geef voorrang aan expediteurs die aan uw doelstellingen beantwoorden – zorg voor een ruim aanbod expediteurs om aan alle verzoeken van klanten te kunnen voldoen: expresskoeriers en goedkope expediteurs, lage emissies, PUDO (pick up & drop off) lockers, click & collect
  • Leer uw klanten kennen – eigenaar worden van klantengegevens zorgt ervoor dat retailers het nodige inzicht verwerven om alle stippen in het klantentraject aan elkaar te rijgen en voor een zo vlot mogelijke ervaring te zorgen. En dankzij inzicht in de shoppinggeschiedenis en de leveringsvoorkeuren van een klant, kan een retailer aanbevelingen voor latere aankopen doen

Sherwin-Smith besluit: “Nieuwe technologieën blijven nieuwe mogelijkheden creëren. De portfolio met oplossingen van nShift stelt e-com- en multikanaalretailers in staat om rimpelloze leveringservating te creëren, van de check-out tot aan de retours. Leveringen op het juiste spoor brengen kan een geweldige opsteker zijn voor de klantenervaring, het kan conversies doen stijgen en eenmalige transacties in levenslange klantenrelaties omzetten.”

Download Delivering for shoppers in 2024 voor meer informatie.

Over nShift

nShift is de toonaangevende internationale leverancier van cloudoplossingen voor leveringsbeheer die zorgen voor probleemloze verzending en retours van bijna één miljard verzendingen per jaar in 190 landen. De software van nShift wordt wereldwijd gebruikt door e-commerce, retail, productie- en 3PL-verzenders. Het bedrijf heeft haar hoofdzetel in Londen en Oslo. het stel meer dan 500 werknemers tewerk in kantoren in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Nederland, België en Roemenië.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Robin Grainger: robin.grainger@fourteenforty.uk / (+44) 7941 551318

Check out our twitter: @NewsNovumpr