Aandeelhoudersactivismeniveaus bereiken een hoogtepunt in vier jaar temidden een stijging in globale campagnes, volgens Diligent
Steeds meer bedrijven wijzen met de vinger naar activisme als een risico in bedrijfsonthullingen, nu campagnes terug op niveaus van voor de pandemie komen
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– In 2023 waren 982 bedrijven wereldwijd het voorwerp van activistencampagnes, een stijging met 4,6% in vergelijking met een jaar voordien en het hoogste niveau sinds 2019. Dit is althans volgens het nieuwe rapport Diligent Market Intelligence: Shareholder Activism Annual Review 2024 van Diligent. De bevindingen werden vandaag live vrijgegeven tijdens de eerste jaarlijkse Proxy Season Preview van Diligent, een toonaangevende proxy-seizoensconferentie met panels en belangrijke toespraken van de meest prominente beheerspecialisten ter wereld over onderwerpen zoals aandeelhoudersactivisme, ESG (environmental social & governance), bezoldiging van bestuurders en dergelijke meer.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240215065693/nl/
Contacts
Mediacontact
Julia Stoyanov
Senior communicatiemanager, Diligent
+1 (604) 669-4225
Jhanbury@diligent.com