14:00 uur 14-05-2024

P&G onthult plannen om superieur presterende merken prominent aanwezig te laten zijn tijdens de Olympische & Paralympische Spelen Parijs 2024

  • Meer dan 30 P&G-merken lanceren campagnes geïnspireerd op de Olympische en Paralympische Spelen, waaronder Pampers®, Ariel®, Fairy®, Venus®, Gillette®, Always®, Head & Shoulders®, Oral-B® en ZzzQuil®
  • P&G-merken leveren topproducten en diensten aan meer dan 22.000 Olympische en Paralympische atleten en hun medewerkers in het Atletendorp, waaronder de Kinderopvang met Pampers®; de Schoonheidssalon by Pantene®, Head & Shoulders®, Mielle®, Gillette® en Braun®; de Tandkliniek met Oral-B®; en Wasruimtes geleverd door Ariel®
  • P&G-merken werken samen met meer dan 100 Olympische en Paralympische atleten en activeren verkoopprogramma’s in winkels en online met meer dan 150 handelaren van over de hele wereld

CINCINNATI–(BUSINESS WIRE)– Procter & Gamble (NYSE: PG), een wereldwijde Olympische en Paralympische partner, kondigde vandaag plannen aan om superieur presterende huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsmerken prominent in beeld te brengen tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024. Het bedrijf zal op de Olympische Spelen geïnspireerde merkmarketing en in-store campagnes organiseren, atletenpartnerschappen sponsoren en gratis producten en diensten aan atleten aanbieden in het Atletendorp tijdens Parijs 2024.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240514720930/nl/

The Village Nursery with Pampers (Photo: Business Wire)

The Village Nursery with Pampers (Photo: Business Wire)

Voor en tijdens Parijs 2024 zullen meer dan 30 P&G-merken miljarden betrokken consumenten benaderen in landen over de hele wereld om op relevante manieren de hoogwaardige productprestaties te tonen. P&G, geïnspireerd door de topprestaties van de beste atleten ter wereld, zullen de huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsmerken presenteren tijdens de Olympische en Paralympische Spelen met gerichte marketingcampagnes en producten van de hoogste kwaliteit die mensen elke dag van pas komen. Dit zijn:

  • Pampers moedigt kampioentjes in beweging aan met Pampers® NEW Baby-Dry™ luierbroekjes, met een superieure pasvorm en bescherming tegen doorlekken.
  • Ariel’s campagne “Kampioen in vlek- en geurverwijdering” verzorgt de kleding op en naast het veld, en zorgt ook voor een schone was in de lastige koude en korte cycli.
  • Fairy’s “Reinigingskampioen voor moeilijke vlekken” campagne presenteert haar mascotte, Mr. Fairy, en demonstreert superieure productprestaties in automatische vaatwassers, zelfs in korte cycli.
  • Gillette Venus lanceert de campagne “The Power of Smooth”, waarmee Venus in de schijnwerpers wordt gezet als het scheermesje waarop sporters kunnen vertrouwen voor een gladde huid, vooral in de laatste stappen van hun routine vóór de wedstrijd.
  • Gillette, een merk met een sterk sportverleden, maakt haar jarenlange belofte van “the best a man can get” waar door middel van een gouden scheermes voor Parijs 2024 en een campagne met haar Gillette Labs-productlijn van topklasse.
  • Always is het officiële menstruatieproduct van Parijs 2024. De campagne “It’s a New Period” heeft als doel de bezorgdheid rond ongesteldheid aan te pakken en weg te nemen door de kracht van producten die superieure bescherming bieden in de sportwereld.
  • Head & Shoulders “Gold Medal Against Dandruff” lanceert de “I Don’t”-campagne en laat zien hoe het merk roos voorkomt met een Olympische Spelen-thema.
  • Oral-B’s campagne “Poetsen als een kampioen” maakt gebruik van de rol van het merk als officieel mondverzorgingsproduct van Parijs 2024 en maakt reclame voor Oral-B om schonere, sterkere tanden te krijgen.
  • ZzzQuil’s campagne “Sleep Like an Everyday Champion” promoot beter slapen als de sleutel tot het leveren van topprestaties.

“P&G-merken leveren consumenten elke dag hoogwaardige producten waarop ze vertrouwen en die in hun dagelijkse behoeften voorzien op het gebied van huishoudelijke en persoonlijke verzorging voor henzelf en hun gezin,” zegt Marc Pritchard, Chief Brand Officer bij P&G. “Dat inspireerde ons om prominent te tonen hoe goed deze superieur presterende producten atleten, gezinnen en fans van pas komen. Zij kunnen zich dan focussen om het beste uit zichzelf te halen, of dat nu op het Olympische of Paralympische podium is of tijdens de alledaagse momenten waar het om gaat in het leven.”

Deze P&G-merkmarketingcampagnes en nog veel meer worden ondersteund door in-store en online verkoopactiviteiten bij meer dan 150 retailers in ruim 40 landen over de hele wereld. Tijdens de afgelopen Spelen hebben P&G en verkopers samengewerkt en de Olympische en Paralympische Spelen tot een heel belangrijk platform ontwikkeld dat consumenten betrekt en groei en waardecreatie stimuleert. De Spelen zijn vooral relevant in de gastregio en in het kader van Parijs 2024 zijn P&G-merken actief in winkels in heel Europa met de campagne “Everyday Champions”. Ze bieden producten die elke dag het beste van zichzelf geven om te voldoen aan de wensen op het gebied van huishoudelijke en persoonlijke verzorging van atleten, gezinnen en fans – net zoals Olympiërs en Paralympiërs het beste van zichzelf geven voor hun sport.

Tijdens de Spelen zullen P&G-merken meer aanvullende diensten en producten dan ooit tevoren aan atleten leveren. De sporters kunnen zich dan concentreren op het behalen van hun beste prestaties wanneer ze het grootste podium ter wereld betreden. De merken van P&G voorzien in de dagelijkse behoeften van meer dan 22.000 atleten en hun medewerkers in het atletendorp, met een aanbod van toegankelijke en inclusieve producten en diensten. Dit zijn:

  • De Kinderopvang met Pampers: Voor het eerst tijdens de Olympische en Paralympische Spelen creëert Pampers® een comfortabele en handige omgeving voor atleet-ouders. Hier kunnen ze samen met hun baby’s en jonge kinderen genieten van de kostbare momenten in het atletendorp tijdens Parijs 2024. De crèche biedt een plek voor speeltijd en familiegezelligheid. Ze verzorgt alle baby’s en hun luierbehoeften met Pampers-babyluiers en doekjes van de hoogste kwaliteit.
  • Schoonheidssalon by Pantene®, Head & Shoulders®, Mielle®, Gillette® en Braun® geven gratis schoonheids- en verzorgingsbehandelingen. Ze zijn ontworpen voor alle atleten om hen te helpen er op hun best uit te zien en zich goed te voelen. Sporters kunnen zich er dan op focussen om het beste van zichzelf te geven wanneer het er echt om gaat.
  • Wasruimtes geleverd door Ariel: Atleten zullen uitstekende reinigingsprestaties ervaren wanneer ze hun kleding en uniformen naar de wasruimtes brengen voor de koudwater reinigingsservice geleverd door Ariel, het officiële wasproduct van Parijs 2024.
  • Tandkliniek met Oral-B® geeft atleten het vertrouwen van een gezonde lach, door hen toegang te bieden tot algemene en spoedeisende tandheelkundige diensten met toppresterende Oral-B® tandenborstels, tandpasta en voorlichting over mondverzorging.
  • Menstruatiebescherming: Always en Tampax® zullen in de toiletten in het Atletendorp producten ter bescherming van de menstruatie verstrekken.
  • P&G Everyday Champions welkomstpakket: Elke atleet ontvangt een herbruikbare tas met een Parijs-thema en producten van P&G, zoals Oral-B, Head & Shoulders, Aussie, Safeguard en Febreze om hun behoeften op het gebied van gezondheid en hygiëne tijdens Parijs 2024 te verzorgen.

“Het is ongelooflijk om te zien dat de merken van P&G erkennen wat het belangrijkst is voor atleten en op een betekenisvolle manier voor hen opkomen tijdens de Olympische en Paralympische Spelen,” aldus Dame Laura Kenny, zesvoudig winnares van een Olympische medaille. “Voor Olympische en Paralympische atleten die ook moeten jongleren met hun rol als ouder, zal het contact met hun baby’s in een toegankelijke ruimte zoals de Kinderopvang met Pampers een geweldige hulpbron zijn. Dit is een waardevol goed voor Olympische en Paralympische atleten in de tijden van de Spelen.”

P&G en P&G-merken werken ook samen met meer dan 100 van ‘s werelds topatleten en ondersteunen hun inspanningen op en buiten het speelveld op verschillende manieren. Via het programma Athletes for Good ontvangen ze financiële middelen en zelfs subsidies voor favoriete goede doelen. P&G’s volledige atletenprogramma vertegenwoordigt 17 landen en 37 sporten en omvat:

  • Clarisse Agbegnenou, tweevoudig Olympisch gouden medaillewinnares, Judo, Frankrijk, werkt samen met Pampers, Ariel en Oral-B;
  • Niek Kimmann, Olympisch gouden medaillewinnaar, BMX, Nederland, werkt samen met Gillette;
  • Marie-Amélie Le Fur, drievoudig Paralympisch gouden medaillewinnares Para-atletiek, Frankrijk, werkt samen met Always;
  • Alexis Hanquinquant, Paralympisch gouden medaillewinnaar, Para-triathlon, Frankrijk, werkt samen met Braun, Gillette, Head & Shoulders en Oral-B;
  • Anastasia Pagonis, Paralympisch gouden medaillewinnares Para-zwemmen, VS, werkt samen met Venus;
  • Lydia Jacoby, tweevoudig Olympisch medaillewinnares Zwemmen, VS, werkt samen met Venus;
  • Wang Shun, Olympisch gouden medaillewinnaar Zwemmen, China, werkt samen met Safeguard.

Over het programma voor de Olympische & Paralympische Spelen van P&G

P&G is sinds 2010 wereldwijde partner van het Internationaal Olympisch Comité (IOC). In juli 2020 kondigde P&G verlenging van de wereldwijde samenwerking met de Olympische Spelen aan tot Los Angeles 2028, inclusief wereldwijde rechten met het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) en de Paralympische Spelen. Sinds P&G een wereldwijde partner van de Olympische Spelen is geworden, werken het bedrijf en haar merken, waaronder Always®, Tide®, Ariel®, Gillette® en Head & Shoulders®, samen met meer dan 500 atleten om de dagelijkse toewijding van atleten die het beste uit zichzelf halen in het licht te zetten, net zoals de merken van P&G zich inspannen om superieure prestaties te leveren voor mensen die in hun dagelijks leven op de merken vertrouwen.

Over Procter & Gamble

P&G bedient consumenten over de hele wereld met een van de sterkste portfolio’s van vertrouwde merknamen, die bekend staan om hun kwaliteit en leiderschap, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® en Whisper®. De P&G-gemeenschap ontplooit operationele activiteiten in circa 70 landen verspreid over de hele wereld. Zie https://www.pg.com voor het laatste nieuws en uitgebreide informatie over P&G en haar merken. Voor ander nieuws van P&G, kunt u terecht op https://www.pg.com/news.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

P&G Jeannie Tharrington (tharrington.jm@pg.com)

MMK+ Elisabeth McClure (Elisabeth.Mcclure@ketchum.com)

Check out our twitter: @NewsNovumpr