23:55 uur 03-06-2024

Een studie van Discover® Global Network toont aan dat 85% van de consumenten minder geneigd is om met een bedrijf in interactie te treden wegens een ervaring met slechte betaling

Betere betaalervaringen zijn van vitaal belang voor winkeliers, waarbij 94% betalingen als strategische prioriteit beschouwen

RIVERWOODS, Ill.–(BUSINESS WIRE)– Discover Global Network®, een vooraanstaand internationaal betaalnetwerk, gaf het eerste deel uit van de 2024 PSOU (Payment State of the Union), een van de meest omvattende studies in zijn soort in de sector die globale perspectieven van winkeliers en consumenten aanreikt. Het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Discover Global Network door 451 Research van S&P Global Market Intelligence, onthult belangrijke inzichten in de betaaltrends van winkeliers in reactie op betaalprioriteiten van klanten, pijnpunten van winkeliers en vorderingen in digitale betalingen. Tijdens Money 20/20 Europe zal Discover Global Network een eerste blik in de resultaten van de PSOU delen, met aandacht voor opkomende trends in de sector van wereldwijde winkeliers en consumenten.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240602467602/nl/

Payments are at the heart of omni-channel success (Graphic: Business Wire)

Payments are at the heart of omni-channel success (Graphic: Business Wire)

Hier volgen de meest opvallende punten aangestipt door respondenten in deze nieuwe studie:

  • Diversificatie van betalingen kan concurrentiële differentiatie van winkeliers bevorderen

    • Winkeliers vinden een probleemloze betaalervaring waardevol: bijna twee op drie winkeliers (61%) geeft aan dat betalingen een zeer strategisch aandachtspunt zijn die belangrijke concurrentiële differentiatie bevordert.
    • Winkeliers beschouwen een aantal digitale betalingsopties als een belangrijke drijfveer: meer dan de helft van de winkeliers (53%) gaf aan dat het aanbieden van een verscheidenheid aan digitale betaalopties de topstrategie is om conversies te bevorderen, wat de nood benadrukt voor integratie van diverse betalingen om een gepersonaliseerde betaalervaring tot stand te brengen.

      • Consumenten zijn het met de winkeliers eens: de mogelijkheid om met een voorkeurbetaalmethode te kunnen betalen is de belangrijkste factor (63% is het hiermee sterk eens) die consumenten beïnvloedt om een aankoop te voltooien.
    • Winkeliers beseffen dat het ook beter kan: minder dan een op vier winkeliers (23%) is van mening dat zij zeer interessante digitale ervaringen bieden voor hun klanten.

“We zien een niet-aflatende trend van winkeliers die betalingen als een drijfveer beschouwen voor top- en bottom-line verbeteringen, naast verbeteringen van klantenervaringen,” zegt Rajiv Gupta, vicevoorzitter internationale markten (EMEA) bij Discover Global Network. “Het gaat niet langer om cash of krediet als de twee opties. Onze betaaloplossingen kunnen winkeliers helpen om diverse opties mogelijk te maken, zodat consumenten met hun voorkeurbetaalmethode kunnen betalen.”

  • Click & Mortar: omnichannel opties zijn een belangrijk pijnpunt voor consumenten en een opportuniteit voor winkeliers

    • Betaalervaringen in de winkel mogen niet over het hoofd worden gezien: terwijl de meeste consumenten wereldwijd (57%) verwachten dat ze het merendeel van hun beschikbare inkomen dit jaar online zullen besteden, zijn aankopen in de winkel opnieuw in opmars, met een stijging tot 43% in 2024, tegenover 39% in 2023.

      • Consumenten in Noord-Amerika en EMEA zijn koplopers op gebied van uitgaven in de winkel. Meer dan de helft van de consumenten (55%) in Noord-Amerika en bijna de helft van de consumenten (48%) in EMEA verwacht dat ze het merendeel van hun beschikbare inkomen in de winkel zullen uitgeven.
    • Consumenten zijn gefrustreerd door de omnichannel ervaring van vandaag: de voorbije zes maanden is het gebrek aan omnichannel opties het primaire pijnpunt dat consumenten ervaren nadat ze een betaling aan bedrijven hebben gedaan.

      • Winkeliers weten dat er werk aan de winkel is, gezien 86% het ermee eens is dat hun omnichannel betaalervaring verbeterd moet worden.
  • Tap to Pay via de mobiele telefoon en geïntegreerde check-out ervaringen zijn een belangrijk onderdeel van de toekomstige ervaring in de winkel

    • Winkeliers zien Tap to Pay via mobiele apparaten (92%) als de #2 als waardebevordering voor hun organisaties voor de komende drie jaar.

      • De voordelen van Tap to Pay op mobiele apparaten wint aandacht bij winkeliers: de mogelijkheid om zo goed als overal betalingen te kunnen aanvaarden (61%) en een meer gepersonaliseerde verkoopervaring te kunnen bieden (56%) zijn de twee grootste usecases die de interesse van winkeliers in deze technologie aanzwengelen.
      • Consumenten gebruiken graag Tap to Pay op een mobiel apparaat: bijna drie op vier consumenten (73%) vinden het comfortabel om persoonlijk een betaling uit te voeren door hun kaart of telefoon te gebruiken om via het mobiele apparaat van de winkelier te betalen.
      • Winkeliers geven prioriteit aan unieke check-out ervaringen: om meer shoppers in de winkel te krijgen, geven winkeliers voorrang aan manieren om een geïntegreerde app check-out ervaring te bieden die betaling, aanbiedingen en beloningen combineert (43%), contactloze betaalopties promoten (39%) en meer termijn-/financieringsopties bieden (39%).

“Nu er meer consumenten opnieuw in de winkel inkopen komen doen, hebben winkeliers een kans om hun betaalopties uit te breiden om ervoor te zorgen dat ze kunnen inspelen op de veranderende voorkeuren van de consumenten,” zegt Gupta. “Of het nu gaat om Tap to Pay op een mobiel apparaat of contactloze betaalopties, Discover Global Network biiedt de betaalinstrumenten en -middelen aan die winkeliers nodig hebben om hun klantenverkoop te converteren.”

Money 20/20 Europe

Rajiv Gupta van Discover en Jordan McKee van 451 Research zullen een diepgaande mainstage presentatie hosten om de bevindingen van de Payment State of the Union toe te lichten en aan te geven wat het onthult over de betaalruimte en de behoeften van winkeliers/consumenten.

  • Wanneer: dinsdag 4 juni om 10.30u a.m. plaatselijke tijd
  • Waar: de Singularity Stage, RAI
  • Wat: De betaalervaring verbeteren: behoeften van winkeliers en consumenten in evenwicht brengen

“De enquête van dit jaar onthulde de waarde van betalingen voor zowel winkeliers als consumenten. Winkeliers erkennen hoe verschillende betaalopties tot grotere conversies kunnen leiden, terwijl consumenten de voorkeur geven aan betaalmethoden die op hun individuele behoeften en vereisten zijn afgestemd,” zegt Jordan McKee, onderzoeksdirecteur van de fintech-praktijk bij 451 Research, een onderdeel van S&P Global Market Intelligence. “Met dit in gedachten, is het voor winkeliers een kritieke factor om af te stemmen op betaalpartners die de nuances van het wereldwijde landschap begrijpen en hen kunnen verbinden met de betaalmethoden die hun klanten verwachten te kunnen gebruiken.” 1

Voor meer details over deze bevindingen, gaat u naar (of downloadt u) de volledige studie.

Enquêtemethode

In het eerste kwartaal van 2024 gaf Discover Global Network opdracht voor een wereldwijde enquête bij 5.030 consumenten- en 2.258 winkeliersrespondenten, die werd uitgevoerd door 451 Research, een onderdeel van S&P Global Market Intelligence, een onafhankelijk onderzoeksbedrijf. De gepeilde markten omvatten Brazilië, Canada, het vasteland van China/Hongkong, Duitsland, India, Japan, Mexico, Singapore, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Over Discover

Discover Financial Services (NYSE: DFS) is een digitaal bank- en betaaldienstenbedrijf met een van de meest erkende merken in de Amerikaanse financiële dienstverlening. Sinds de oprichting in 1986 is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste kaartuitgevers in de Verenigde Staten. Het bedrijf geeft de Discover® Card uit, Amerika’s pionier op het gebied van contante beloningen, en biedt particuliere studentenleningen, persoonlijke leningen, woningkredieten, betaal- en spaarrekeningen en depositocertificaten via zijn bankactiviteiten. Het bedrijf exploiteert het Discover® Global Network, dat bestaat uit Discover Network, met miljoenen winkeliers en geldautomaten; PULSE®, een van de grootste ATM/debit netwerken van het land; en Diners Club International®, een wereldwijd betaalnetwerk met acceptatie over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.discover.com/company.

1 De betaalervaring verbeteren: behoeften van winkeliers en consumenten in evenwicht brengen, S&P Global Market Intelligence 451 Research, 2024

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Katie Gaynor

+1-513-478-0851

katiegaynor@discover.com
@Discover_News

Check out our twitter: @NewsNovumpr