02:59 uur 18-06-2024

Uit nieuw onderzoek van Canva en MMA Global blijkt dat creatieve output door senior marketeers als topprioriteit wordt gezien, ondanks investeringstekorten en de krimpende talentenpool

  • Bijna 70% gelooft dat creativiteit het komende jaar nog belangrijker zal worden
  • Ruim 36% is van mening dat onvoldoende wordt geïnvesteerd in creatief talent
  • 30% laat recentelijk meer werkzaamheden intern uitvoeren, en 31% verwacht dit te gaan doen in het komende jaar

SYDNEY en NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Canva, ‘s werelds enige alles-in-één platform voor visuele communicatie, en MMA Global, de toonaangevende wereldwijde vakorganisatie voor marketeers, hebben vandaag de resultaten van een gezamenlijk onderzoek gepubliceerd naar de waarde van creatieve output, verzadiging van de tech-stack en het navigeren van de slag om talent.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240616694478/nl/

Creative Output is the New Gold Standard (Graphic: Business Wire)

Creative Output is the New Gold Standard (Graphic: Business Wire)

Canva en de MMA ondervroegen bijna 100 CMO’s en senior marketeers met beslissingsbevoegdheid uit de VS en het Verenigd Koninkrijk, en kwamen tot de conclusie dat meer dan driekwart van hen (77%) gelooft dat creatieve output – die alle elementen van campagnes en inhoud omvat – in de huidige hypercompetitieve zakenwereld belangrijker is dan ooit tevoren; 69% beschouwt creatief denken als een topprioriteit voor marketing in hun organisatie.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersonen voor de pers

Chris Hew voor Canva

chew@canva.com

Mission North voor Canva

canva@missionnorth.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr