13:30 uur 30-08-2024

De organisatie voor digitale samenwerking organiseerde haar eerste samenwerkingstafel met sociale media, technologiebedrijven en digitale platforms om de verspreiding van online verkeerde informatie tegen te gaan

Riyad, Saoedi-Arabië–(BUSINESS WIRE)– De Digital Cooperation Organization (DCO), een wereldwijde multilaterale organisatie die zich inzet voor digitale welvaart voor iedereen door de duurzame en inclusieve groei van de digitale economie te versnellen, organiseerde een strategische rondetafelgesprek met grote technologiebedrijven en vertegenwoordigers van sociale media en digitale platforms om de maatschappelijke impact van de verspreiding van online verkeerde informatie aan te pakken.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240828115123/nl/

Representatives from social media, technology companies, and digital platforms at the DCO HQ (Photo AETOSWire)

Representatives from social media, technology companies, and digital platforms at the DCO HQ (Photo AETOSWire)

Voortbouwend op de reeks wereldwijde rondetafelgesprekken die in 2023 zijn uitgevoerd als onderdeel van de digitale ruimteversnellers “bestrijding van online verkeerde informatie”, zet deze rondetafel de voortdurende inspanningen van de DCO voort om online verkeerde informatie te bestrijden. Vertegenwoordigers van Google, LinkedIn, Meta en TikTok namen als belangrijkste belanghebbenden deel aan het bespreken van deze cruciale kwestie die de digitale wereld beïnvloedt.

De rondetafelconferentie, gehouden op het hoofdkantoor van de DCO in Riyad, Saoedi-Arabië, had tot doel uitdagingen te identificeren en innovatieve oplossingen voor te stellen om het vertrouwen te bevorderen en de digitale economie te beschermen. De deelname van vertegenwoordigers van sociale media en digitale platforms onderstreepte het belang van de rondetafelconferentie, die een cruciaal platform biedt voor belanghebbenden om perspectieven uit te wisselen en samenwerkingsacties te verkennen om online verkeerde informatie te bestrijden.

De discussies hadden tot doel een voortdurende dialoog te creëren over de ernst van online verkeerde informatie als zowel een maatschappelijk probleem als een uitdaging voor de digitale economie. Het bood ook een platform voor belanghebbenden om hun perspectieven te overbruggen en samen te werken om online verkeerde informatie te bestrijden, waardoor een betrouwbaar digitaal informatie-ecosysteem werd gewaarborgd.

“De uitwisseling van ideeën en inzichten van toonaangevende platforms is van onschatbare waarde geweest. De belangrijkste les uit de discussie was het belang van samenwerking via een multistakeholderbenadering om online verkeerde informatie te bestrijden, die aansluit bij de missie van de DCO. We zijn ervan overtuigd dat de resultaten van deze rondetafel de weg zullen vrijmaken voor een beter geïnformeerde en veerkrachtige digitale samenleving, en we kijken uit naar onze volgende samenwerkingstafel om digitale welvaart voor iedereen mogelijk te maken “, zei Alaa Abdulaal, hoofd van de afdeling Digital Economy Foresight bij de Digital Cooperation Organization.

Sarah Al-Husseini, hoofd van Government Affairs & Public Policy, KSA bij Google zei: “Mensen komen naar Google omdat ze vertrouwen dat ze informatie van hoge kwaliteit kunnen vinden, daarom nemen we onze toewijding aan het bestrijden van verkeerde informatie via onze producten en ons inhoudsbeleid zeer serieus. We werken er hard aan om dat vertrouwen te behouden – we ontwerpen onze systemen voor kwaliteit en zorgen ervoor dat gebruikers toegang krijgen tot een reeks informatie van verschillende stemmen en de tools om te weten wat ze kunnen vertrouwen. We doen het niet alleen; naast het voortdurend aanpassen van ons beleid en onze technologieën om misbruik te voorkomen, delen we onze technologie openlijk en werken we samen met experts om de industrie vooruit te helpen en een veiliger internet voor iedereen te creëren.

Ranim Alamin, Strategic Government Partnerships Head, KSA bij LinkedIn zei: “Deelname aan de strategische rondetafel van de DCO bood ons een waardevolle kans om een van de meer urgente problemen in de digitale wereld te bespreken: verkeerde informatie. De gesprekken die we hadden met vertegenwoordigers van verschillende toonaangevende platforms onderstreepten het belang van een verenigde aanpak om vertrouwen te bevorderen. We zijn vastbesloten om samen te werken om een meer vertrouwd en veerkrachtig digitaal informatie-ecosysteem op te bouwen“.

Tom Bonsundy-O ‘Bryan, verkeerde informatiebeleid, EMEA Lead bij Meta zei: “We waren blij om deze rondetafel bij te wonen die door de DCO werd georganiseerd en blijven diep toegewijd aan het aanpakken van verkeerde informatie – het balanceren van onze waarden van expressie, veiligheid, authenticiteit en privacy”.

Hatem Samman, uitvoerend directeur van Government Relations & Public Policy, KSA bij TikTok, zei: “Bij TikTok zijn we toegewijd aan het bevorderen van een veilige en betrouwbare digitale omgeving voor de gemeenschap. Deze rondetafelconferentie bood een essentieel platform voor het bespreken van innovatieve strategieën en samenwerkingsacties om verkeerde informatie te bestrijden. Door samen te werken, kunnen we een veilige, authentieke ruimte creëren waar mensen inhoud kunnen ontdekken die origineel is en contact kunnen maken met mensen die authentiek zijn.”

De organisatie voor digitale samenwerking blijft zich inzetten voor het bevorderen van een samenwerkingsbenadering om verkeerde informatie te bestrijden en de groei van de digitale economie te waarborgen. De DCO kijkt ernaar uit om dit impactvolle werk met zijn partners op het gebied van sociale media en digitale platforms voort te zetten.

*Bron: AETOSWire

Contacts

Ahmed Bayouni

Media@dco.org

Check out our twitter: @NewsNovumpr