14:03 uur 05-09-2024

e.l.f. breidt wereldwijd bereik uit met retaillanceringen en marktgroei

e.l.f. kondigt haar grootste internationale retailintroductie tot nu toe aan in Duitsland met ROSSMANN, toetreding tot Sephora in Mexico en uitbreiding in bestaande markten

OAKLAND, Calif.–(BUSINESS WIRE)– e.l.f. vergroot het bereik van haar unieke waardepropositie, innovatiekracht en disruptieve marketingmotor, gedreven door groei in bestaande niet-Amerikaanse markten en consumentenvraag in nieuwe wereldwijde regio’s. Op dit moment is e.l.f. retail aanwezig in 14 landen, met aanvullende wereldwijde distributie via eShopWorld. In het eerste kwartaal van boekjaar 2025, dat vorige maand werd gerapporteerd, vertegenwoordigden niet-Amerikaanse markten 16% van de totale netto-omzet van e.l.f. Beauty.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240904231745/nl/

e.l.f. is expanding global reach driven by growth in existing non-U.S. markets and consumer demand in new global regions. (Photo: Business Wire)

e.l.f. is expanding global reach driven by growth in existing non-U.S. markets and consumer demand in new global regions. (Photo: Business Wire)

Over het hele jaar gezien steeg de omzet in boekjaar 2024 met 91% jaar op jaar.

Een deel van de internationale expansiestrategie van e.l.f. is het aangaan van partnerschappen met toonaangevende wereldwijde retailers en distributeurs met de omvang om een sterke en onmiddellijke impact te hebben en die aansluiten bij de visie van e.l.f. op positiviteit, inclusiviteit en toegankelijkheid. e.l.f. gaat ook de dialoog aan met de community voordat het een markt betreedt en stimuleert zo de vraag en het enthousiasme van de consument.

“We zien een enorm potentieel om internationaal een significante impact te hebben, gevoed door ons streven om het beste van schoonheid toegankelijk te maken voor elk oog-, lip-, gezicht- en huidprobleem,” zegt Tarang Amin, voorzitter en CEO van e.l.f. Beauty. Onze aanpak is een combinatie van een gedisciplineerde sequentiële strategie met toonaangevende schoonheidsspeciaalzaken terwijl we inspelen op de vraag van onze gemeenschap waar zij onze aanwezigheid wensen.”

In bestaande markten voldoet e.l.f. aan de behoeften van de gemeenschap door zowel nieuwe als bestaande partners aan te boren en blijft het zijn wereldwijde bereik vergroten door nieuwe markten te betreden:

  • Duitsland: Zoals eerder aangekondigd, breidt e.l.f. uit in Duitsland met de grootste internationale retailintroductie tot nu toe in 1.600 ROSSMANN-vestigingen in het hele land.
  • VK: e.l.f. Cosmetics is nu het nummer 4 make-upmerk voor de massamarkt, vergeleken met nummer 8 een jaar geleden.* Om op dit momentum voort te bouwen, krijgt e.l.f. Cosmetics dit najaar ruimte in enkele honderden Boots- en Superdrug-vestigingen.
  • Mexico: Zoals eerder aangekondigd zal e.l.f. dit najaar haar debuut maken in tientallen Sephora Mexico vestigingen. Hiermee doet e.l.f. opnieuw haar intrede in het land en werkt het bedrijf voor het eerst samen met Sephora Mexico. Deze strategische stap helpt tegemoet te komen aan de lokale vraag naar producten van topkwaliteit tegen toegankelijke prijzen met universele aantrekkingskracht.
  • Australië: e.l.f. breidde onlangs haar bestaande distributeursrelatie in Australië uit met de introductie in Coles, waarmee het merk voor het eerst actief werd in het kruidenierskanaal van het land. Dit najaar zal e.l.f. ook haar aanwezigheid bij Priceline uitbreiden.
  • Italië: e.l.f. Cosmetics kwam afgelopen najaar de Douglas-omgeving binnen als het nummer 1 make-upmerk in de massa- en prestigemarkt op alle bestaande fronten en het is daar gebleven.** Om de vooruitgang in Italië voort te zetten, zal e.l.f. Cosmetics de huidige winkelruimte verdubbelen door dit najaar uit te breiden naar honderden extra Douglas locaties en de lancering van het merk dit najaar op Amazon.
  • Nederland: e.l.f. Cosmetics staat sinds de introductie van het merk in april 2024 nog steeds op nummer 1 in de Etos-ranglijst van make-upmerken voor de massamarkt.***
  • Canada: e.l.f. Cosmetics is gestegen van nummer 6 een jaar geleden naar nummer 4 van de massamake-upmerken.
  • Scandinavië: Deze herfst is e.l.f. verheugd te kunnen aankondigen dat SÆTHER zal fungeren als exclusieve distributeur voor e.l.f. in Scandinavië, met nieuwe lanceringen bij de volgende retailers: H&M, Matas, Kicks, Vita, Sokos en Lyko.

Door samen te werken met belangrijke detailhandelaren en sterke banden op te bouwen met lokale gemeenschappen is e.l.f. goed gepositioneerd om haar succesvolle internationale groeistrategie voort te zetten.

*Bron: bewering van e.l.f. Cosmetics gebaseerd op gegevens die door NielsenIQ zijn gerapporteerd via haar Scantrack Service voor de categorie Kleurencosmetica in de massamarkt over de periode van 12 weken die eindigt op 15 juni 2024, voor de GB-markt. Copyright © 2024, Nielsen Consumer, LLC.

** Bron: Douglas, Italië, augustus 2024

*** Bron: Etos, Nederland, augustus 2024

Over e.l.f. Beauty:

e.l.f. Beauty (NYSE: ELF) wordt gevoed door de overtuiging dat voor oog, lip en gezicht alles mogelijk is. Wij zijn een ander soort bedrijf dat normen verstoort, cultuur vormgeeft en gemeenschappen verbindt, toegewijd aan positiviteit, inclusiviteit en toegankelijkheid. Onze missie is duidelijk: het beste van schoonheid leveren voor elk oog-, lip-, gezicht- en huidprobleem. e.l.f. Cosmetics, e.l.f. SKIN, Keys Soulcare, Well People en NATURIUM worden geleid door het doel, gedreven door resultaten en verheven door onze superkrachten. e.l.f. Beauty heeft dubbele Cruelty Free-certificeringen van zowel Leaping Bunny als PETA, biedt e.l.f. schone en veganistische producten en is er trots op het eerste beautybedrijf te zijn dat Fair Trade-certificering voor haar hele toeleveringsketen heeft behaald. Een goed hart staat centraal in ons ethos: we doneren 2% van de nettowinst aan organisaties die een positieve impact hebben. Lees meer op www.elfbeauty.com

Toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen zoals bedoeld in de federale effectenwetgeving. Alle verklaringen in dit persbericht, anders dan verklaringen over historische feiten, die betrekking hebben op activiteiten, gebeurtenissen of ontwikkelingen waarvan wij verwachten, geloven of voorzien dat deze zich in de toekomst zullen of kunnen voordoen, zijn toekomstgerichte verklaringen. Hoewel e.l.f. Beauty van mening is dat de verwachtingen die worden weergegeven in de toekomstgerichte verklaringen redelijk zijn, kunnen de werkelijke resultaten en de timing van bepaalde gebeurtenissen wezenlijk verschillen van deze verwachtingen. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk afwijken van de toekomstgerichte verklaringen zijn onder andere de risico’s en onzekerheden die worden beschreven in de deponeringen van e.l.f. Beauty bij de Securities and Exchange Commission. Potentiële beleggers wordt dringend verzocht deze factoren zorgvuldig te overwegen bij het evalueren van de toekomstgerichte verklaringen. Deze toekomstgerichte verklaringen gelden alleen op de datum van dit persbericht. Behalve indien wettelijk vereist, neemt e.l.f. Beauty geen verplichting op zich om deze toekomstgerichte verklaringen bij te werken of te herzien, om welke reden dan ook, zelfs niet als er in de toekomst nieuwe informatie beschikbaar komt.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:
Hannah Rubin

hrubin@elfbeauty.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr