00:28 uur 13-09-2024

Toekomstige trends in beauty beschikbaar in nieuw Global Beauty Innovation Report van NielsenIQ (NIQ)

  • Persoonlijke verzorgingsmerken die in 2023 innovatie omarmen, hebben 2,5 keer meer kans op omzetgroei.
  • 20% van de innovatielanceringen in 2023 in Europa waren in de categorieën huid- en haarverzorging.
  • Effectieve activering leidt tot 20% stijging in advertentiegedreven verkoop.

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– In de voortdurend veranderende beauty-sector is het begrijpen en vervullen van zinvolle consumentenbehoeften van het grootste belang geworden, vooral na aanzienlijke verschuivingen na COVID-19. NIQ heeft vandaag zijn Global Beauty Innovation Report uitgebracht, mogelijk gemaakt door NIQ BASES Innovation Measurement, dat een uitgebreid overzicht biedt van de staat van innovatie en toekomstige trends in de beauty-industrie in 14 markten.

Persoonlijke verzorgingsmerken die in 2023 innovatie omarmen, hebben 2,5 keer meer kans op totale omzetgroei in vergelijking met merken met stagnerende of dalende innovatieverkopen. Sterke innovaties trekken nieuwe kopers aan, creëren nieuwe gebruiksgelegenheden, rechtvaardigen prijsverhogingen en zorgen ervoor dat merken de aandacht blijven trekken.

Merken die sterke producten leveren, kunnen een aanzienlijk voordeel zien, met een gemiddelde volumetoename van 30% in jaar 1 in vergelijking met hun minder succesvolle tegenhangers. Effectieve activering leidt tot een stijging van 20% in advertentiegedreven verkopen, vooral wanneer creatieve elementen zijn geoptimaliseerd. Dit onderstreept het belang van zowel het beschikken over een geweldig product als het waarborgen dat de marketing- en promotie-inspanningen goed worden uitgevoerd en aanslaan bij het doelpubliek.

Claire Marty, Vice President, Global Client Development, merkte op: “Ondanks de toenemende voorzichtigheid in consumentenuitgaven, zijn consumenten minder bereid om te bezuinigen op hun beauty-uitgaven in vergelijking met andere FMCG-producten, waarbij 80% aangeeft dat ze van plan zijn om hun uitgaven op dit gebied te handhaven of te verhogen. De wereldwijde populariteit van de beauty-industrie blijft toenemen, waarbij de verkoop in de industrie een groeipercentage van dubbele cijfers handhaaft in alle regio’s en naar verwachting de komende tien jaar een schaalvergroting van $ 300 miljard zal laten zien.”

Doorbraaktrends versnellen innovatie in de beauty-industrie:

  • Schoon en duurzaam: de trend naar schone en duurzame producten groeit in de CPG-categorie, met de nadruk op ethische inkoop, milieuvriendelijke verpakkingen en het verminderen van de koolstofvoetafdruk. In Zuid-Korea is schone beauty een levensstijlkeuze geworden, waarbij fabrikanten zich richten op milieuvriendelijke verpakkingen en duurzame productiepraktijken.
  • Focus op ingrediënten: wereldwijde consumenten winkelen met een mentaliteit van ‘ingrediënten voorop’ en geven prioriteit aan producten op basis van hun ingrediëntenlijsten. Consumenten zijn geïnteresseerd in welke ingrediënten zijn opgenomen en welke niet. Britse consumenten geven prioriteit aan resultaten en werkzaamheid boven merknamen.
  • Betrouwbare adviseur: beroemdheden, dermatologen en influencers geven vorm aan de beslissingen omtrent beauty via sociale media. In China overschrijdt het aantal Key Opinion Leaders (KOL’s) de 20 miljoen en neemt dit toe, terwijl 80% van de werkelijke verkopen afkomstig is van slechts 7% van de KOL’s.
  • Personalisatie en inclusiviteit: consumenten geven steeds vaker de voorkeur aan merken die inspelen op individuele behoeften, wat leidt tot meer op maat gemaakte ervaringen zoals haar- en huidquizzen. Afroconsumptie is het populairste onderwerp voor personalisatie en inclusiviteit in Brazilië, waarbij vrouwen afzien van producten voor het sluik maken van haar.
  • Gericht op welzijn: consumenten geven prioriteit aan hun welzijn, wat leidt tot een vraag naar producten die de fysieke, mentale en emotionele gezondheid ondersteunen. De cosmetica-industrie in Frankrijk maakt gebruik van neurowetenschap die zich richt op zowel lichaam als geest. Luxe merken creëren producten die zowel het uiterlijk van de huid als het emotionele welzijn verbeteren.
  • Gemak en toegankelijkheid: producten die rechtstreeks aan de consument (Direct–to-consumer, DTC) worden verkocht en schoonheidsbehandelingen voor thuis zijn enorm populair geworden tijdens COVID-19. Deze trend blijft groeien nu elektrische cosmetica en spierstimulatieapparaten enorm populair zijn geworden.

Luxe voor iedereen: deze trend in schoonheid weerspiegelt de groeiende beschikbaarheid van hoogwaardige producten tegen betaalbare prijzen. Democratisering van luxe wordt aangestuurd door innovatieve merken die uitzonderlijke producten aanbieden die concurreren met high-end tegenhangers. Consumenten in Saoedi-Arabië hechten waarde aan hoogwaardige ingrediënten en zijn bereid om daar extra voor te betalen, met name voor persoonlijke verzorging en schoonheidsverzorging. Succesvolle activering in de beauty-industrie hangt af van de synergie tussen een overtuigend idee en een robuust product, waarbij een derde van de nieuwe lanceringen mislukt vanwege een gebrek aan voldoende ondersteuning in het eerste jaar.

Voor meer inzichten in Beauty Trends kunt u een een exemplaar downloaden van het NIQ Global Beauty Innovation Report en lid worden van de Beauty inner Circle om de beste inzichten te krijgen. NIQ biedt ook regelmatig unieke eigen inzichten in wereldwijde consumententrends, waaronder het nieuwste SpendZ-rapport, een uitgebreide blik op de uitgaventrends van Gen Z, en Consumer Outlook-rapporten die trends, gedrag en sentiment analyseren.

Over NIQ

NielsenIQ (NIQ) is ‘s werelds toonaangevende bedrijf voor consumenteninformatie, dat het meest complete inzicht biedt in het koopgedrag van consumenten en nieuwe trajecten naar groei onthult. NIQ fuseerde in 2023 met GfK, waardoor de twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik samenkwamen. Tegenwoordig is NIQ actief in meer dan 95 landen en bestrijkt het 97% van het BBP. Met een holistische retailvisie en de meest uitgebreide consumenteninzichten, geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms, levert NIQ de Full View™.

Ga voor meer informatie naar www.niq.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:

Sweta Patra

sweta.patra@nielseniq.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr