NIQ onthult baanbrekende AI-tools voor CPG-merken tijdens FastCompany Innovation Festival 2024 Aanbieden van door de mens aangedreven inzichten met de snelheid van AI
Introduceert ‘s werelds eerste grote CPG-taalmodel en BASES AI, een tool die gebruikmaakt van reële door de klant geautoriseerde gegevens om synthetische panels voor concepttesten te creëren
Nieuwe taalmodel heeft 7x de automatisering van publieke modellen en identificeert, organiseert en categoriseert producten getraind op 160 petabyte aan gegevens
BASES AI produceert synthetische enquêtepanels die ideeën testen en benchmarken tegen een fractie van de kostprijs en tijd
CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ (NIQ), ‘s werelds toonaangevende wereldwijde consumenteninformatiebedrijf kondigde twee doorbraken aan in kunstmatige intelligentie die zijn leiderschapspositie verder valideren. BASES AI en het eerste grote taalmodel uit de CPG-sector zal NIQ-klanten helpen de kracht van verantwoordelijke AI aan te wenden om innovatie aan te drijven en het marktaandeel te laten groeien. NIQ zal ook spreken over AI-tendensen aangaande informatie over het koopgedrag van consumenten en innovatie tijdens het panel opdonderdag 19 september om 14:20 uur ETgenaamd “ Weet AI wat we echt willen? Hoe synthetische ondervraagden productinnovatie verstoren.”
BASES AI is een platform dat gebruikmaakt van door de consument geautoriseerde gegevens over consumptiepatronen van honderdduizenden gezinnen om het consumentengedrag na te bootsen. Het platform heeft toegang tot realtimegegevens waardoor het grote panels van synthetische ondervraagden kan creëren om de vertrouwde marktonderzoekstechnieken en -methodologieën in een fractie van de tijd na te bootsen. In plaats van dagen of weken om menselijke feedback te verzamelen, kan BASES AI mogelijke ontwerpanalyses in slechts tien minuten verschaffen. CPG-bedrijven kunnen deze scores gebruiken, alsook uitgebreide richtsnoeren over drijfveren voor interesse en eigenheid, om ideeën voorafgaand aan de definitieve kwalificatie met menselijke consumenten te itereren. De snelheid en kwaliteit van BASES AI betekent dat een grotere hoeveelheid gegevens kan worden beoordeeld en dat tegelijkertijd de algemene uiterste innovatietermijnen worden verminderd. De release van BASES AI tot Beta-testers in Noord-Amerika gaat gepaard met de release van NIQ’s eerste CPG-specifieke taalmodel dat de geavanceerde productsegmentatiemogelijkheden aandrijft van NIQ’s toonaangevende Discover retail- en meetplatform. Door NIQ’s database van 160 miljoen producten aan te wenden, presteert het model 7x beter dan publieke LLM-modellen op het gebied van het snel en accuraat coderen van items. Met toegang tot nieuwe versnellers zal het model verder blijven evolueren in zowel vermogen als verfijning en onze klanten verschaffen met de Full View™ van hun markt en consumenten via ongeëvenaarde inzichten.
“Als de toonaangevende speler op het gebied van consumenteninformatie, ontgrendelen we inzichten die cruciaal zijn voor onze missie,” zeiRamon Melgarejo, President, Strategic Analytics & Insights bij NIQ . “In een snel veranderende consumentenmarkt die is gericht op innovatie op basis van tendensen zijn hoogwaardige gegevens cruciaal en het vermogen om hieruit inzichten aan te wenden en te verkrijgen zal al het verschil maken in de wereld. Deze releases zijn de meest recente voorbeelden van hoe we ons analytisch vermogen in toonaangevende gegevensreeksen inzetten om ongeëvenaarde inzichten te genereren die CPG-bedrijven zullen helpen om wereldwijd marktaandeel te verkrijgen.”
NIQ’s productassortiment van wereldklasse bundelt de kracht van 200 techniekers die zich richten op het analyseren van 7,2 biljoen Amerikaanse dollar aan jaarlijkse consumentenuitgaven en gegevens van meer dan 3200 unieke retailpartnerschappen. Met een uitgebreide reeks aan gegevensbronnen uit meerdere landen en duizenden datawetenschappers die zich richten op het ontwikkelen van verantwoordelijke door AI aangestuurde zakelijke informatie-oplossingen, blijft NIQ de marktleider op het gebied van het creëren, behouden en aandrijven van nieuw marktaandeel voor klanten.
BASES AI en NIQ’s CPG-taalmodel zijn de meest recente door AI aangedreven oplossingen in NIQ’s uitgebreid productassortiment. Het bedrijf kondigde onlangs de integratie van Consumer Panel en Retail-meetgegevens aan op het NIQ Discover Platform, waardoor het landschap van consumenteninzichten wordt getransformeerd via geavanceerde analytische modellen en always-on functies die personaliseerbare klanteninzichten leveren als antwoord op hun vragen die belangrijk zijn voor hun missie. Dit cloudgebaseerde platform is een van meerdere recente productverbeteringen waaronder Microsoft Azure Marketplace -integratie; Tik Tok Shop-samenwerking; en NIQ Spaceman -diensten voor partners van SPAR International wereldwijd. Al deze aankondigingen volgen op de generatieve AI-tool van het bedrijf met wereldwijde zoekopdrachten, gepersonaliseerde gegevensanalyses en aanbevelingen voor geïnformeerde besluitvorming, NIQ Ask Arthur, werd eerder dit jaar geïntroduceerd.
“De drang om te innoveren en uit te blinken werd meer dan een eeuw geleden gecodeerd in het DNA van NIQvoegde Mohit Kapoor, Chief Technology Officer bij NIQ eraan toe . “Onze voltooide integratie van GfK creëert een bedrijf met ruwweg 25.000 klanten en analyseert op regelmatige basis 2,48 biljoen transacties per week. NIQ’s unieke vermogen om Full View™ aan te bieden – ‘s werelds meest complete en duidelijke inzicht in het koopgedrag van consumenten met door AI aangedreven voorspellende analyses –maakt het ons mogelijk om te experimenteren met een nog groter aantal parameters waardoor we uniek zijn gepositioneerd om voor de komende 100 jaar de marktopportuniteit te benutten.”
NIQ biedt ook regelmatig eigen unieke inzichten in wereldwijde consumententendensen, waaronder zijn meest recente SpendZ-rapport, een gedetailleerd inzicht in de uitgavetendensen van Gen Z en het algemene consumentenvertrouwen,rapporteert analysetendensen, gedrag en sentiment.
Over NIQ
NielsenIQ (NIQ) is ‘s werelds toonaangevende bedrijf voor consumenteninformatie, dat het meest complete inzicht biedt in het koopgedrag van consumenten en nieuwe trajecten naar groei onthult. NIQ fuseerde in 2023 met GfK, waardoor de twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik samenkwamen. Tegenwoordig is NIQ actief in meer dan 95 landen en bestrijkt het 97% van het BBP. Met een holistische retailvisie en de meest uitgebreide consumenteninzichten, geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms, levert NIQ de Full View™.
Ga voor meer informatie naar www.niq.com
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240916131186/nl/
Contacts
Media:
Sweta Patra
sweta.patra@nielseniq.com