nShift Insurance helpt detailhandelaren met het verlagen van de kosten van verloren, beschadigde of gestolen leveringen
Nu “portiekpiraterij” toeneemt, biedt nShift bescherming voor e-commerce verkopers
LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Detailhandelaren worden geconfronteerd met een steeds groter wordend zwart gat in hun portemonnee als het gaat om het dekken van de kosten van zoekgeraakte, beschadigde of gestolen leveringen. Meer dan de helft van de consumenten zegt elk jaar1 beschadigde goederen te ontvangen , en dat loopt al snel op voor detailhandelaren. Het typische verzekerde verlies voor beschadigde pakketten is € 218, en verzekerde vermiste pakketten kosten meestal € 2952 .2 .
Daarom biedt nShift, wereldwijd marktleider in leverings- en ervaringsbeheer (DMXM), online winkeliers, merken en webshops een eenvoudig verzekeringsaanbod.
Winkeliers kunnen snel hun geld terugkrijgen voor zoekgeraakte, gestolen of tijdens de levering beschadigde artikelen. nShift Insurance is een alternatief voor de polissen van vervoerders, waarvan de voorwaarden aanzienlijk kunnen variëren en die vaak lange afwikkelingstijden kennen. Hierdoor kunnen ze hun klanten beter van dienst zijn, loyaliteit opbouwen en bedrijfsrisico’s beperken.
Steeds meer e-commerce aankopen worden gestolen of beschadigd voordat ze de klant bereiken. “Portiekpiraterij”, de diefstal van pakketten die in deuropeningen en op andere “veilige plaatsen” worden achtergelaten, is in 2023 met 57% toegenomen, met een geschat verlies van 236 miljoen euro (200 miljoen pond) alleen al in het VK.3 Volgens gegevens van Cover Genius zijn de kosten voor het vervangen van een artikel 4% hoger dan de oorspronkelijke verzendkosten.
Maarten Tops, directeur Producten bij nShift zegt, “De tijd en kosten voor het vervangen van verloren, beschadigde of gestolen leveringen zullen toenemen naarmate de e-commercemarkt groeit. Hoewel veel vervoerders zelf een verzekering aanbieden, variëren de voorwaarden sterk en kan het lang duren voordat uitbetalingen worden afgehandeld. nShift Insurance is gebaseerd op toonaangevende verzekeraars en biedt dekking die is afgestemd op de behoeften van e-commercebedrijven, voor alle expediteurs waarmee zij werken.”
Voordelen van nShift Insurance
nShift biedt verzekeringen aan voor zijn leveringsbeheerportefeuille, inclusief nShift Ship, Delivery en Transsmart. Voordelen voor winkeliers zijn onder andere:
- Vereenvoudigd proces – expediteur-agnostische, wereldwijde bescherming voor alle beschikbare expediteurs
- Grotere klantloyaliteit – door een naadloos claimproces dat snellere uitbetalingen en snellere vervangingen biedt
- Aangepaste beschermingsopties – zodat winkeliers voldoende worden beschermd voor de producten die ze verkopen
- Gemak – volledig geïntegreerd in de werkprocessen van een winkelier (zoals reserveringen en etiketten afdrukken)
- Geen minimale wachttijden voor het indienen van claims – onderzoeken worden gestart zonder te hoeven wachten tot expediteurs pakketten als verloren of beschadigd markeren
- Snelle uitbetalingen voor goedgekeurde claims – nShift Insurance streeft ernaar 95% van de claims binnen drie dagen na indiening af te handelen
- Vergoedingen in verhouding tot verlies – gelijk aan de volledige winkelwaarde van verloren, gestolen of beschadigde goederen
- Beschermingsopties op maat – die tijdens het traject of op accountniveau kunnen worden toegevoegd
Maarten Tops vervolgt: “Online verkopers en expediteurs doen er doorgaans alles aan om ervoor te zorgen dat klanten hun artikelen in goede staat ontvangen. Maar ongelukken gebeuren. Voor e-commerce en detailhandelaren geeft nShift Insurance meer controle en een grotere gemoedsrust.”
Als onderdeel van nShift’s DMXM (platform voor leverings- en ervaringsbeheer) suite van oplossingen die merken met klanten verbinden, is nShift Insurance beschikbaar voor Delivery, Ship of Transsmart-klanten. Lees meer over nShift Insurance.
Over nShift
Het DMXM-platform (platform voor leverings- en ervaringsbeheer) van nShift ligt aan de grondslag van het succes van e-commerce. Groei buiten de grenzen dankzij constante innovatie en ’s werelds grootste expediteursnetwerk. Bouw klantengetrouwheid op aan de hand van end-to-end tools die de ervaring verbeteren. Voeg gegevens samen in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Maak met nShift van uw levering de vitale link tussen uw merk en uw klanten.
nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com
De tijdsbesparing is gebaseerd op de gemiddelde oplostijd (d.w.z. de duur van de eerste indiening tot de voltooide betaling) voor alle XCover-claims voor transportbescherming op 31 mei 2022 (steekproef = 868) in vergelijking met de gemiddelde tijd in de sector, inclusief de afwikkeling van de betaling (min. 6 dagen) en de periode om een ingediende claim te bevestigen.
1 https://www.amcor.com/insights/blogs/how-much-a-damaged-pack-can-really-cost-your-business
2 Gebaseerd op claimgegevens van nShift-partner Cover Genius
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241008841761/nl/
Contacts
James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941