09:59 uur 30-10-2024

nShift: bezorggegevens garanderen dat retailers niet met lege handen achterblijven na het hoogseizoen

Beter gebruik van bezorggegevens kan besparingen en efficiëntie opleveren voor retailers en magazijnen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– nShift, de wereldleider in bezorg- en ervaringsbeheer (DMXM), benadrukt vandaag vijf manieren waarop retailers besparingen en extra inkomsten kunnen genereren uit de bezorgervaring in de aanloop naar Black Friday en daarna.

Het consumentenvertrouwen in heel Europa is in 2024 sterk hersteld.1 Toch blijven prijzen en kortingen de belangrijkste factoren bij aankoopbeslissingen voor de meeste shoppers voor de Black Friday-winkelbonanza van dit jaar.2 Dit zal de druk op retailers vergroten om tijdens het hoogseizoen flink korting te geven, met negatieve gevolgen voor de winstmarges.

Bedrijven kunnen gegevens gebruiken die tijdens het bezorgproces zijn verzameld om koopjesjagers in het hoogseizoen om te zetten in loyale klanten, terwijl ze tegelijkertijd de winst verhogen.

De gids van nShift, Creating a data-driven delivery experience‘, schetst vijf benaderingen voor het combineren van gegevens van leveringen en verkopen om de winst te verhogen:

  1. Vergelijken en verlagen van vervoerskosten. Last-mile leveringen zijn goed voor meer dan de helft van alle logistieke kosten, maar deze kosten kunnen niet altijd worden verhaald op klanten. Door vervoerstarieven te vergelijken en kortingen te onderhandelen, kunnen retailers hun last-mile kosten verlagen.
  2. Optimaliseren van afrekeningen om de conversie te verbeteren. Net als bij betalingen, ontvangen klanten hun artikelen het liefst op verschillende manieren. Ze willen bijvoorbeeld getekende leveringen voor kwetsbare artikelen, of PUDO (out-of-home Pick Up-/Drop Off-locaties) voor kleding of cosmetica. Door de kassa-ervaring aan te passen aan de behoeften van de klant, kunnen retailers de conversies met wel 20% verhogen.
  3. Verminderen van winstverlies door retourzendingen. De juiste retoursoftware zorgt ervoor dat verkoopbare artikelen snel weer in de schappen kunnen worden gezet. En inzichten in de redenen voor retourzendingen kunnen retailers helpen productbeschrijvingen te verbeteren, zodat meer klanten ‘meteen de eerste keer juist kopen’ om retourzendingen in de toekomst te minimaliseren.
  4. Omzetten van leveringstracking in extra verkoopkansen. Klanten zijn meer betrokken bij e-commercemerken terwijl ze wachten op leveringen dan op enig ander moment in hun traject. Degenen die productpromoties en aanbiedingen kunnen verweven in communicatie en processen na aankoop, profiteren waarschijnlijk meer van herhaalaankopen en upselling.
  5. Opbouwen van klantloyaliteit met geweldige bezorgervaringen. 85% van de shoppers overweegt om ergens anders te kopen na slechts één slechte bezorgervaring. Gewapend met gegevens over elke levering die ze doen, kunnen retailers vervoerderspartners onder druk zetten om verbeteringen aan te brengen en ervoor zorgen dat ze hun beloften aan klanten nakomen.

Maarten Tops, Product Director Enterprise bij nShift, verklaarde: “In hun streven om klanten de beste Black Friday-deals te bieden, zullen veel retailers hun winstmarges tot op het bot verlagen. Maar ze kunnen nog steeds kosten beheersen en efficiëntie opbouwen – en gegevens die tijdens het bezorgproces worden verzameld, vormen de sleutel.

“Deze data vullen een belangrijke blinde vlek in het klanttraject, waardoor retailers een duidelijk inzicht krijgen in elke fase, van de startpagina tot de voordeur. Het stelt hen in staat om het nieuwe jaar in te gaan met inzichten die kunnen helpen kosten te verlagen, loyaliteit op te bouwen en de operationele efficiëntie te stimuleren.”

De Delivery & Experience Management (DMXM)-suite van nShift is een unieke combinatie van bezorgbeheer van ondernemingsklasse, een bibliotheek van meer dan 1000 vervoerders en klantgerichte applicaties. Het biedt een gezamenlijke, end-to-end ervaring van de kassa tot de voordeur.

Lees het volledige rapport: ‘Creating a data-driven delivery experience: how delivery and experience management (DMXM) unlocks business-changing insights for online retailers‘.

Over nShift

Het DMXM-platform (platform voor leverings- en ervaringsbeheer) van nShift ligt aan de grondslag van het succes van e-commerce. Groei buiten de grenzen dankzij constante innovatie en ’s werelds grootste expediteursnetwerk. Bouw klantengetrouwheid op aan de hand van end-to-end tools die de ervaring verbeteren. Voeg gegevens samen in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Maak met nShift van uw levering de vitale link tussen uw merk en uw klanten.

nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com

1 https://economy-finance.ec.europa.eu/document/download/d0bc7d61-d91f-4c67-9c3c-a8b70a075db5_en?filename=Flash_consumer_2024_09_en.pdf

2 https://www.klaviyo.com/uk/wp-content/uploads/sites/2/2024/09/2024-Black-Friday-shopping-trends-report.pdf

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Check out our twitter: @NewsNovumpr