nShift: van ontmoetingsplaats naar ecosysteem: de retailrevolutie van 2025
Nieuwe leidraad toont hoe shoppers op zoek zijn naar retail-raakpunten in hun werkelijke en digitale leven. Maar ze blijven verwachten dat merken en leveranciers aan hun leveringsbelofte voldoen
LONDEN–(BUSINESS WIRE)– De komende 12 maanden zullen de “volgende revolutie in retail” markeren, nu consumenten steeds meer verwachten dat shopping naar hen toe komt. nShift, wereldleider op gebied van leverings- en ervaringsmanagement, heeft een leidraad met trends en prognoses uitgegeven om e-commerce- en logistieke teams te helpen om zich op 2025 voor te bereiden.
De leidraad “De volgende retailrevolutie” verkent hoe e-commerce- en logistieke teams moeten samenwerken om een jaar van monumentale verandering tegemoet te gaan. Al te vaak zien bedrijven retail als een gelegenheid waar klanten een bakstenen winkel binnenstappen of een webshop bezoeken. Volgens de report wordt 2025 anders. Consumenten zullen vewachten dat shopping naar hen toe komt, waar zij zich ook in hun werkelijke of digitale leven bevinden. Retail zal niet langer een ontmoetingsplaats zijn. Het moet meer en meer een ecosysteem worden, met raakpunten opgebouwd rond elk aspect van het leven van een klant.
De report waarschuwt ook dat het niet voldoende zal zijn om te proberen deze klantconnecties tot stand te brengen met op de consument gerichte applicaties en software. Om een echt authentieke klantenervaring te verschaffen, moeten merken en leveranciers in staat zijn om zich aan hun leveringsbeloften te houden.
Om aan de veranderende verwachtingen van klanten te voldoen, moeten retailers en e-commerce leveranciers zich vertrouwd maken met:
- Eengemaakte handel – Ongeveer 99% van de retailers is ervan overtuigd dat een goed uitgevoerde, eengemaakte handelsstrategie een impact heeft op de algehele winstgevendheid, maar 45% mist een duidelijke implementatiestrategie1
- Sociale shopping – volgens TikTok is 75% van haar gebruikers geneigd om iets te kopen terwijl ze de TikTok Shop-app gebruiken2
- Duurzaam shoppen – om en bij 66% van de consumenten is bereid om meer te betalen voor producten van bedrijven die zich ertoe verbinden om een positieve maatschappelijke en milieu-impact uit te oefenen3
Johan Hellman, vicevoorzitter Product & Carrier van nShift, licht toe: “Terwijl de retailwereld misschien verandert, blijft één ding gelijk: voor een klant is er weinig dat meer van belang is dan of de retailer zich aan zijn leveringsbelofte kan houden. Als de levering laat is of naar de verkeerde plaats wordt verzonden, dan riskeert de retailer een klant levenslang te verliezen.
“Al te vaak worden leveringen afgewimpeld als een daad van louter nakoming. Teams denken aan dozen en verpakkingen aan het ene uiteinde van het spectrum en de klantenervaring aan het andere uiteinde. In werkelijkheid omvatten leveringen de sleutel tot het bevorderen van klantenervaring, het verbeteren van efficiëntie en het uitbouwen van de bedrijfsactiviteiten.”
Lees de volledige report: “The next “retail revolution” – how ecom and logistics must work together to embrace monumental change in 2025”
Over nShift:
nShift’s platform voor leverings- en ervaringsbeheer bevordert het succes van e-commerce. Groei zonder grenzen met voortdurende innovatie en ‘s werelds grootste vervoersnetwerk. Bouw klantenbinding op met end-to-end hulpmiddelen die de ervaring verbeteren. Harmoniseer gegevens in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Met nShift maakt u levering de cruciale verbinding tussen uw merk en uw klanten.
_________________________ |
1 https://www.bain.com/insights/the-state-of-unified-commerce-a-bain-and-aptos-study/ |
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241112281793/nl/
Contacts
James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941)