14:18 uur 20-11-2024

UN Tourism bekroont de meest gemeenschapsprojecten in Colombia

CARTAGENA DE INDIAS, Colombia–(BUSINESS WIRE)– De “Innovatie-uitdaging: Toerisme op gemeenschapsbasis: Colombia” werd afgesloten tijdens de zitting van de Uitvoerende Raad. De uitdaging werd gelanceerd om leiders en ideeën in kaart te brengen die helpen bij het bouwen aan een inclusieve toekomst voor de sector in de hele regio. De challenge wordt georganiseerd in samenwerking met het Colombiaanse vice-ministerie van Toerisme en het Nationale Toerismefonds.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20241114018955/nl/

The winners of the community challenge with Zurab Pololikashvili, Secretary General of UN Tourism; Natalia Bayona, Executive Director of UN Tourism; and Luis Carlos Reyes, Minister of Tourism of Colombia. (Photo: Business Wire)

The winners of the community challenge with Zurab Pololikashvili, Secretary General of UN Tourism; Natalia Bayona, Executive Director of UN Tourism; and Luis Carlos Reyes, Minister of Tourism of Colombia. (Photo: Business Wire)

De uitdaging richt zich op ondernemers, gemeenschapsorganisaties en Colombiaanse bedrijven die zich inzetten voor gemeenschapsgericht toerisme om samen te werken aan de ontwikkeling van projecten die Colombia positioneren als een toonaangevende bestemming op het gebied van gemeenschapsgericht toerisme, met een focus op duurzaamheid en veerkracht.

In het kader van de 122e zitting van de Uitvoerende Raad van UN Tourism werden de namen van de winnaars van de uitdaging bekendgemaakt:

Categorie 1: Plattelands- en stedelijke gemeenschappen: Comunidad del Encanto (Boyacá): Brengt acht gemeenschappen met elkaar in contact door een toeristische ervaring met gamefuncties.

Categorie 2: Vrouwen en jongeren: Lunaris (Nariño): Benadrukt de schoonheid van het natuurreservaat El Charmolan door natuurbehoud en visuele verhalen.

Categorie 3: Etnische gemeenschappen: Chiritour (Chocó): Een culturele reis met een focus op lokale tradities langs de Atrato-rivier.

Categorie 4: Gemeenschappen bouwen aan vrede: Museo de Arte y Memoria (Bolívar) [Museum van Kunst en Herinnering (Bolivar)]: Ruimte voor reflectie en empowerment door middel van textielkunst.

Categorie 5: Bedrijven die gemeenschapstoerisme promoten: Raadpleeg: Aanbod van duurzame reiservaringen op 15 bestemmingen, waarbij lokale gemeenschappen worden ondersteund.

Natalia Bayona, uitvoerend directeur Toerisme van de VN, merkte op dat “toerisme op gemeenschapsbasis mensen met alle achtergronden mondiger maakt, inclusief vrouwen, jongeren en sociale groepen na conflicten. Deze voorbeelden laten Colombia’s beste projecten en leiders zien, en maken duidelijk dat innovatie kansen kan creëren.”

VN Toerisme leidt beleid en projecten in lijn met de doelstellingen inzake duurzame ontwikkeling (SDG’s) van de Verenigde Naties. Via de afdeling Innovatie, Onderwijs en Investeringen heeft het 7 wedstrijden voor toeristisch ondernemerschap (UN Tourism Startup Competitions), 6 innovatie-uitdagingen (UN Specific Challenges) en talrijke forums voor toeristische innovatie en technologie (UN Tourism Tech Adventures) ontwikkeld. Hierdoor ontstond een innovatienetwerk dat meer dan 7.000 ondernemers, 500 bedrijven, 400 openbare instellingen, 250 onderwijscentra, 40 starterscentra en 290 investeerders omvat. Deze levendige verbinding heeft meer dan US$ 74 miljoen aan financiering voor nieuwe bedrijven gegenereerd.

De originele brontekst van deze aankondiging is de officiële, gezaghebbende versie. Vertalingen worden alleen ter informatie gegeven en moeten worden vergeleken met de brontekst, die de enige versie van de tekst is die bedoeld is om rechtsgeldigheid te hebben.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

claudia.safont@tinkle.es // +34 607408717

Check out our twitter: @NewsNovumpr