04:46 uur 19-12-2024

nShift: uitdagingen in 2024 zijn de sleutel tot e-commercesucces in 2025

nShift laat zien hoe het beheersen van logistieke uitdagingen in het leveringsproces de deur kan openen naar een revolutie in de klantervaring

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Merken hebben in 2024 te maken gehad met uitdagingen die in het komende jaar groeikansen kunnen opleveren. Het beheersen van logistieke uitdagingen, waaronder in het leveringsproces, kan de mogelijkheid creëren om kosten te verlagen, risico’s te beheren, loyaliteit te vergroten en de omzet te laten groeien.

nShift, de wereldleider in leverings- en ervaringsbeheer, schetst vandaag vijf manieren waarop het oplossen van logistieke en commerciële uitdagingen kansen kan creëren voor toekomstige groei.

Johan Hellman, VP Product & Carrier bij nShift, stelde: “Merken, retailers en magazijnen zien het leveringsproces vaak als een reeks logistieke uitdagingen die overwonnen moeten worden. Maar als het goed wordt gedaan, kan het helpen de omzet te laten groeien, besparingen te ontgrendelen, loyaliteit op te bouwen en risico’s te minimaliseren.

“Als er iets misgaat met de levering, haken klanten waarschijnlijk af bij het merk of de retailer. Maar als het goed gaat, raden ze het bedrijf aan bij vrienden en familie. Daarom is een goede levering de beste manier om een goede eerste indruk te maken.”

1) Opschalen voor het hoogseizoen

Probleem in 2024: bedrijven moesten hun bezorgcapaciteit met wel 50% verhogen tijdens het drukke ‘gouden kwartaal’ aan het einde van het jaar. Dit legt druk op hun vermogen om de belofte van loyaliteitsopbouwende levering na te komen.

Kans in 2025: door het netwerk van vervoerders uit te breiden, kunnen retailers opschalen tijdens drukke periodes. Het betekent ook dat ze een breder scala aan leveringsopties kunnen aanbieden bij het afrekenen. Dit kan de winkelwagenconversies met 20% verhogen.

2) Retourzendingen: de stille moordenaar van winst

Uitdaging in 2024: retourzendingen zijn de ‘stille moordenaar van winst’ in online retail. Zonder een duidelijk retourbeleid zullen mensen niet kopen. Maar het verwerken ervan is kostbaar.

Kans voor 2025: een digitaal retourbeleid creëert de kans op flexibiliteit. Een multichannel retailer kan online kosten in rekening brengen voor retourzendingen, maar deze gratis aanbieden als de klant naar de winkel gaat. Dit creëert een kans om verkeer naar fysieke winkels te leiden, waar mensen in gesprek gaan met verkoopvertegenwoordigers.

3) Duurzaam winkelen

Uitdaging in 2024: shoppers blijven een duurzamere ervaring eisen. Ze willen hun koolstofvoetafdruk verkleinen.

Kans voor 2025: toenemende interesse van consumenten in het milieu geeft merken en retailers de kans om te laten zien dat het bedrijf de waarden van klanten deelt. Ze kunnen dit doen door bij het afrekenen leveringsopties met een lagere uitstoot aan te bieden. Door de emissies van de laatste kilometer bij te houden en te rapporteren, kunnen ze hun vooruitgang op milieugebied aantonen.

4) ‘GenZ-shoppers’ aantrekken

Uitdaging in 2024: Generatie Z, geboren na 1997, heeft steeds meer te besteden. En voorspellers voorspellen dat deze bestedingskracht tot 2030 zal groeien tot $ 12 biljoen1. Als digitale natives eisen ze meer van de online winkelervaring.

Kans voor 2025: door zich te richten op de bezorgervaring, kunnen merken en retailers jonge shoppers de keuze en flexibiliteit bieden waar ze naar verlangen. Alternatieve leveringsopties, zoals PUDO (pick up / drop off)-kluisjes laten shoppers zien dat het bedrijf hun levensstijl en behoeften begrijpt. Steeds meer shoppers – niet alleen de jongsten – verlangen naar een ‘uniforme retailervaring’. Dit betekent dat ze overal willen winkelen en hun producten overal willen krijgen. Als het goed wordt gedaan, maken leveringen dit mogelijk.

5) Klachten van klanten

Uitdaging in 2024: merken en retailers besteden talloze uren aan het afhandelen van WISMO (where is my order)-oproepen en -berichten.

Kans voor 2025: betrouwbare en gebruiksvriendelijke ordertracking kan klanten regelmatige updates geven over de status van hun levering. Hierdoor kan het aantal WISMO-oproepen met 60% afnemen.2 Communicatie over leveringen en retourzendingen wordt veel vaker gelezen dan andere berichten van de retailers. Ze zijn dus een geweldige plek om productpromoties in te verwerken.

nShift heeft een nieuwe informatiehub gelanceerd om retailers en e-commercebedrijven te helpen leveringen lonend te maken in 2025.

Het nShift-oplossingenpakket combineert de beste aspecten van leveringsbeheer met klantgerichte toepassingen. Ons vervoerdersnetwerk bestaat uit meer dan 1000 vervoerders, waardoor retailers, leveranciers en magazijnen een end-to-end leveringsproces kunnen beheren, van afrekenen tot retourneren.

www.nshift.com

Over nShift:

nShift’s platform voor leverings- en ervaringsbeheer bevordert het succes van e-commerce. Groei zonder grenzen met voortdurende innovatie en ‘s werelds grootste vervoersnetwerk. Bouw klantenbinding op met end-to-end hulpmiddelen die de ervaring verbeteren. Harmoniseer gegevens in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Met nShift maakt u levering de cruciale verbinding tussen uw merk en uw klanten.

1 https://nielseniq.com/global/en/landing-page/spend-z/  

2 https://nshift.com/press/retailers-cut-support-calls-by-60pc-through-regular-communication

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Check out our twitter: @NewsNovumpr