Merz Aesthetics onthult globale gegevens over het verband tussen vertrouwen, zelfbevestiging en esthetische behandelingen
Nieuw onderzoek geeft aan dat mensen een esthetische behandeling willen om hun innerlijke zijn op hun uiterlijk voorkomen af te stemmen
RALEIGH, N.C.–(BUSINESS WIRE)– Merz Aesthetics, ’s werelds grootste bedrijf gespecialiseerd in medische esthetiek, maakte vandaag de bevindingen bekend van haar inaugurale globale studie, Pillars of Confidence: Global Insights on Aesthetics and Self-Affirmation . De studie verkent de rol die vertrouwen in het dagelijkse leven en het algehele welzijn speelt, alsook het verband tussen ons innerlijke zijn en onze uiting.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250129831594/nl/
![Graphic: Merz Aesthetics](https://mms.businesswire.com/media/20250129831594/nl/2365682/4/1_2.jpg)
Graphic: Merz Aesthetics
Als onderdeel van haar ‘Confidence to Be’-platform, heeft Merz Aesthetics 15.000 volwassenen van over de hele wereld ondervraagd die in het verleden een esthetische behandeling hebben ondergaan en die ervoor open staan om er een in de nabije toekomst te ondergaan. De ‘Pillars of Confidence’-studie onthulde dat een globale meerderheid van de deelnemers aan de studie een sterk gevoel van zelfvertrouwen heeft, waarbij 72% het eens is met de verklaring: “Ik heb vertrouwen in wie ik ben”.
De bevindingen van de ‘Pillars of Confidence’-studie leggen ook een verband tussen het uiterlijke voorkomen en het innerlijke zelfconcept. Wanneer het specifiek op esthetische behandelingen aankomt, gaf 73% van de respondenten aan dat ze zich “sterker” voelen na een esthetische behandeling, 69% zijn op zoek naar een esthetische behandeling om te weerspiegelen hoe ze zich innerlijk voelen, en 72% geeft aan dat esthetische behandelingen invloed hebben op hoe zij zichzelf zien.
De ‘Pillars of Confidence’-studie werd gevoerd in partnerschap met Ipsos*, wereldwijd een van de grootste bedrijven actief in marktonderzoek en peilingen. Bij de studie waren 15.000 volwassenen uit 15 landen betrokken, in een leeftijdscategorie van 21 tot 75** jaar. Tot de deelnemende regio’s en landen behoorden:
- Azië-Stille Oceaan: China, Zuid-Korea, Thailand
- Europa, het Midden-Oosten & Afrika: Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten
- Latijns-Amerika: Brazilië, Colombia, Costa Rica, Mexico
- Noord-Amerika: Verenigde Staten, Canada
“Sinds Merz Aesthetics bijna vijf jaar geleden een internationaal stand-alone bedrijf werd, heeft het zich ingezet voor ons doel om vertrouwen te bevorderen door mensen te helpen er beter uit te zien, zich beter te voelen en beter te leven. We geloven in het belang om vertrouwen te voelen en wat ervoor zorgt dat iemand zichzelf aanvoelt als de beste versie van zichzelf, hoe men het ook omschrijft,” zegt Bob Rhatigan, CEO van Merz Aesthetics. “Ons ‘Pillars of Confidence’-onderzoek toont aan wat we sowieso al wisten: dat esthetische behandelingen blijkbaar meer doen dan enkel ons uiterlijk verbeteren; zij kunnen mensen helpen om zich sterker te voeren en hun weg naar zelfvertrouwen ondersteunen.”
“De gegevens van de ‘Pillars of Confidence’ tonen aan hoe esthetische behandelingen patiënten in staat stellen om een actieve rol te vervullen om hun zelfperceptie op hun uiterlijke voorkomen af te stemmen,” verklaart Dr. Shannon Humphrey, cosmetisch dermatoloog, medische directeur van Humphrey & Beleznay Cosmetic Dermatology en klinisch geassocieerde professor aan de University of British Columbia. “Als arts zie ik deze impact elke dag. Deze inzichten kunnen ons helpen om onze patiënten beter te begrijpen en hen te steunen terwijl zij aan persoonlijke emancipatie werken, wat uiteindelijk de zorg bevordert die wij verlenen.”
Of het nu de dingen zijn die we zeggen, de mensen waarmee we ons omringen of onze keuzes wat esthetische behandelingen betreft, Merz Aesthetics is ervan overtuigd dat de weg die iedereen aflegt om er op zijn best uit te zien, zich best te voelen en best te leven, uniek is. Met als doel om vertrouwen wereldwijd te bevorderen, hoopt Merz Aesthetics dat de door gegevens ondersteunde inzichten van de ‘Pillars of Confidence’-studie betekenisvolle gesprekken zullen inspireren die nog meer mensen in staat zullen stellen om hun authentieke zelf alle eer te betuigen, zowel innerlijk als uiterlijk.
Voor meer informatie over de ‘Pillars of Confidence’-studie en om een volledige report van de bevindingen te downloaden, gaat u naar www.merzaesthetics.com/confidence.
*Merz Aesthetics. (2025). Pillars of Confidence: Global Insights on Aesthetics and Self-Affirmation. Gesteund door onderzoekspartner Ipsos.
**De leeftijdsgroep in de regio Azië-Stille Oceaan was 21 tot 65 jaar.
Over Merz Aesthetics
Merz Aesthetics is een bedrijf gespecialiseerd in medische esthetiek met een lange geschiedenis waarbij gezondheidszorgprofessionals, patiënten en werknemers de mogelijkheid worden geboden om elke dag met vertrouwen te beleven. We willen mensen van over de hele wereld helpen om eruit te zien, zich te voelen en te leven als de beste versie van zichzelf, hoe men het ook omschrijft. De klinische bewezen productenportfolio omvat injecteerbare producten, hulpmiddelen en huidverzorgingsbehandelingen ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van elke patiënt, met hoge normen wat veiligheid en doeltreffendheid betreft. Merz Aesthetics, dat al meer dan 115 jaar een familiebedrijf is, staat bekend voor het opbouwen van unieke connecties met klanten, die zich als familie voelen. De internationale hoofdzetel van Merz Aesthetics is gevestigd in Raleigh, N.C., in de Verenigde Staten. Wereldwijd is het bedrijf in 90 landen commercieel aanwezig. Het maakt ook deel uit van Merz Group, dat in 1908 werd opgericht en gevestigd is in Frankfurt, Duitsland. Meer informatie vindt u op merzaesthetics.com.
© 2025 Merz North America, Inc. Alle rechten voorbehouden. Merz, Merz Aesthetics en het logo van Merz Aesthetics Confidence To Be zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Merz Pharma GmbH & Co. KGaA in de V.S. en/of bepaalde andere landen.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250129831594/nl/
Contacts
Mediacontact
Merz Aesthetics
Internationale bedrijfscommunicatie
6501 Six Forks Road, Raleigh NC 27615
919-302-3296
media@merz.com