Multiply Group ondertekent een belangrijke investering met CVC en PAI Partners om een meerderheidsbelang (67,91%) te nemen in Tendam, waarbij wordt verwacht dat de transactie Multiply’s operationele EBITDA na consolidatie zal verdubbelen
- Multiply Group bepaalt een nieuwe verticale markt in retail & kleding met Tendam als haar ankerbedrijf, waarmee de aanwezigheid van de Groep in op de consument gerichte sectoren verder wordt verdiept.
- Tendam is Spanjes tweede grootste kledinggroep qua marktaandeel en een van de toonaangevende omnichannel kledinggroepen van Europa, die 1.800 verkoopspunten in meer dan 80 markten exploiteert, waaronder Spanje, Portugal, Frankrijk, de Verenigde Arabische Emiraten en Latijns-Amerika, en merken zoals Women’secret, Springfield en Cortefiel.
- Dit meerderheidsbelang in Tendam is de recentste investeringsactiviteit in verticale markten van Multiply Group, waarbij onlangs om en bij AED 1 miljard werd aangewend om BackLite Media, Excellence Premier Investment en The Grooming Company Holding over te nemen.
ABU DHABI, Verenigde Arabische Emiraten–(BUSINESS WIRE)– Multiply Group PJSC (ADX: MULTIPLY), het investeringsholdingbedrijf gevestigd in Abu Dhabi dat wereldwijd investeert in bedrijven in vier sectoren, Mobiliteit, Media & Communicatie, Energie & Nutsvoorzieningen, en Schoonheid & Wellness, onderworpen aan het correct verkrijgen van alle wettelijke goedkeuringen van de regelgevende instanties, en deze bedrijven vervolgens exploiteert, is akkoord om in Castellano Investments S.À R.L. (het “Bedrijf”) (de eigenaar van Tendam Brands S.A.U en andere filialen) te investeren via een kapitaalstijging die een meerderheidsbelang van 67,91% zal verzekeren. Op die manier wordt Multiply Group meerderheidsaandeelhouder in het Bedrijf, samen met Llano Holdings S.À R.L. en Arcadian Investments S.À R.L., de bedrijfsinvesteringsvehicles voor respectievelijk CVC Funds en PAI Partners, die minderheidsaandeelhouders in het Bedrijf zullen blijven.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250225626052/nl/

Multiply Group signs landmark investment with CVC and PAI Partners to secure a controlling stake in Tendam (Photo: AETOSWire)
Tendam is Spanjes tweede grootste kledinggroep qua marktaandeel en een van de toonaangevende omnichannel kledinggroepen van Europa. Multiply Group zal de volgende groeifase van Tendam in goede banen leiden, gericht op verdere internationale uitbreiding en ontwikkeling van het omnichannel ecosysteem van de groep. De transactie is onderworpen aan de goedkeuring van de pertinente regelgevende instanties.
Met deze investering is de aanwezigheid van Multiply Group in de retail- en kledingsector een feit, waarbij Tendam als anker voor de nieuwe verticale markt dient. Dit akkoord markeert de eerste grote investering van Multiply Group in Europa, het vertegenwoordigt een aanzienlijke geografische groei en verdiept haar aanwezigheid in op de consument gerichte activiteiten nog meer.
Sinds 2020 levert Tendam consistente groei, kwartaal per kwartaal, en consolideert het haar bedrijfsmodel in belangrijke markten met een stijgende internationale voetafdruk. Eind januari 2025 piekte de totale omzet van Tendam voor de laatste twaalf maanden (LTM) op ca. €1,4 miljard, met een EBITDA post IFRS-16 van €341 miljoen.
Samia Bouazza, CEO van de Group en algemeen directeur van Multiply Group, verklaart: “Het meerderheidsbelang in Tendam bekroont drie strategische doelen voor Multiply Group: het stelt ons in staat om ons engagement om dubbelcijferige EBITDA-groei te creëren verder te bevorderen. Het markeert onze eerste stappen in de retail- en kledingsector waar we actief wilden worden en waarvan we geloven dat er belangrijk groeipotentieel in bestaat. En tot slot is deze overname een tastbare stap in onze inspanning voor wereldwijde uitbreiding, die de Group op strategische wijze positioneert om haar internationale portfolio de komende jaren verder uit te bouwen.”
Tendam is een pionier in de omnichannel kledingretailsector geworden, aanwezig in meer dan 1.800 verkoopspunten in bijna 80 landen op vier continenten. Het omvat twaalf eigen merken die in hoofdzaak gepositioneerd zijn in het premium massamarktsegment (Women’secret, Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Hoss Intropia, Slowlove, High Spirits, Dash & Stars, OOTO, HI&BYE, Milano, en de lijn voor kinderkledij Springfield Kids), maar ook bijna 200 merken van derden, goed ingeburgerde getrouwheidsclubs, marktleidende technologische capaciteiten, een uitgebreid netwerk van meer dan 1.800 verkoopspunten (met inbegrip van rechtstreeks geëxploiteerde winkels, corners en franchises) en online verkoop.
Vanuit strategisch perspectief vormt deze overname een belangrijke kans voor Multiply Group om verder te bouwen op Tendams platform van merken en sterke prestaties om toekomstige groei aan te zwengelen dankzij toegang tot de internationale kledingretailmarkt, die goed is voor een slordige €1,3 biljoen.
De zet volgt na een reeks recente overnames en verticale uitbouwactiviteiten van Multiply Group, waar het met succes een meerderheidsbelang heeft verworven in Excellence Premier Investment, Media 247, BackLite Media en The Grooming Company Holding, en haar efficiëntiejaardoelstellingen voor 2024 heeft overtroffen.
Jaume Miquel, voorzitter en CEO van Tendam, licht toe: “Sinds de implementatie van de Tendam 5.0-strategie, heeft Tendam een uitzonderlijke groei gekend, onderbouwd door de creatie van een uniek, ongeëvenaard omnichannel ecosysteem. De investering van Multiply Group is een ondersteuning van die strategie en zorgt voor meer capacieit om die groei te versnellen. Evenzo bieden CVC Funds en PAI, via Llano en Arcadian, continuïteit en een sterk, grondig begrip van het bedrijf. Al onze investeerders, in partnerschap met een geëngageerd managementteam, zijn de beste garantie voor verdere groei en succes.”
Caroline Goergen, directeur van Llano Holdings S.à r.l., verklaart: “We zijn opgetogen om met Multiply Group samen te werken en Tendam verder te steunen in deze nieuwe groeifase. We zijn het managementteam van Tendam dankbaar: zij hebben een uniek ecosysteem van merken tot stand gebracht en het bedrijf op de markt met kop en schouders laten uitsteken. We blijven enthousiast over de groeivooruitzichten van Tendam en onze verdergezette investering.”
Laura Muries, Partner & Hoofd van Spanje voor PAI’s vlaggenschipfonds, gaf volgend commentaar: “Sinds onze investering in 2017, is het partnerschap met Tendam een succesvolle weg van transformatie, aangestuurd door een uitzonderlijk team. Vandaag is Tendam een toonaangevend en zeer winstgevend omnichannel bedrijf met unieke toegang tot 24 miljoen klanten en een consistente groei boven het marktgemiddelde. We zijn bijzonder tevreden om het bedrijf verder te steunen om deze nieuwe strategie op internationaal vlak verder te ontwikkelen.”
Multiply Group kreeg advies van Greenhill (een filiaal van Mizuho), Hogan Lovells en KPMG voor deze transactie. Castellano en haar huidige aandeelhouders kregen advies van Uria Menendez. Ramón Hermosilla Abogados en Latham & Watkins LLP waren eveneens juridische adviseurs bij deze transactie.
Multiply Group behaalde sterke prestaties in 2024 in belangrijke metrieken, wat versterkt werd door haar marktleidende positie in de sectoren van mobiliteit, media, en schoonheid. De omzet van de Group steeg met 56% op jaarbasis, waarbij de piek van AED 2 miljard werd overschreden, en was aangedreven door tweecijferige organische groei binnen alle verticale markten, wat resulteerde in EBITDA-groei van de Group met 15%, tot AED 1,9 miljard.
*Bron: AETOSWire
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250225626052/nl/
Contacts
Voor meer informatie neemt u contact op met:
Wassim El Jurdi
Multiply Group
Gsm: +971 56 105 9595
E-mail: wassim@multiply.ae
Rawad Khattar
Weber Shandwick
Gsm: +971 56 336 2131
E-mail: rkhattar@webershandwick.com