17:54 uur 12-10-2022

Canva kondigt meer dan 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers aan na lancering van Visual Worksuite

Betaalde acceptatie door teams verdrievoudigt in minder dan een jaar, terwijl consumenten, bedrijven en scholen de visuele communicatiesuite van Canva omarmen.

SYDNEY–(BUSINESS WIRE)– Canva, het wereldwijde visuele communicatieplatform, heeft vandaag aangekondigd dat maandelijks meer dan 100 miljoen mensen in 190 landen het platform gebruiken. De sterke groei volgt op de recente lancering van Canva’s Visual Worksuite, waarbij het platform meer dan 15 miljoen extra maandelijkse actieve gebruikers krijgt naarmate teams, scholen en werkplekken de mogelijkheid omarmen om visueel te communiceren, op elk apparaat, van overal ter wereld.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20221012005417/nl/

(Graphic: Canva)

(Graphic: Canva)

“We zijn ongelooflijk trots om dit mijlpaalmoment te markeren in onze missie om de hele wereld in staat te stellen te ontwerpen,” aldus mede-oprichter en CEO van Canva, Melanie Perkins. “Visuele communicatie is nu belangrijker dan ooit. Onze aanhoudende groei toont de enorme vraag naar een collaboratief, eenvoudig en alles-in-één platform dat alle soorten teams, op alle soorten werkplekken, in staat stelt hun creativiteit te ontsluiten en hun doelen te bereiken zonder complexiteit.”

De aanhoudende groei van Canva is het bewijs dat het bedrijf in snel tempo het favoriete visuele communicatieplatform wordt in elk soort team en op elke werkplek. Het gebruiksgemak, de collaboratieve aard en de breedte van de productsuite van Canva hebben geleid tot een toenemende acceptatie over de hele wereld, waarbij het gebruik op de werkplek in een groot aantal verschillende beroepen en industrieën is toegenomen. Deze vraag wordt bewezen door de meer dan 10.000 huidige banen op LinkedIn die Canva als een gewenste vaardigheid vermelden door bedrijven als American Express, Amazon, TikTok, LEGO en Google.

“Canva is een hulpmiddel van onschatbare waarde voor ons bedrijf en heeft de manier waarop onze creatieve en sociale teams met elkaar samenwerken getransformeerd door het voor het personeel gemakkelijker te maken om nieuwe ontwerpen te maken op een manier die de merkconsistentie handhaaft,” verklaart Marissa Kraines, Vice President Social & Content Marketing bij Salesforce. “Het heeft ons team ook in staat gesteld om best practices te schalen als het gaat om visuele communicatie in het hele bedrijf, zodat we boeiende inhoud kunnen creëren op al onze sociale en eigen kanalen.”

Communicatie wordt steeds visueler en de wereld van het werk is nog nooit zo mondiaal geweest, waardoor eenvoudige ontwerpvaardigheden en naadloze samenwerking belangrijker zijn dan ooit tevoren. Naarmate de vraag naar visuele communicatie op de werkplek toeneemt, blijft Canva toegewijd aan het bouwen van een volledige reeks visuele communicatieproducten die het moderne personeelsbestand versterken voor de toekomst van werk, in elke branche.

Over Canva

Canva, gelanceerd in 2013, is een gratis online platform voor visuele communicatie en samenwerking met als missie om iedereen ter wereld in staat te stellen te ontwerpen. Met een eenvoudige gebruikersinterface met slepen en neerzetten en een breed scala aan sjablonen, variërend van presentaties, documenten, websites, afbeeldingen op sociale media, posters, kleding tot video’s, plus een enorme bibliotheek met lettertypen, stockfotografie, illustraties, videobeelden en audioclips, kan iedereen een idee opdoen en iets moois maken.

Downloadbare activa

Klik hier

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de pers:
Grace Langford

press@canva.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr