04:00 uur 06-09-2023

De Asahi Glass Foundation: enquête naar het bewustzijn over milieuproblemen bij het grote publiek (in Japan en 24 andere landen)

Klimaatverandering werd als hoofdprobleem aangeduid

TOKIO–(BUSINESS WIRE)– De Asahi Glass Foundation, onder voorzitterschap van Takuya Shimamura, voerde een online enquête uit bij 13.500 mensen in Japan en 24 andere landen in totaal, met 6.589 deelnemers tussen 18 en 24 jaar, en 6.911 deelnemers tussen 25 en 69 jaar. Het was de bedoeling om bewustzijn en actie ten overstaan van milieuproblemen te beoordelen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20230905245466/nl/

Environmental Issues Thought to be Most Pressing in Participants' Country or Region of Residence (Graphic: Business Wire)

Environmental Issues Thought to be Most Pressing in Participants’ Country or Region of Residence (Graphic: Business Wire)

  • In het algemeen gaven de deelnemers “klimaatverandering” als het dringendste milieuprobleem aan in het land of de regio waar zij wonen, en zij uitten hun bezorgdheid over extreme weersomstandigheden. Daarna volgden “maatschappij, economie en milieu, beleid, maatregelen” en “waterbronnen”.
  • De deelnemers kozen Japan als het land dat vorderingen maakte op het vlak van publiek bewustzijn en actie ten overstaan van milieuproblemen, gevolgd door de Verenigde Staten en China.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

DE ASAHI GLASS FOUNDATION

Toshihiro Tanuma, PhD

TEL: +81 3 5275 0620

E-mail: post@af-info.or.jp

Check out our twitter: @NewsNovumpr