Cleo neemt ECS International over om de wereldwijde invoering van Ecosystem Integration te versnellen
Overname van in Nederland gevestigde technologiepartner verrijkt de Benelux met Cleo’s B2B integratie-expertise, met de belofte de Europese toeleveringsketens efficiënter te maken
HOORN, Nederland & ROCKFORD, Ill.–(BUSINESS WIRE)– Cleo, de pionier en internationale leider van de Ecosystem Integration-softwarecategorie en provider van het Cleo Integration Cloud (CIC) platform, maakte vandaag bekend dat het ECS International (ECS) heeft overgenomen, een van haar zakenpartners waarmee al geruime tijd werd samengewerkt. ECS is een integratietechnologiebedrijf gevestigd in Hoorn, in Nederland. Er werden geen voorwaarden voor deze transactie onthuld.
ECS werd in 1999 opgericht en is sinds 2005 een partner van Cleo. Het bedrijf levert technologieoplossingen voor honderden Europese klanten, die nu allemaal rechtstreeks profiteren van de categorieleidende innovatie waarvan andere klanten van Cleo genieten die Cleo Integration Cloud gebruiken.
“Deze nieuwe stap in Cleo’s wereldwijde expansie is bijzonder strategisch omwille van twee belangrijke redenen,” zegt Mahesh Rajasekharan, voorzitter en CEO van Cleo. “Vooreerst kunnen we nu, gezien Cleo’s snelle groei en schaalbaarheid, onbeperkte waarde leveren aan onze multinationale ondernemingsklanten die behoeften op gebied van de uitvoering van de toeleveringsketen in Europa hebben. Ten tweede dient de Benelux als een belangrijk kruispunt voor vele Europese toeleveringsketens. Vanuit deze centrale locatie zal Cleo’s ecosysteemintegratietechnologie Europese toeleveringsketens efficiënter maken, grensoverschrijdende handel afhankelijker en ecosysteemhandelspartnerrelaties waardevoller.”
Volgens een recent rapport van Accenture materialiseert zo’n 30 procent van de toegevoegde waarde van goederen geproduceerd in Europa dankzij goed werkende grensoverschrijdende toeleveringsketens. Gezien de economische verstoringen die voor Europa momenteel een uitdaging vormen, benadrukt dit feit hoe belangrijk het voor bedrijven is om op proactieve wijze uitdagingen voor de soepelheid van toeleveringsketens aan te pakken en concurrentieel te blijven.
Cleo heeft een bewezen technologie-expertise in eCommerce en omnichannel, naast diepgaande expertise in toeleveringsketens binnen de maaksector, logistiek, retail en distributie. In combinatie met haar hoogwaardige ecosysteemintegratieplatform en serviceaanbiedingen, is Cleo goed geplaatst om een belangrijke differentiator te worden voor bedrijven gevestigd in Europa, of multinationals die wereldwijd zaken doen.
“Door formeel een centrale aanwezigheid in Continentaal Europa tot stand te brengen om hun bestaande voetafdruk in het Verenigd Koninkrijk aan te vullen, getuigt Cleo van haar engagement om waarde te leveren door de meest gesofisticeerde B2B-integratieoplossing van vandaag — Cleo Integration Cloud — aan Europese bedrijven aan te bieden net wanneer zij die het meest nodig hebben,” zegt Ben Rinkel, oprichter en CEO van ECS.
Met onmiddellijke ingang wordt ECS een dochteronderneming die volledig in handen is van Cleo. De bedrijven anticiperen geen onderbreking in de klantendienst wanneer ECS een onderdeel van de Cleo-organisatie wordt. Het vlaggenschipproduct van ECS, ECS X4Connect, wordt verder ondersteund en zal naar verwachting voordeel halen uit diepere technische ondersteuning en productinnovatiemogelijkheden.
Rajasekharan legt verder uit: “De belofte van Cleo’s merk bestaat erin organisaties te helpen om te leveren volgens hun verbintenissen – bij interne en externe ecosysteembelanghebbenden – aan de hand van betere soepelheid en veerkracht in de toeleveringsketens. ECS heeft een bewezen trackrecord voor het leveren van uitmuntendheid, en samen kunnen we nu onze merkervaring verder binnen Europa uitbreiden.”
Voor meer info over Cleo en haar softwareservices en sectoroplossingen, gaat u naar de website van het bedrijf: www.cleo.com.
Over ECS International
ECS International verbindt organisaties over de hele wereld. We helpen klanten om gegevens snel en veilig uit te wisselen. Op die manier verbeteren we hun concurrentiële vermogen. Sinds 1999 hebben we meer dan 1.000 succesvolle implementaties voltooid voor klanten in onder andere de transportsector en de logistiek, de farmaceutische sector, retail en groothandel. Cleo is bij hert ruime klantenbestand van ECS geprezen om haar MFT- en EDI/Data Integration-technologie met merknamen zoals Cleo Clarify, Harmony, LexiCom en VLTrader.
Cleo’s nieuwe kantoor in Hoorn zal gevestigd zijn op de locatie van het voormalige ECS – De Factorij 47C, 1689 AK Zwaag, Hoorn, Nederland. Het telefoonnummer blijft ongewijzigd: +31 229 574331. Voor algemene informatie neemt u contact op met sales@cleo.com of ecsupdate@ecsinternational.eu.
Over Cleo Integration Cloud
Cleo Integration Cloud (CIC) is een op de cloud gebaseerd integratieplatform, speciaal ontworpen om kritieke ecosysteemintegratieprocessen te ontwikkelen, te bouwen, te exploiteren en te optimaliseren. Het CIC-platform zorgt voor end-to-end integratiezichtbaarheid binnen API-, MFT-, EDI- en niet-EDI-integraties, die technische en bedrijfsgebruikers het vertrouwen geven om snel handelspartners te werven, integratie tussen applicaties mogelijk te maken en winstgenererende bedrijfsprocessen te versnellen. Op het platform hebben bedrijven de keuze uit self-service, beheerde services of een gemengde aanpak, die volledige flexibiliteit en controle over hun B2B-integratiestrategie verzekert.
Over Cleo
Cleo is een ecosysteemintegratiesoftwarebedrijf dat zich toelegt op het helpen van bedrijven om hun leveringsverbintenissen na te leven, ervoor zorgend dat het potentieel van elke klant wordt verwezenlijkt aan de hand van oplossingen die het eenvoudig maken om waarde te ontdekken en te creëren via de verplaatsing en integratie van B2B-bedrijfsgegevens. Cleo geeft klanten strategische “outside-in” zichtbaarheid in de kritieke end-to-end bedrijfsstromen die plaatsvinden via hun ecosystemen van partners en klanten, marktplaatsen en interne cloud en on-premise applicaties. Onze oplossingen stellen teams in staat om bedrijfssoepelheid aan te sturen, onboarding te versnellen, de modernisering van belangrijke bedrijfsprocessen te vergemakkelijken en nieuwe inkomstenstromen aan te boren door hun digitale ecosysteem te herwerken en opnieuw vorm te geven via robuuste applicatie-, B2B- en gegevensintegratietechnologieën. Voor meer informatie gaat u naar www.cleo.com of bel op het nummer +1.815.282.7695.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20231214989940/nl/
Contacts
Kathleen See
10Fold Communications voor rekening van Cleo
cleo@10fold.com