nShift: retailers worden aangespoord om lessen te trekken uit het seizoen van de zomerverkoop
Merken hebben nood aan een “paradigmaverschuiving” in hun houding ten overstaan van leveringen om het succes van piekseizoenen veilig te stellen
LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Een mislukking om de omnichannel-ervaring te beheren kan voor het succes van de zomerverkoop een nekslag betekenen, aldus een nieuw rapport. nShift argumenteert dat retailers uit de zomer lessen moeten trekken en deze lessen moeten toepassen op de voorbereidingen van Black Friday en de kerstverkoop. Om dit tot een goed einde te brengen, is een paradigmaverschuiving nodig in hun mening met betrekking tot leveringen.
nShift is wereldleider op gebied van DMXM (delivery & experience management). Het is koploper in het beheer van de ervaring na de aankoop en in multi-carrier verzendsoftware. In een nieuw rapport, “Learning from summer sales”, verkent nShift hoe retailers het graag beter willen doen om:
- de omnichannel-ervaring te beheren – door de manieren te vereenvoudigen om online en instore te laten samenwerken, kunnen retailers dingen naar een grotere hap uit de taart van de koopjesjacht tijdens belangrijke verkoopevenementen
- de aandacht op klantengetrouwheid te richten – heel wat retailers denken dat ze kansen hebben gemist om sterkere relaties met hun klanten te smeden. Alles wat retailers kunnen doen om een positieve ervaring tot stand te brengen met klanten die voor de eerste keer bij hen iets kopen, opent de deur naar een langdurige relatie
- uit gegevens te leren – het probleem schuilt gedeeltelijk in het feit dat een groot deel van relevante gegevens uit het leveringsproces in verschillende systemen en soms zelfs in verschillende organisaties is te vinden
- schaal en capaciteit te leveren – zo’n 85% van de online shoppers geven aan dat een povere leveringservaring hen ervan weerhoudt om bij die retailer nog eens iets te bestellen.1 Maar tijdens perioden waarin de vraag groot is, hebben bepaalde retailers moeite om te leveren
- internationaal te verzenden – online shoppers verwachten steeds meer dat ze bij retailers van over de hele wereld iets kunnen kopen. Het is van cruciaal belang dat opslagplaatsen vlot iets naar het buitenland kunnen verzenden en de shoppers op de hoogte kunnen houden over de status van hun levering
Sean Sherwin-Smith, post-purchase productdirecteur bij nShift, geeft volgend commentaar: “Door na te denken over wat het tijdens de zomerverkoop wel en niet goed deed, kunnen retailers nog voor het heel belangrijke ‘piekseizoen’ naar het einde van het jaar toe bijsturen. De laatste maanden van 2024, met de Singles’ Day, Black Friday en het kerstshoppingseizoen, vormen een geweldige kans op verkoop voor retailers. Dit is vaak wanneer zij de meeste winst maken.
“Al te vaak zijn retailers zich niet bewust hoe de leveringservaring hen kan helpen om hun prestaties op te krikken. Leveringen worden gewoonlijk betutteld als enkel een logistieke aangelegenheid, een wereld van dozen en pakjes. In werkelijkheid bevatten leveringen de sleutel voor het ontsluiten van klantengetrouwheid, het verhogen van de omzet en het verbeteren van de prestaties. De juiste leveringservaring tot stand brengen zal van groot belang zijn om piekprestaties te bereiken.”
Het rapport toont aan hoe DMXM (delivery & experience management) met nShift als centraal moet worden beschouwd om uit de zomerverkoop lessen te trekken en deze toe te passen op strategieën voor piekseizoenen. Het combineert de belangrijkste componenten van leveringsbeheer, zoals een bibliotheek van meer dan 1000 expediteurconnecties, met op de klant gerichte applicaties die checkout- en retourinterfaces en communicaties met de klant beheren. Zo kunnen retailers een geconnecteerde leveringservaring van de checkout tot aan de voordeur creëren.
Lees het volledige rapport “Learning from summer sales: how delivery & experience management (DMXM) can help retailers perfect their peak-season offer by applying lessons from June discounts”
nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com
1 https://www.ipsos.com/en/ecommerce-marketplaces-delivery-experience
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240807812843/nl/
Contacts
Robin Grainger, robin.grainger@fourteenforty.uk, +44(0)7941 551318