16:47 uur 19-08-2024

Xsolla organiseert een reeks spreeksessies over game-monetisatie en -ontwikkeling in het post-DMA-tijdperk

Informatieve spreeksessies op Devcom georganiseerd door Xsolla, met kennisdeling over best practices, de toekomst van de videogame-industrie en stappen die ontwikkelaars moeten volgen om succesvol te zijn

KEULEN, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– Xsolla, een wereldwijd videogame-handelsbedrijf, zal een reeks sessies presenteren op de Devcom Developer Conference 2024 en aanwezig zijn op Gamescom 2024, ‘s werelds grootste computer- en videogame-evenement, van 19 t/m 23 augustus in Keulen, Duitsland. Xsolla organiseert zes informatieve spreeksessies op Devcom, waaronder twee over best practices voor webshopontwikkeling en een Partner Spotlight.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240818386862/nl/

(Graphic: Xsolla)

(Graphic: Xsolla)

“Dit is een cruciaal jaar in de ontwikkeling van mobiele games en voor het bouwen van games in Europa en wereldwijd,” gaf Chief Marketing and Growth Officer, Berkley Egenes, van Xsolla te kennen. “Deze sessies behandelen verschillende onderwerpen, waaronder best practices voor betrokkenheid, succesregels voor het opzetten van een webwinkel, de toekomst van de gamesector, benaderingen voor community-betrokkenheid, de status van backend-technologie en hoe vijf belangrijke valkuilen vermeden kunnen worden.”

Xsolla zal op Gamescom exposeren in hal 2.2, stand #A-030-B-037. Bezoekers kunnen Xsolla-experts ontmoeten en deelnemen aan demonstraties van de nieuwste oplossingen en aanbiedingen die zijn ontworpen om spelers en ontwikkelaars in 2024 mogelijkheden te bieden voor cross-play en betaling.

“Het is een ongelooflijke kans om in contact te komen met de levendige game-ontwikkelingscommunity, onze inzichten te delen en spreeksessies te organiseren waarvan we hopen dat ze inspireren en informeren,” aldus Egenes. “Deelnemen aan deze evenementen is altijd een opwindende ervaring en we kunnen niet wachten om contacten te leggen met andere ontwikkelaars en professionals uit de industrie.”

Agenda voor Xsolla-sprekersessies:

Wanneer: maandag 19 augustus 2024, 13:00 – 13:30 uur

Locatie: Xsolla-podium #5, 1e verdieping, Confex Center, Devcom

Onderwerp: best practices voor betrokkenheid van toonaangevende ontwikkelaars van mobiele games in EMEA

Ontdek hoe de oplossingen van Xsolla, ontworpen voor ontwikkelaars van mobiele games, direct de omzet en betrokkenheid van spelers kunnen verhogen, ook buiten app stores. In deze sessie delen Josephine Friday, Sales Director, VS, en Berkley Egenes, Chief Marketing and Growth Officer bij Xsolla, samen met Joan Lluis, Producer bij Tilting Point, technieken en verkennen ze strategieën om uw mobiele monetisatie-inspanningen te verbeteren. Sinds 2020 is Xsolla wereldwijd leider in mobiele game-monetisatie door oplossingen te ontwikkelen, waaronder Web Shop, SDK, Instant Web Shop en handleidingen voor best practices die een primeur in de branche zijn. Mis deze kans niet om te leren van de experts in de branche.

Wanneer: maandag 19 augustus 2024, 13:30 – 14:00 uur

Locatie: Xsolla-podium #5, 1e verdieping, Confex Center, Devcom

Onderwerp: Groeien in levels: de toekomst van gaming

Doe mee met branche-experts Nick Grant, Interim CEO van 80 Level, Kasper Weber, oprichter en CEO van Beyond Creative, Alexander Fernandez, CEO van Streamline Media Group en Bridget Stacy, VP Marketing bij Xsolla, voor een visionaire discussie over de toekomst van de gamingindustrie in de komende 5 jaar. Bij dit gesprek wordt gebruik gemaakt van bedrijfseigen en openbare gegevens, inzichten van partners en Xsolla’s uitgebreide netwerk van gamingprofessionals. We duiken in verwachte ontwikkelingen, innovatieve trends en transformatieve veranderingen. Belangrijke onderwerpen omvatten prestatieprognoses, vergelijkingen met andere opkomende industrieën en gedetailleerde vooruitzichten over hoe gaming zich zal ontwikkelen en de wereldwijde markt zal beïnvloeden. Mis deze kans niet om waardevolle inzichten te krijgen en u voor te bereiden op de dynamische veranderingen die de gamewereld te wachten staan.

Wanneer: maandag 19 augustus 2024, 14:00 – 14:30 uur

Locatie: Xsolla-podium #5, 1e verdieping, Confex Center, Devcom

Onderwerp: Hoe uw studio te laten mislukken in 5 eenvoudige stappen

Deze sessie, geleid door Manny Hachey, Accelerator Program Director bij Xsolla, is bedoeld voor nieuwe oprichters en teams die hun eerste startup willen opzetten. Dit gesprek is relevant voor elk product, platform of doelgroep en helpt u om vijf grote zakelijke valkuilen te vermijden. Manny Hachey deelt nu met u zuurverdiende, pijnlijke lessen om ervoor te zorgen dat u in de toekomst niet dezelfde fouten maakt.

Wanneer: dinsdag 20 augustus 2024, 11:30 – 12:00 uur uur

Locatie: Xsolla-podium #5, 1e verdieping, Confex Center, Devcom

Onderwerp: Community voorop: uitgevers- en indie-benaderingen voor community-betrokkenheid

De grootste uitdaging voor ontwikkelaars vandaag de dag is vindbaarheid. Ontwikkelaars kunnen niet langer alleen op uitgevers vertrouwen voor inspanningen in verband met het opbouwen van een community. In deze informele chat bespreken Andrei Podoprigora, medeoprichter en CEO van Forklift Interactive, Nathan Sölbrandt, Business Development Director – EMEA bij Xsolla, en Jan Halwe, Business Development Manager bij ByteRockers’ Games, verschillende aspecten van community-opbouw in 2024: van iteratieve feedback tijdens de ontwikkeling tot voortdurende betrokkenheid na de lancering. Deze presentatie omvat diverse perspectieven op het effectief laten groeien en verbinden van een community in het moderne digitale landschap.

Wanneer: dinsdag 20 augustus 2024, 12:00 – 12:30 uur

Locatie: Xsolla-podium #5, 1e verdieping, Confex Center, Devcom

Onderwerp: 5 succesregels voor het creëren van een webshop voor uw mobiele game

Webmonetisatie voor mobiele games via webshops blijft een hot topic in de videogame-industrie. Met bijna 400 voltooide webshops onthult Artem Liubutov, Director Products (Monetization) bij Xsolla, 5 regels voor succes om u te helpen het maximale uit uw webshop te halen. Hij presenteert de beste manieren om extra waarde te behalen, frictie te verminderen, LiveOps op te zetten en uw webshop naar succes te leiden.

Wanneer: dinsdag 20 augustus 2024, 12:30 – 13:00 uur

Locatie: Xsolla-podium #5, 1e verdieping, Confex Center, Devcom

Onderwerp: Gaming-backend: bouwen of kopen

Nu de consumentenvraag naar online- en multiplayer-gaming blijft toenemen, vragen ontwikkelaars in de hele sector zich af of ze een gaming-backend moeten bouwen of kopen voor hun volgende project. Doe mee met Matthew Morris, Chief Commercial Officer bij Code Wizards, terwijl hij een panel van experts leidt, waaronder Jean-Philippe Steinmetz, hoofd van Xsolla Backend, Alexander Bergendahl, CEO van LootLocker, en Tim Morten, oprichter en CEO van Frost Giant Studios, om de staat van backend-technologie te verkennen en deze cruciale vraag te beantwoorden.

Bezoekers kunnen Xsolla bezoeken in hal 2.2, stand #A-030-B-037, waar live demonstraties van Xsolla’s Payments, Web Shop, Mobile SDK en Backend worden gegeven tijdens het evenement. Het team van experts van Xsolla zal aanwezig zijn om vragen te beantwoorden, inzichten te bieden en te bespreken hoe deze tools kunnen worden aangepast aan de unieke behoeften van elke ontwikkelaar en uitgever.

Ga voor meer informatie, contact en het boeken van bijeenkomsten met Xsolla op de Devcom Developer Conference en Gamescom 2024 naar xsolla.events/devcom24

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd videogame-handelsbedrijf met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal zijn ontworpen voor de industrie. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden gameontwikkelaars en -uitgevers van alle omvang geholpen hun games wereldwijd en op meerdere platforms te financieren, op de markt te brengen, te lanceren en te gelde te maken. Als innovatieve leider in gamehandel is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en monetisatie op te lossen om onze partners te helpen meer geografische gebieden te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers wereldwijd op te bouwen. Met hoofdkantoor en vestiging in Los Angeles, Californië, en met kantoren in Montreal, Londen, Berlijn, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokio en steden over de hele wereld, ondersteunt Xsolla grote gametitels zoals Valve, Twitch, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo en meer.

Ga voor meer informatie naar xsolla.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Derrick Stembridge

Director Public Relations, Xsolla

d.stembridge@xsolla.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr