03:39 uur 05-09-2024

nShift: retailers worden aangespoord om klantengegevens te integreren, omdat 84% van de executives met datasilo’s worstelt

Nieuwe leidraad van nShift vestigt de aandacht op niet-aangeboorde gegevens binnen leveringsprocessen en processen na de aankoop

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Uiteenlopende gegevens kunnen ervoor zorgen dat retailers cruciale commerciële kansen missen, gezien 84% van de executives opbiecht dat zij de gevolgen van “datasilo’s” hebben ondervonden.1 Hierdoor lopen zij cruciale gegevens uit het leveringsproces mis, die vaak in verschillende systemen en meerdere bedrijven schuilen.

In een nieuw rapport moedigt nShift, wereldleider op gebied van DMXM (experience & delivery management), retailers aan om alles te halen uit gegevens gegenereerd tijdens de levering en de ervaring na de aankoop.

Retailers maken steeds meer gebruik van grote gegevensverzamelingen om hun verkoop en hun activiteiten te helpen verbeteren. Een nieuw rapport van nShift, getiteld “Een op gegevens gebaseerde leveringservaring tot stand brengen”, betoogt dat retailers al te vaak cruciale inzichten uit het leveringsproces en het proces na de aankoop missen. Dergelijke gegevens zitten doorgaans in silo’s verspreid over de organisatie – of bij externe expediteurbedrijven – waardoor het moeilijk is om die doeltreffend te gebruiken.

Sean Sherwin-Smith, post-purchase product director van nShift, licht toe: “Het leveringsproces is een fantastisch voorbeeld van waar retailers op een schat van niet-aangeboorde gegevens zitten. Informatie uit hun leveringsproces en proces na de aankoop kan een heus licht werpen op hoe retailers en magazijnen de efficiëntie kunnen verbeteren, de klantenervaring moderniseren en eenmalige aankopen in levenslange klantenrelaties kunnen omzetten.

“Het probleem is dat retailers de neiging hebben om het afhandelingsproces en de klantenervaring als twee aparte dingen te beschouwen. Hierdoor zitten gegevens in niet met elkaar verbonden systemen en worden ze zelden gecompileerd en geanalyseerd. Alleen door leveringen en klantenervaringen samen te brengen, kunnen retailers cruciale inzichten aanboren en op gegevens gebaseerde groeistrategieën tot stand brengen.”

Het nieuwe rapport van nShift verkent hoe het aanwenden van gegevens uit de levering en de ervaring na de verkoop retailers kan helpen:

  1. Om verzendkosten te optimaliseren en te verminderen – hoe meer toegang een retailer of magazijn tot verzendkosten en prestatiegegevens heeft, hoe makkelijker zij de meest kosteneffectieve laatste-mijl leveringsoptie voor elke zending kunnen kiezen
  2. Conversies bij de check-out te verbeteren – door te verzekeren dat shoppers de leveringsoptie die zij wensen bovenaan het lijstje van keuzemogelijkheden zien staan
  3. Betere communicatie met klanten tot stand te brengen – retailers kunnen dan relevante communicatie creëren om in te spelen op hoe vaak mensen, althans volgens de gegevens, updates controleren en ingaan op productaanbiedingen of berichten van een merk
  4. Klantengetrouwheid te vergroten door hun leveringsbelofte te houden – door prestatiegegevens binnen vervoermaatschappijen te vergelijken, kunnen retailers standaarden opdrijven en betere resultaten afdwingen
  5. Meer omzet behouden door volumes te verminderen – door strikte aandacht te besteden aan welke problemen de reden vormen waarom mensen producten terugsturen en deze problemen aan te pakken met product- en marketingteams
  6. Het gedrag van consumenten te beïnvloeden – om meer shoppers aan te moedigen naar fysieke winkels te gaan of om hun retourgewoonten te veranderen

De DMXM-oplossingen van nShift brengen belangrijke componenten van leveringsbeheer samen (zoals het printen van labels en het boeken van expediteurs) met hypermoderne consumentenapplicaties. Omdat leveringsbeheer, ordertracering, check-out en retours allemaal in één enkel platform zitten, is het eenvoudig om aan relevante gegevens te geralen. Een aantal gebruiksvriendelijke dashboards maken inzichten duidelijk, verteerbaar, deelbaar en bruikbaar.

Lees het volledige rapport: “Een door gegevens aangestuurde leveringservaring tot stand brengen: hoe DMXM (delivery & experience management) bedrijfsveranderende inzichten ontsluit voor online retailers

Over nShift

Het DMXM-platform (platform voor leverings- en ervaringsbeheer) van nShift ligt aan de grondslag van het succes van e-commerce. Groei buiten de grenzen dankzij constante innovatie en ’s werelds grootste expediteursnetwerk. Bouw klantengetrouwheid op aan de hand van end-to-end tools die de ervaring verbeteren. Voeg gegevens samen in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Maak met nShift van uw levering de vitale link tussen uw merk en uw klanten.

nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com

1 https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-value-of-getting-personalization-right-or-wrong-is-multiplying

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Check out our twitter: @NewsNovumpr