21:07 uur 18-09-2024

47% van de shoppers geeft de voorkeur aan cadeaus van kleinere en groeiende winkels

Groeiende ecom-bedrijven worden aangespoord om dit hoogseizoen “voor goud te gaan” door hun klant- en leveringservaring te verbeteren

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Het hoogseizoen is een enorme kans voor groeiende online retailers om inkomsten te verhogen en nieuwe klanten te winnen. Maar te veel winkeliers hebben moeite om aan de steeds hogere verwachtingen rond de klantervaring te voldoen, waarschuwt nShift, de wereldwijde leider in delivery en experience management (DMXM).

Shoppers blijven online geld uitgeven en willen graag zowel de groeiende e-commercebedrijven als de toonaangevende spelers steunen. Zo’n 47% van de mensen koopt liever cadeaus van kleinere bedrijven.1 Met het hoogseizoen – dat Black Friday, Cyber Monday en kerstinkopen omvat – voor de deur hebben groeiende online retailers de kans om hun deel van de toegenomen consumentenbestedingen op te eisen. Maar omdat mensen steeds grotere eisen stellen aan de winkelervaring, kunnen retailers moeite hebben om bij te blijven.

nShift heeft een lijst uitgebracht met vijf manieren waarop groeiende e-commercebedrijven het hoogseizoen optimaal kunnen benutten:

  1. Schaalvergroting om aan de vraag te voldoen – consumenten tolereren geen late levering. Winkeliers moeten ervoor zorgen dat ze voldoende leveringscapaciteit hebben om drukke periodes aan te kunnen. Dit betekent meestal dat ze meerdere koeriersbedrijven moeten gebruiken
  2. De juiste leveringsopties bieden – veel shoppers vinden snelheid belangrijk. Anderen wachten liever langer op een goedkopere levering. Het aanbieden van verschillende bezorgopties bij het afrekenen kan de conversie met 20% verhogen.
  3. Communicatie tijdens het hele leveringsproces – shoppers verwachten regelmatig updates te ontvangen over de status van hun levering. Omdat de kans groter is dat ze deze berichten lezen dan andere berichten van de winkelier, zijn deze een uitgelezen kans om productplugs in te voegen of om te proberen merkloyaliteit op te bouwen bij klanten
  4. Duidelijk proces voor terugsturen – als het niet duidelijk is hoe ze iets terug kunnen sturen, zullen veel consumenten simpelweg niet op de koopknop klikken. Een gebruiksvriendelijke digitale interface voor terugsturen kan het eenvoudiger maken om retourzendingen om te zetten in omruilingen, waardoor de inkomsten van de winkelier worden beschermd.
  5. Een groenere last mile creëren – shoppers willen kopen van merken die hun milieuwaarden delen. Het aanbieden van bezorgopties met een lagere uitstoot bij het afrekenen kan conversies verhogen en loyaliteit opbouwen bij ethische consumenten.

Mattias Gredenhag, CTO bij nShift, zegt: “Klantervaring creëren waar shoppers om vragen, vereist het uitvoeren van een geavanceerd en samenhangend leverings- en post-aankoopproces. Maar al te vaak vrezen groeiende e-commercebedrijven dat ze niet de capaciteit hebben om een dergelijke schijnbaar ingewikkelde reeks processen, uit te voeren.

“Met de DMXM-oplossingen van nShift kunnen retailers in de groeifase op een eenvoudige manier een geweldige gezamenlijke bezorgervaring aanbieden. Bedrijven kunnen elk aspect van het proces beheren vanaf één platform, van afrekenen tot en met terugsturen, en dit zorgt voor een gezamenlijke klantervaring.”

DMXM stelt retailers in staat om uitstekende klantervaringen te creëren en de bedrijfsefficiëntie te verhogen. Met DMXM kunnen retailers:

  • Grensverleggend groeien – met een bibliotheek van meer dan 1000 vervoerders stelt nShift winkeliers in staat om internationaal uit te breiden en klanten bij het afrekenen meer bezorgkeuzes te bieden. Dit verhoogt de conversiesnelheiden
  • Elke fase van het klanttraject verbinden, door de juiste leveringsopties aan te bieden bij het afrekenen (waaronder populaire nulemissies en ophalen en bezorgleveringen), een superieure tracking-ervaring en eenvoudige retourzendingen. Dit maximaliseert het behoud van inkomsten
  • Gegevensdichte e-commerce mogelijk maken , door gegevens van vervoerders, logistiek en andere bedrijfssystemen te combineren. DMXM brengt deze informatie samen en helpt retailers om het inzicht in de klant te vergroten en interne silo’s te doorbreken. Dit verhoogt de operationele efficiëntie
  • Beter presteren dan concurrenten – of het nu gaat om het op nieuwe manieren benaderen van klanten of het verhogen van de doorvoercapaciteit van leverings- en fulfilmentteams. nShift investeert vijf keer meer in onderzoek en ontwikkeling dan zijn naaste concurrenten. Dit helpt retailers hun concurrenten voor te blijven.

www.nShift.com

Over nShift

Het DMXM-platform (platform voor leverings- en ervaringsbeheer) van nShift ligt aan de grondslag van het succes van e-commerce. Groei buiten de grenzen dankzij constante innovatie en ’s werelds grootste expediteursnetwerk. Bouw klantengetrouwheid op aan de hand van end-to-end tools die de ervaring verbeteren. Voeg gegevens samen in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Maak met nShift van uw levering de vitale link tussen uw merk en uw klanten.

nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com

1 https://www.forbes.com/uk/advisor/business/small-business-statistics/

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Voor meer informatie:
James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Check out our twitter: @NewsNovumpr