13:35 uur 01-10-2024

Onderzoek Carnegie Mellon toont aan dat ritbezorgingstechnologie de impact van rassendiscriminatie vermindert

Uber en Lyft verminderen de wachttijden voor rijders van kleur drastisch, maar de impact van systemische segregatie blijft bestaan.

PITTSBURGH–(BUSINESS WIRE)– Uit een nieuwe studie van onderzoekers aan het Carnegie Mellon University’s College of Engineering blijkt dat ritbezorgingsapps zoals Uber en Lyft hebben geholpen om rassendiscriminatie van passagiers van kleur te verminderen.

Het onderzoek bouwt voort op eerder onderzoek dat concludeerde dat het gebruik van een naam klinkend als van een persoon van kleur tot twee keer zoveel annuleringen tot gevolg had als het gebruik van een naam klinkend als van een persoon met blanke huidskleur, maar ondanks dat belangrijke verschil waren de wachttijden voor een rit hetzelfde of verschilden ze slechts enkele seconden.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Abby Verret

337-255-7049

averret@andrew.cmu.edu

Check out our twitter: @NewsNovumpr