18:49 uur 15-10-2024

80% is bereid om meer te betalen voor duurzaam shoppen

nShift onthult vier strategieën om in dit piekseizoen een duurzamere shoppingervaring tot stand te brengen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Shoppers willen dit piekseizoen zo duurzaam mogelijk maken – zelfs als dat betekent dat men dan meer gaat betalen voor producten en leveringen. nShift, wereldleider op gebied van levering- en ervaringsbeheer, gaf vandaag vier strategieën uit die zullen helpen om het pieksezoen van dit jaar milieuvriendelijker te maken.

Onderzoek onthult dat 80% van de consumenten bereid zijn om extra te betalen voor een duurzamere shoppingervaring. Gemiddeld zijn ethische shoppers bereid om bijna 10% meer te betalen voor goederen die zij beschouwen als afkomstig van ethische bronnen of gerecycled.1

Mattias Gredenhag, CTO van nShift, licht toe: “Shoppers mogen dan wel tuk zijn op kortingen in de aanloop naar Black Friday en kerstmis, maar ze willen ook zo milieuvriendelijk mogelijk zijn. Steeds meer ethisch gezinde consumenten opteren om te shoppen bij retailers die volgens hen hun waarden delen. Dit betekent voor online en multichannel leveranciers dat het aantonen van hun eco-credentials niet langer ‘mooi oogt’, het is een kritiek middel geworden om klanten aan te trekken en ze te behouden.”

nShift raadt vier manieren aan waarmee retailers dit piekseizoen een duurzamere shoppingervaring kunnen creëren:

  1. Duurzame leveringsopties bij de checkout aanbieden – sommige shoppers zijn bereid om meer te betalen voor een levering met lagere uitstoot. Het is van cruciaal belang dat online retailers deze opties bij de checkout aanbieden. Ze moeten er ook voor zorgen dat ze deze opties duidelijk aangeven, zodat de shopper snel kan vinden wat hij of zij zoekt
  2. Shoppers een mogelijkheid bieden om een schenking te doen – consumenten zijn op zoek naar merken en retailers die hun ethische waarden delen. Retailers moeten overwegen om hun checkout te configureren zodat specifieke leveringsopties automatisch een schenking activeren voor een duurzaam doel of een liefdadigheidsdoel
  3. Koolstofuitstoot meten – als online retailers de koolstofuitstoot in verband met elke zending meten, krijgen zij concreet bewijs om aan te tonen dat hun ecologische strategieën ook echt werken
  4. Retours naar een winkel bevorderen – via een digitaal retourproces kunnen multichannel retailers mensen de kans geven om artikelen gratis te retourneren, op voorwaarde dat zij die artikelen naar een winkel brengen. Dit vermindert de uitstoot die met de levering en de retour verband houdt. Het creëert ook een gelegenheid voor de klant om met iemand van de verkoop te praten, die hen dan kan aanmoedigen om het artikel om te ruilen in plaats van het te retourneren

nShift’s oplossingen voor delivery & experience management (DMXM) geven retailers de mogelijkheid om een geweldige, gezamenlijke leveringservaring tot stand te brengen. Van de checkout tot de retours kunnen bedrijven elk aspect van het proces aan de hand van één platform beheren, om ze een geïntegreerde klantenervaring te verzekeren.

nShift Checkout integreert volledig met webshops om moeiteloos een aantal leveringsopties weer te geven.

nShift Emissions Tracker helpt e-commerce bedrijven en magazijnen om de uitstoot van broeikasgassen voor elke zending te berekenen, te registreren en te analyseren.

Voor meer advies over hoe u alles uit het piekseizoen kunt halen, gaat u naar https://nshift.com/black-friday

Over nShift

Het DMXM-platform (platform voor leverings- en ervaringsbeheer) van nShift ligt aan de grondslag van het succes van e-commerce. Groei buiten de grenzen dankzij constante innovatie en ’s werelds grootste expediteursnetwerk. Bouw klantengetrouwheid op aan de hand van end-to-end tools die de ervaring verbeteren. Voeg gegevens samen in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Maak met nShift van uw levering de vitale link tussen uw merk en uw klanten.

nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com

1 https://www.pwc.com/gx/en/news-room/press-releases/2024/pwc-2024-voice-of-consumer-survey.html

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

James Ellerington:

James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Check out our twitter: @NewsNovumpr