22:26 uur 03-12-2024

nShift: Logistieke kosten dreigen in de Black Friday-winst te snijden nu de vervoerderstarieven met 25% stijgen

Detailhandelaren worden aangemoedigd om zich nu voor te bereiden om de inkomsten van het hoogseizoen van volgend jaar te beschermen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– De sterke stijgingen van de bezorgkosten, tot wel 25%1, kunnen de lagere Black Friday-winsten voor e-commercebedrijven hebben veroorzaakt. nShift, de wereldwijde leider in multi-transport bezorgingsbeheer, moedigt bedrijven aan om zich nu al voor te bereiden op volgend jaar om de winsten van 2025 piekseizoenen te beschermen.

Door de beperkte capaciteit in de toeleveringsketen kreeg bijna een derde van de bedrijven (32%) te maken met een kostenstijging.2 Hoewel het nog te vroeg is om de echte gevolgen van de kostenstijgingen voor de shopping bonanza van vorige week te beoordelen, zagen veel retailers en magazijnen de transporttarieven in 2023 met 25% naar boven gaan. Vorig jaar stegen de gemiddelde bezorgkosten per artikel in het VK van £ 3,50 naar £ 4,37.3 Andere Europese markten toonden vergelijkbare stijgingen.

Terwijl bedrijven worstelen met de kosten, eisen klanten meer keuze in levertijden en verzendopties. Uit onderzoek blijkt dat 72% van de klanten van mening is dat een keuze uit bezorgopties belangrijk is wanneer ze voor het eerst winkelen bij een merk, verkoper of detailhandelaar.4

“Bij Black Friday draait alles om de beste deal. Als dus de transportkosten tijdens het hoogseizoen stijgen, willen de retailers en magazijnen deze stijging niet graag doorberekenen aan klanten,” zegt Mattias Gredenhag, CTO bij nShift. “Het bedrijf heeft de neiging om de kosten te absorberen, en dit gaat ten koste van de potentiële winst in het hoogseizoen.”

“Capaciteit creëren is de sleutel tot het behouden van inkomsten en het bieden van een grotere keuze aan klanten. Toegang tot een breder netwerk van vervoerders kan de blootstelling van magazijnen aan kostenstijgingen verminderen, vanwege het verspreide aanbod van kosteneffectieve alternatieven. Hoewel het in 2024 te laat is om grote infrastructurele veranderingen door te voeren, moeten retailers en magazijnen nu beginnen met investeren om ervoor te zorgen dat ze in 2025 piekwinsten kunnen behalen.

Mattias brengt een lijst met vier tips uit om bedrijven bij hun planning voor 2025 te helpen:

  1. Investeer in capaciteiten van meerdere vervoerders – Als de vraag stijgt, moeten magazijnen ervoor zorgen dat ze capaciteit hebben om aan die vraag te voldoen. Ze moeten dus toegang hebben tot het grootste netwerk van vervoerders. Retailers kunnen dan niet alleen opschalen, maar ook een groter aantal bezorgopties aanbieden.
  2. Automatische selectie van de goedkoopste vervoerder voor elke levering – Met de juiste software voor leveringsbeheer kunnen bedrijven het boekingsproces automatiseren en direct de meest kosteneffectieve vervoerder selecteren.
  3. Geef opties en informatie duidelijk weer bij het afrekenen – Als klanten een specifieke bezorgoptie willen, zorg er dan voor dat ze die snel kunnen vinden. Als levering op de volgende dag niet meer mogelijk is vanwege capaciteit, maak dit dan duidelijk bij het afrekenen om verwarring te voorkomen. Veel consumenten zoeken naar duurzame verzending en zullen wegklikken als ze geen optie met minder uitstoot kunnen vinden.
  4. Communiceer, communiceer, communiceer – Als er vertragingen moeten optreden, is het cruciaal dat retailers dit communiceren naar hun klanten. In 2025 kan dit niet alleen via e-mail. De communicatie moet ook naar de mobiele en sociale apps gaan waarmee klanten hun digitale leven leiden. Aks dit goed wordt gedaan, creëren zulke berichten ook de mogelijkheid voor verdere productpromoties.

De nShift oplossingen-suite combineert de beste aspecten van leveringsbeheer met klantgerichte toepassingen. Ons netwerk van vervoerders bestaat uit meer dan 1000 vervoerders, waardoor retailers, verkopers en magazijnen een end-to-end leveringsproces van kassa tot retour kunnen uitvoeren.

www.nshift.com

Over nShift:

nShift’s platform voor leverings- en ervaringsbeheer bevordert het succes van e-commerce. Groei zonder grenzen met voortdurende innovatie en ‘s werelds grootste vervoersnetwerk. Bouw klantenbinding op met end-to-end hulpmiddelen die de ervaring verbeteren. Harmoniseer gegevens in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Met nShift maakt u levering de cruciale verbinding tussen uw merk en uw klanten.

1 https://supplychaindigital.com/logistics/black-friday-shipping-costs  

2 https://supplychaindigital.com/logistics/black-friday-shipping-costs  

3 https://supplychaindigital.com/logistics/black-friday-shipping-costs  

4 https://nshift.com/retail-week-shopper-unlocked

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

James Ellerington: James.Ellerington@fourteenforty.uk / (+44) 07725 534941

Check out our twitter: @NewsNovumpr