NIQ, World Data Lab en SPATE lanceren ‘Beauty Futures’-rapport – Een gids voor generationele trajecten van wereldwijde kopers van schoonheidsproducten
Uitgebreid rapport onthult generatietrends en voorkeuren voor schoonheidsuitgaven
- Millennials zorgen voor de hoogste groei met US$ 193 miljard en halen Gen X in 2034 in
- Gen X leidt de schoonheidsuitgaven in 2024, met een verwachte stijging van $ 150 miljard in het komende decennium
CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ (NIQ) werkte samen met World Data Lab en SPATE om een uitgebreid generationeel rapport te publiceren dat zich puur richt op de schoonheidsmarkt in het komende decennium.
Het rapport onthult belangrijke inzichten in generatievoorkeuren, bestedingsgewoonten, waarden, prioriteiten, motivators, winkelgedrag en hun invloed op wereldwijde schoonheidstrends. Het benadrukt de cruciale rol die elke generatie zal spelen bij het vormgeven van consumentenvoorkeuren en -uitgaven in het komende decennium.
Millennials zullen aan het roer staan van deze trend door bijna de helft van de wereldwijde schoonheidsuitgaven te genereren met US$ 193 miljard, met Gen Z op de tweede plaats met US$ 158 miljard. De wereldwijde schoonheidsindustrie maakt een ongekende groei van US$ 1,1 biljoen door, met een verwachte groei van US$ 700 miljard tot 2034, waarvan Azië US$ 310 miljard zal bijdragen.
Claire Marty, Vice President, NIQ Beauty, gaf commentaar op de bevindingen en verklaarde: “Bij NIQ erkennen we dat het begrijpen van generatieverschillen essentieel is om te navigeren in de evoluerende beauty-industrie. Dit is een kans voor bedrijven om verder te gaan dan de ‘one size fits all’-benadering en hun strategieën af te stemmen op elke generatie. Onze consumententrends en verkoopgegevens helpen beautymerken om onvervulde behoeften te ontdekken, consumentenwaarden te begrijpen en om te gaan met het retaillandschap.”
Belangrijkste schoonheidsinzichten voor alle generaties:
Millennials domineren de schoonheidsindustrie in het komende decennium:
- Millennials, geboren tussen 1977 en 1995, zullen de wereldwijde groei van de beautymarkt in de komende 10 jaar leiden en zullen in 2034 Gen X voorbijstreven als de dominante kracht in schoonheidsuitgaven, goed voor 24% van de wereldwijde uitgaven.
- De groei van de millennials op het gebied van huid- en haarverzorging in 2024 overtreft de totale markt in zowel de Verenigde Staten als de rest van de wereld. Meer dan de helft van de millennials (56%) denkt de meeste tijd na over hun uiterlijk en gebruikt waarschijnlijk natuurlijke ingrediënten of voedingsproducten als vervanging voor hun schoonheidsroutine.
- De uitgaven van millennials aan schoonheidsdiensten zullen in 2034 het meest groeien. Europa loopt voorop in deze trend, met 57% van de millennials in Europa die hun schoonheidsbudget uitgeven aan schoonheidsdiensten en slechts 6% aan make-up, vergeleken met millennials in Noord-Amerika, waar make-up 11% van de uitgaven vertegenwoordigt.
- Millennials worden beïnvloed door TikTok-trends, waarbij #makeupover30 de populairste TikTok-hashtag is, met een groei van 194,9% op jaarbasis om de zoektocht naar tips en producten te weerspiegelen die specifiek zijn voor hun leeftijd, zorgen en behoeften. Zo zetten TikTok-zoekopdrachten de schijnwerpers op een toenemende interesse in het gebruik van rundertalg voor huidverzorgingsroutines met 14,1 miljoen gemiddelde wekelijkse weergaven.
Gen X zijn de grootste schoonheidsafnemers:
- Gen X, geboren tussen 1965-1980, is de meest waardevolle generatie voor uitgaven aan schoonheid in 2024 tot 2034, met een groei van de uitgaven met $ 150 miljard in de komende 10 jaar. Noord-Amerika en Azië-Pacific zullen meer dan de helft van de groei van Gen X aanjagen, met de Chinese middenklasse en de rijken van India als belangrijkste bijdragers.
- Gen X is sterk betrokken bij schoonheid – met een hogere penetratie dan de totale bevolking in 80% van de geanalyseerde schoonheidscategorieën. Huidverzorging als categorie zal de snelste groei doormaken in de komende 10 jaar – met 4,9% op jaarbasis ($ 26,8 miljard).
- Gemak staat voorop als het gaat om de keuze van kanalen door Gen X, en ze zullen waarschijnlijk winkelen op alles-in-één locaties zoals Amazon en hypermarkten.
- De TikTok-views van make-up van Gen X zijn gegroeid tot 53%, waarbij #over40makeup een populaire hashtag is geworden (6,9 miljoen weergaven) in 2024. Producten zoals de Guide Beauty Wand voor consumenten die last hebben van trillende handen, worden populair onder sommige Gen X-makers op TikTok.
“We voorspellen dat de wereldwijde schoonheidssector voor het eerst ooit de grens van US$ 1 biljoen overschrijdt”, aldus Wolfgang Fengler, CEO van World Data Lab, “wat getuigt van de wens van consumenten van alle leeftijden en alle landen om cosmetica en schoonheidsdiensten te gebruiken.”
“Het begrijpen van digitale trends op platforms zoals TikTok en Google Search is essentieel voor merken om voorop te blijven lopen, omdat het de realtime verschuivingen in consumentenbelangen en -behoeften over generaties heen onthult,” stelde Yarden Horwitz, medeoprichter van SPATE.
Nu millennials en generatie Z prioriteit geven aan gezondheid en het milieu, kijken ze naar verschillende aspecten van duurzaamheid in schoonheidsproducten. Millennials kiezen waarschijnlijk voor een product of dienst vanwege de lage of geen impact op het milieu (+3,2 ptn), terwijl generatie Z een product koopt dat waarde hecht aan sociale gelijkheid of dat ondersteuning biedt aan risicogemeenschappen of minderheden (+1,2 ptn).
Het Beauty Features-rapport – een gids voor het generationele traject van wereldwijde kopers van schoonheidsproducten, is het vlaggenschiprapport van NIQ dat een uitgebreid overzicht biedt van de wereldwijde consumenten van schoonheidsproducten. Het rapport omvat:
– Projecties voor de komende 10 jaar van de wereldwijde schoonheidssector.
– Belangrijkste factoren die het koopgedrag van alle generaties beïnvloeden.
– Opkomende schoonheidstrends van Google en TikTok.
Als u een exemplaar wilt, klikt u hier.
Over NIQ
NielsenIQ (NIQ) is ‘s werelds toonaangevende bedrijf voor consumenteninformatie dat het meest complete inzicht biedt in het koopgedrag van consumenten en nieuwe trajecten naar groei onthult. NIQ fuseerde in 2023 met GfK, waardoor de twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik samenkwamen. Tegenwoordig is NIQ actief in meer dan 95 landen en bestrijkt het 97% van het BBP. Met een holistische retailvisie en de meest uitgebreide consumenteninzichten, geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms, levert NIQ de Full ViewTM.
Over World Data Lab
World Data Lab creëert toekomstgerichte, eigen data om consumententrends, consumentenuitgaven, demografische verschuivingen en vooruitgang richting de SDG’s tot 2034 te kwantificeren en te voorspellen. Onze geavanceerde data science-aanpak, die door vakgenoten is beoordeeld en gepubliceerd in Nature, levert ongeëvenaarde nauwkeurigheid, frisheid en consistentie in alle demografische groepen in 180 landen en meer dan 6.000 steden.
Over SPATE
Spate is een AI-aangedreven marktonderzoeksplatform dat wereldwijd meer dan 20 miljard zoeksignalen en 60 miljoen TikTok-video’s analyseert en merken inzicht biedt in het veranderende landschap van consumententrends. Via de data van Spate krijgen merken beter inzicht in de snelle wereld van schoonheid met belangrijke opmerkelijke leeftijdsgerelateerde verschuivingen, zoals de groeiende interesse in make-up voor een volwassen huid op Google Search en TikTok.
Disclaimer: Alle product- en bedrijfsnamen zijn handelsmerken™ of geregistreerde® handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren. Gebruik ervan impliceert geen enkele affiliatie met of goedkeuring door hen.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241209748253/nl/
Contacts
Sweta Patra
sweta.patra@nielseniq.com